Ei jumalavita, oltais menty miehen kanssa häämatkalle kun
meidän vauva on vähän alle vuoden ja nyt kaikki sanoo että ei muka voida olla 2 viikkoa pois lapsen luota?? Kai se nyt pärjää tutussa mummolassa?
Kommentit (16)
noin itsekkään ja ajattelemattoman äidin kanssa.
kyllä ajateltu lasta ottaa mukaan:P t>:ap
Miesystäväni kertoo ajoittain tarinaa omasta lapsuudestaan. Hänet jätettiin kolmeksi viikoksi mummolaan vanhempien lähtiessä matkalle, tuolloin oli alle kaksivuotias.
Vanhemmat palasivat matkalta, ja meni useampi kuukausi, ennen kuin mieheni kommunikoi heidän kanssaan kunnolla. Oli todella nuiva ja syrjäänvetäytyvä, ihan eri kuin ennen matkaa.
Minä sanoisin, että siinähän menette, mutta tämä tarina saa kyllä pohtimaan, onko sittenkään hyvä idea.
Ei parivuotiasta voi jäättää kuin max pariksi kolmeksi päiväksi hoitoon. Ihän sen ikäinen vielä ymmärrä että vanhemmat tulevat takaisin - luulee että menetti heidät ikuisesti.
Että lapsi on kuin joku nukke, jonka voi jättää ja taas ottaa käyttöön kun itselle sopii. Mitähän tämänkin tunneköyhän äidin lapsesta kasvaa?
minunkin mielestäni kaksi viikkoa on alle vuoden ikäiselle lapselle liian pitkä aika erossa vanhemmistaan.
Nyt olisin valmis lähtemään kahdeksi viikoksi miehen kanssa kahdestaan lomamatkalle, mutta miehen mielestä nuorimmainen on vieläkin liian pieni kotiin isovanhempien kanssa jätettäväksi. Kuopus on 4,5v...
Tietysti olsii ollut fiksua mennä sinne häämatkalle ennen lasta...
minunkin mielestäni kaksi viikkoa on alle vuoden ikäiselle lapselle liian pitkä aika erossa vanhemmistaan. Nyt olisin valmis lähtemään kahdeksi viikoksi miehen kanssa kahdestaan lomamatkalle, mutta miehen mielestä nuorimmainen on vieläkin liian pieni kotiin isovanhempien kanssa jätettäväksi. Kuopus on 4,5v...
nyt suosittelen jättämään häämatkat myöhempään, jos lasta ei kerran mukaan voi ottaa. Kun lapsi on noin pieni, on vaan pakko elää sen mukaan mitä tuon ikäinen lapsi tarvitsee. Se tarvitsee vanhempiaan. Kyse ei siis ole lemmikkieläimestä vaan pienestä lapsesta.
Miten ihmeessä pystyt olla 2 viikkoa erossa omasta lapsestasi?
En vain käsitä...
Olin lapsesta lähes kaksi viikkoa erossa, kun tämä oli 11kk vanha. Lapsi oli tuolloin isänsä kanssa. Onkohan se nyt traumatisoitunut!?!?
Ei se lapsi siitä rikki mene, jos se on hoidossa. Varsinkin, jos se on hyvässä hoidossa! Eri asia on, kuinka äiti voi rentoutua lomallaan, varsinkin, jos kerta on ensimmäinen kunnollinen ero lapsesta.
Ei parivuotiasta voi jäättää kuin max pariksi kolmeksi päiväksi hoitoon. Ihän sen ikäinen vielä ymmärrä että vanhemmat tulevat takaisin - luulee että menetti heidät ikuisesti.
Jos mummo on ollut paljon lapsen kanssa, ihan hyvin voi olla pitempäänkin pois. Vieraalle jättäminen on täysin eri asia, minä en osaisi jättää ennenkuin vasta joskus 3-4 -vuotiaana yöksi, jos sittenkään...
Olin lapsesta lähes kaksi viikkoa erossa, kun tämä oli 11kk vanha. Lapsi oli tuolloin isänsä kanssa. Onkohan se nyt traumatisoitunut!?!? Ei se lapsi siitä rikki mene, jos se on hoidossa. Varsinkin, jos se on hyvässä hoidossa! Eri asia on, kuinka äiti voi rentoutua lomallaan, varsinkin, jos kerta on ensimmäinen kunnollinen ero lapsesta.
On IHAN ERI ASIA jättää lapsi isän kuin isovanhempien hoitoon PISTE
Olin lapsesta lähes kaksi viikkoa erossa, kun tämä oli 11kk vanha. Lapsi oli tuolloin isänsä kanssa. Onkohan se nyt traumatisoitunut!?!? Ei se lapsi siitä rikki mene, jos se on hoidossa. Varsinkin, jos se on hyvässä hoidossa! Eri asia on, kuinka äiti voi rentoutua lomallaan, varsinkin, jos kerta on ensimmäinen kunnollinen ero lapsesta.
On IHAN ERI ASIA jättää lapsi isän kuin isovanhempien hoitoon PISTE
Jos lapsi kerta "unohtaa" äitinsä kun on mummolassa, niin miksi ei unohtaisi kun on isän kanssa? Ja mistä ihmeestä voit tietää kuinka läheinen on isovanhempien kanssa?
Mun äiti oli usein ulkomaankomennuksilla ja olin mummolla hoidossa aina 8kk ikäisestä saakka, kun äidin piti palata töihin. Parhaimmillaan 3 viikkoa kerrallaan. Ja on todella hyvät ja läheiset välit äitiin ja ihan kuultaa tunnistan hänet! :) Mummo oli myös kuolemaansa saakka ääriläheinen.
Joku on taas netissä lukenut Keltinkangas-höpölöpöä ja kertoo kaikille miten lapsi reagoi!
Se että Ap haluaa lähteä matkalla nauttimaan ilman lasta on eri asia. Itse en lähtisi kun tulisi ikävä ja miksei lastakin voi ottaa häämatkalle kun kuuluuhan se perheeseen. Pakottava tarve olla poissa on eri asia, äiti voi olla sairaalassa, töissä tai muualla vastaavassa tilanteessa.
Ei alle vuoden ikäinen voi olla kahta viikkoa erossa vanhemmistaan. Tai voi, jos on ihan pakko, esim. vanhemmat sairaalahoidossa. Jos haluatte kaksin noin pitkäksi aikaa, niin odotatte, että lapsi on teini.