Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi apua, mies ja lahjojen osto :D

Vierailija
09.11.2011 |

Lapsellamma on pian synttärit ja mies oli tänään työmatkalla isommassa kaupungissa. Niinpä laitoin hänelle listan mukaan, jossa oli toiveita, joita lapsi on esittänyt synttärilahjatoiveikseen. Listalla oli kuusi lahjatoivetta. Olin ajatellut, huom. ajatellut, että jos niistä yhden löytäisi, niin hyvä. Hetki sitten mies soitti, että ei valitettavasti löytänyt kuin neljä listalla ollutta ja ne on nyt ostettu. Olisi vissiin pitänyt keskustellakin :D En tosiaan arvannut, että mies lukee listaa kuten kauppalistaa. No laitetaan osa pukinkonttiin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan mene moittimaan asiasta. Ja todellakin osan voi laittaa pukin konttiin.

Tuosta kauppalistasta tuli mieleen, et kirjoitin joskus tyyliin tomaatti, maito, avomaankurkku ym.. No, mies sitten toi sieltä sen yhden tomaatin, kurkun ja maidon.. Kantapään kautta noita asioita oppii itsekukin:-)

Vierailija
2/13 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle pitää kanssa vääntää kaikki rautalangasta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi tämmönen juttu muutama vuosi sitten.

Elimme juuri aikaa ennen joulua. Olin kerännyt listaa eri viineistä. Uusia ja vanhoja tuttuja.

Tein niistä koosteen mailiin ja lähetin miehelle printattavaksi.

Hän oli viisaana mennyt ja ostanut kaiken mitä listalla oli. Eipä tuo ihmetellyt, että listalal oli parikymmnetä pulloa jouluksi, kun normaalisti jouluksi hankimme vain pari pulloa.

Niistä viineistä on vieläkin iloa:)

Vierailija
4/13 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania. Ne ovat oikeasti putkiaivoja.

Mun miehelle pitää kauppaan lähtiessä kertoa mistä hyllystä suunnilleen vois löytyä jokin tuote.

jos kirjotan liivatelehtiä niin ei sillä ole aavistustakaan mistä hyllystä sellasta vois löytyä:)

Vierailija
5/13 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten minä kirjoitan lapun kiertosuunnassa eli kun ovesta astutaan sisään (ja esim. cittarissa on tärkeä sopia, mistä ovesta herra aikoo kauppaan painua), tavarat siihen järjestykseen kun ne kaupasta löytyy... ja kerma on varsinainen tuska-artikkeli: onko se kuohukermaa, kahvikermaa, ruokakermaa, jos on ruokakermaa niin 5% vai 7% vai 15 jne jne. Ja luonnollisesti 15 tomaattia, 2 kurkkua tms, muuten saan yhden tomaatin pussin pohjalla viikonlopuksi 5lle hengelle.

Vierailija
6/13 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihania nää:D meilläkin joutuisin kirjoittamaan niin tarkasti listalle kaikki kpl-määrät, valmistajat, ja rasvaprosentit että tulee helpommaksi mennä itse sinne kauppaan:D osaa tuo mies nyt perus maidon ja leivän yms ostaa mutta turha mitään erikois jugurtteja tai leivontajuttuja ym pyytää ostamaan kun tulisi väärät:D

Vierailija
7/13 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin mies on puoliksi norjalainen, on asunut siellä lapsuutensa ja välillä jotkut suomen kielen sanat unohtuvat. Kauppalistalla luki parsakaali, niin mies oli tuonut parsaa ja kaalia, oli luullut että vaimo oli kiireissään unohtanut pilkun sanojen välistä :D Samainen mies on myös kertonut heidän pihallaan asuvasta piikkisiasta (=piggsvin=siili).

Vierailija
8/13 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mies on pihalla kuin lintulauta nykyään kun laitan sen kauppa-asioita hoitamaan.

Ennenvanhaan piti kovasti patistaa sitä etsimään vähäkalorisia ja vähärasvaisia tuotteita, nyt kun se mitenkuten oppi, niin eikös vaan mulla kelkka kääntynyt karppaukseen.

Ei meinaa herralla mitenkään mennä kaaliin, että jugurtti ei tarkoita mitään muuta kuin sitä partaukkoa, ja kerma on kuohukermaa eikä mitään kasvirasvasekoitetta. Jauhelihaa yrittää tuoda paistijauhiksena, vaikka pitäisi olla sikanautaa.

No entäs se voi sitten.. sinnikkäästi yrittää tuoda jotain lättaa vaikka listassa lukkee jotta VOI!

Vierailija
9/13 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysin tuomaan vehnäjauhoja. Aina ostetaan pullatarpeisiin puolikarkeaa ja luulin, että mies muistaa sen automaattisesti. Pari pussia toi sitten erikoishienoa jauhoa. Hän luuli, et siitä tulee paljon parempia pullia, kuin tavallisesta puolikarkeasta.. Lukeehan pussin kyljessäkin jopa niin:-D

Vierailija
10/13 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin miehelle pitää kirjoittaa kauppalista siinä järjestyksessä miten vakkari kaupassa kierretään, ja tietenkin että "3 omenaa", "2 maitoa", "2 kermaa (4%)" jne..

ja pahimmat kohteet eli leivonta/mausteosasto ja vauvatarvikeosasto pitää tehdä kartan kanssa eli piirtää se hylly ja merkitä missä on leivinjauhe tai missä on tietyn makuiset piltit tai vellit.. :D

oon tainnu passata liian hyvälle kun ennen ihan omatoiminen mies on muuttunu näin uusavuttomaksi....

Vierailija
11/13 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies hoitaa kauppaostokset ja kauppalistankin usein itse laatii. Tai siis meillä käytäntö että listaan kerätään mikä vähissä ja ostettava. Lisäksi ne vakio-ostokset kuten maito, kasvikset, leipä jne joita ostetaan aina eikä listaan tarvitse edes merkitä.

Vierailija
12/13 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla totta että aikuiset ihmiset ei osaa käydä kaupassa ilman että kauppalista on järjestyksessä kaupan hyllyjen kanssa! Tai että ei osaa itse arvioida miten paljon pitää ostaa tomaatteja! Tuota kartan piirtämistä en viitsi edes kommentoida..

Aivan älytöntä, mitä uusavottomuutta. Mistä te tuollaisia miehiä olette löytäneet!? Te varmaan teette heille eväät töihin mukaan ja pakkaatte laukun heidän puolestaan jos lähtevät reissuun. Huh huh, ihan uskomatonta!

Itse en kyllä kestäisi noin avutonta miestä joka ei osaa kaupassa käydä tai itse kirjoittaa kauppalappua.

Vierailija
13/13 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa av-mammoilla pätevät miehet :D mitenköhän pärjäisivät jos yksin asuisivat vaikka viikon?