Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YO-opiskelijat!, Erityisesti oik.tiet.!

Vierailija
08.11.2011 |

Oletteko säilyttäneet opiskelumatskunne? Opinnot on kesken ja tässä mietin et tarviiko noita kurssimateriaaleja ihan totta esim. gradu-vaiheessa tai muulloin?

Tavaraa olisi nyt saatava karsittua erinäisistä syistä ja etenkin lukemattomien mappien säilytys muodostuu ongelmalliseksi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen säilyttänyt kaikki printtaamani artikkelit, joista on välillä hyötyä myöhemminkin. Ei tarvii sitten etsiä uudelleen ja printata. Myös luennoitsijalta kopiomaksua vastaan saadut nivaskat oon jemmannut. Luentomuistiinpanoja taas olen nakannut välillä paperinkeräykseen kurssista riippuen.

Vierailija
2/5 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noista ollut välillä hyötyä, kun on tarvinnut vastausta etsiä johonkin kumminkaiman ongelmaan tai on ollut esimerkiksi helpompaa kävellä varastoon etsimään kirjat erikoistumisjakson seminaarityötä tai gradua varten kuin lainata taas samat kirjat uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole oikiksen aikana juurikaan tarvinnut mitään omia kurssimateriaaleja myöhemmin, ja gradua teen parhaillaan. Kirjat saa kirjastosta ja artikkelit netistä yleensä, muistiinpanot jne melko lailla tarpeettomia. Jos nyt joku semmatyö on sellaisesta aihealueesta että kuvittelis tekevänsä gradun samasta aiheesta, niin ehkä sen voi säästää, mutta muuten ei.

Vierailija
4/5 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvinnut opiskelumateriaalia diplomityöhöni. Ongelmani on se, että en raaski heittää pois diplomityöhöni hankkimaani materiaalia. Sitä on noin 5 hyllymetriä. Olen miettinyt yrittäjyyttä diplomityöni aiheesta, mutta en ole saanut aikaiseksi. Eli roinaa on.

Mulla on tallella kaikki opintomateriaalikin. Sitä pitäisi alkaa heittää pois. Toisin kuin monessa muussa yliopistossa, meillä ei ole tapana lainailla materiaalia. Meillä se on tuoretta oman talon tuotosta yleensä. Eli opintomonisteita kirjaksi niitattuna.

Vierailija
5/5 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säilyttänyt kaiken. Siitä on ollut hyötyäkin. Monesti on nopeinta kerrata joku asia, kun on hyvät muistiinpanot tai itselle kopioitu tai ostettu kirja, joissa on itse tehdyt alleviivaukset ja marginaalimerkinnät, joita olen harrastanut alusta saakka. Glossaan myös yksittäisiä lakeja (irtotulosteisiin, en tietenkään lakikirjaan) kun valmistaudun tenttiin.

Graduvaiheessa ollaan ensi syksynä, sitä on edeltänyt 3 vuoden melko ripeä opiskelu. Nelosta huonompaa arvosanaa ei otteesta löydy.