mistä tietää onko rakkaus loppunut?
tuntuu, että mies ei rakasta enää, enkä minäkään välttämättä häntä. meillä on 5 lasta ja ollaan oltu naimisissa 18 vuotta. oli 17 kun menimme naimisiin...nyt kun vanhin lapsista on 17 nuorin vauva, perheessä adhd ja as-lapset, olen niin väsynyt, että voisin kirjaimellisesti kuolla. vauva valvottaa (9KK valvottanut), lapset kaikki vaativat osansa. mies on töissä omassa yrityksessä aamu kuudesta ilta yhdeksään. eikä kuulemma voi tulla auttamaan, kun on niiiiiin paljon töitä ivaa minua, kun en tee töitä, opiskelemaan en ole voinut koskaan lähteä, kun firman verotus on puoliksi. firmassa en voi kuitenkaan työskennellä pahan allergiani takia.
Eli kuuntelen koko ajan sitä etten voi olla väsynyt, ja että minä en huomioi häntä tarpeeksi, ja etten tee muuta kuin kulutan firman rahoja!
Olen yrittänyt puolustella väsymystäni ja selittää, että lapset tarvitsee vaatteita, autokoulut yms vie rahaa...joskus ymmärtää, joskus ei.
Mutta pahinta on iva ja pilkka: joskus minua on pyydetty jonnekin töihin;mies sanoo:et kuitenkaan osaisi...älä sitten valita, että väsyttää, miten muka jaksat kun olet nyt jo noin väsynyt...
onkohan tämä rakkautta vai???
yhteistä aikaa meillä ei ole, kun viikonloputkin miehellä menee töissä. lapsenvahtia maalla ei tälle katraalle saa...jos ehdotan hdessäoloa, tai mulle omaa aikaa, mies sanoo, että kyllä olet typerä, etkö tajua, että firmassa on töitä, ei raha itsestään tule.
toista naista miehellä ei ole, kun se ei koskaan käy missään ja oma yritys on kotona.
mitä ihmettä teen?
Kommentit (2)
ja sitten väsyneenä ei enää toimi toisen eikä itsenkään suojelu pahoilta sanoilta.
Hakekaa apua! Mies ei tietenkään saa loukata eikä solvata, mutta ennen kaikkea tuo väsymyksen kierre on saatava ensin loppumaan. Sitten kun olette vähän edes voimissanne, hakeutukaa vaikka pariviestinnän kurssille. Esim. http://katajary.fi/pariskunnille/vuorovaikutustaidot-parisuhteessa mutta ette jaksa, jollette ensin saa keinolla millä tahansa levättyä vähän. Nyt verkostot apuun, kummit ja mummit ja teille edes yksi yö vaan lepoa kotona.
Rakkauden käsitettä ei voi arvioida jos on todellisessa uupumisen tilassa. Ei pidä sekoittaa romanttisen rakkauden kliseetä siihen kun painitaan haastavien lasten kanssa ylivoimaisen väsyneinä.
diakoni Meiju
Tikkurilans eurakunta
Vantaan seurakunnat
pelastaa liittonsa. tosikirja, juuri ilmestynyt. kuopiolainen ope. alkoi viihtyä itsensä kanssa ja elämässään. -ja kas perhe ja mies samoin!