Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskarilaisen ainoa joululahjatoive on liian kallis lego poliisiasema.

Vierailija
08.11.2011 |

Ihan kiva, mutta hinta 119 euroa! En voi ostaa noin kallista legohärpäkettä, etenkin kun todennäköisyys sille että pikkusisko sen rikkoo, on suuri :(

Löytyisikö mitään "korvaavaa" tuotetta, tai onko kenelläkään vanhaa poliisiasemaa myynnissä, vaikka vajailla osilla...?

Kommentit (90)

Vierailija
22/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut lego-juttu, millä leikkii jatkuvasti vieläkin 8-vuotiaana. Mä kyllä suosittelen sen hankkimista, katso huutonet yms foorumit kanssa.

Millaisissa väleissä olet kummien ja mummien kanssa? Meillä ihan rehdisti sanoin lahjatoiveiden kyselijöille, että tällainen olisi yksi ja ainut toivomus. Ja toivoi sitä jo synttärilahjaksi edellisenä keväänä, oli tarkoistus kesälomarahasta maksaa, mutta tuli muuta menoa (hammaslääkäriä yms).

Sitten kummit ja mummit laittoivat mun tilille rahaa tuota asemaa varten, jokainen lähetti erikseen kortin ja toinen mummo vielä itse kutomansa sukat. Eli tämä pienen eläkkeen mummo laittoi "vain" 5 euroa, mutta sekin auttoi. Kummit laittoivat 15 euroa ja toinen pariskunta 30 euroa (tämä auttoi kovasti). Toinen vähän varakkaampi mummo (paljon lastenlapsia kuitenkin muistettavana) laittoi 20 euroa. Loput laitoin itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en kannatakaan liian kalliiden joululahjojen ostamista, mutta että voisitko mahdollisesti myydä vaikka Facebookin kirpparin tai huutonetin kautta jotain, jotta saisit tuon, jos sinusta tuntuu, että ostat vain yhden lahjan ja sen tulisi sitten olla juuri se täsmä toive. Toinen mikä mieleeni tuli, että voisko sukulaisilta/kummeilta kerätä kimppalahjan, mutta se riippuu ihan siitä, millaisia tapoja perheillänne on.

Hieman ot, mutta kerron: monilla paikkakunnilla toimii seurakunnissa myös Joulupuu-keräys jossa voi olla lahjatoiveen jättäjänä tai lahjan antajana. Summat eivät tosin ole tuota luokkaa ollenkaan, viime vuonna oli n 20€ lahjatoive.

Vantaalta löytyy linkistä www.rakennajoulupuu.fi,(tosin vielä meneillään ns Sukkana jouluun -kudontakampanja, mutta joulupuu tulee adventtina samassa linkissä), mutta kyselkää omista diakoniatoimistoistanne ymäpäri maata jos joko tarvitsette lahjaa lapsellenne tai haluatte lahjottaa.

diakoni Meiju

Vantaan seurakunnat

Vierailija
24/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää.

Vierailija
25/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä näyttää olevan ainakin pari myynnissä

Vierailija
26/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo ei ole eskari-ikäiselle mahdottoman kallis toive, jos on vain tuo yksi ainoa toive? Eikö tuota voisi vanhemmat säästää jo syksyn mittaan, niin kyllä kai sen saisi säästettyä?

Minusta on järkevää, jos lapsi toivoo vain yhtä lahjaa ison romukasan sijasta.

Vierailija
27/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällä viikolla katselin sattumalta tuon poliisiaseman hintoja ja yli satasen maksoi vain citymarketissa. Prismassa ja Toys'R'Usissa noin 80e, että jos se yhtään auttaa ja hennot sillä hinnalla ostaa. Jos ei lapsella mitään muuta toivetta ole, niin sitten ehkä ostaisin. Ja jos sulla sattuu olemaan S-etukortti niin usein tässä marras-joulukuussa tulee vielä kaikki lelut -15%.

Vierailija
29/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

85 euroa ja Citarista ostin pari vkoa sitten 65:llä eurolla. Oletan, et noi halvemmat ovat edellisen vuoden mallia....ku näyttivät vähän eriltä, ku 119 egee maksavat. meillä ekaluokkalainen saa joululahjaksi.

Vierailija
30/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
31/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa myös osamaksulla,eikä näyttänyt kovin iso kk maksukaan olevan, ja saahan sen aina maksaa nopeamminkin pois jos tahtoo.. 15.80e/kk

Vierailija
32/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joululahjaksi, äläkä sillä 120 eurolla kaikkea turhaa mistä lapsi ei pian sitten edes pidä.

Vierailija
33/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvemmallakin, kun kyttäät jouluun saakka. Esim Anttilassa ennen joulua "osta satasalla, saat 20 e alea" yms seteleitä.

Ja osta ihmeessä se toive lahja! Vaikka viimevuoden mallia. Älytöntä just se, ettei voida ostaa toivelahjaa ja hassataan satanen turhuuteen jota lapsi ei halua.

Vierailija
34/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvemmallakin, kun kyttäät jouluun saakka. Esim Anttilassa ennen joulua "osta satasalla, saat 20 e alea" yms seteleitä.

Ja osta ihmeessä se toive lahja! Vaikka viimevuoden mallia. Älytöntä just se, ettei voida ostaa toivelahjaa ja hassataan satanen turhuuteen jota lapsi ei halua.

Vierailija
35/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 isoa kassillista huuto.netissä myytyjä juttuja postiin.

Rahaa tuli n 250 euroa.

Tällä saan lapsille ostettua kummallekin yhden jutun mitä haluaa. Mulla on kolmas joulu tulossa siitä kun ex lähti. Ekana jouluna ei ollut varaa ostaa juuri mitään ja poika oli selvästi tosi pettynyt. Viime vuonna pelastuksen antoi yllättävä lahjoittaja mutta tänä vuonna olen oikein erikseen etsinyt arvokkaampaa kotoa, millä en tee mitään ja muutama viikko sitten laitoin nämä huutikseen ja nyt rahat näkyy tilillä.

Tuli siivottua ja lapset saa mitä haluaa.

Kummatkin lapset saavat mun luona max 5 pakettia kun kummit ja isovanhemmat antavat omansa, isä antaa vasta joulun jälkeen omansa.

Meillä ei myöskään ollut kovasti rahaa jouluna ja muistan kyllä kuinka iloinen olin kun 1 lahja oli ylitse muiden ja sen myös sain.

Vierailija
36/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko olla noin köyhä, niin kai edes jollain sukulaisella olisi varaa ostaa pojallesi lahja?

Mun mielestä tuo on vielä halpa toive. Pojallani on mm. tuo poliisiasema, ja leikkii sillä tosi paljon.

37/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 isoa kassillista huuto.netissä myytyjä juttuja postiin.

Rahaa tuli n 250 euroa.

Tällä saan lapsille ostettua kummallekin yhden jutun mitä haluaa. Mulla on kolmas joulu tulossa siitä kun ex lähti. Ekana jouluna ei ollut varaa ostaa juuri mitään ja poika oli selvästi tosi pettynyt. Viime vuonna pelastuksen antoi yllättävä lahjoittaja mutta tänä vuonna olen oikein erikseen etsinyt arvokkaampaa kotoa, millä en tee mitään ja muutama viikko sitten laitoin nämä huutikseen ja nyt rahat näkyy tilillä.

Tuli siivottua ja lapset saa mitä haluaa.

Kummatkin lapset saavat mun luona max 5 pakettia kun kummit ja isovanhemmat antavat omansa, isä antaa vasta joulun jälkeen omansa.

Meillä ei myöskään ollut kovasti rahaa jouluna ja muistan kyllä kuinka iloinen olin kun 1 lahja oli ylitse muiden ja sen myös sain.

äidit repii vaikka sydämen rinnastaan että lapsella olisi hyvä mieli

Vierailija
38/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaavaa härpäkettä. Muuten olet aika nolo tapaus.

Vierailija
39/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ainut joululahjatoive, niin olishan se ihanaa pojalle kun sen saisi! Yrittäkää nostaa valmiiksi koottu asema sitten johonkin korkeammalle, ettei sisko pääse sitä rikkomaan. Otatte alas vain kun sillä leikitään. Onneksi nuo Lego-jutut voi aina koota uudelleen. Muista säilyttää ohjeet!

Vierailija
40/90 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi muistaakseni 85 e ja mielestäni on sitä uutta mallia.

Saisitko sitä mitenkään hankittua?

Vinkkejä on kovasti jo tullutkin, jos muut osallistuisivat tähän osittain, ei kenellekään jäisi kohtuuttoman isoa osaa.

Missäpäin asut?

Rahaa näin Joulun alla voi tienata avustamalla joulupuuhissa (siivous, leipominen, osaatko tehdä kauniita kortteja? tms)

Huutonet on tosi hyvä keino muuttaa vanhaa tarpeetonta rahaksi, vielä ehdit ennen joulua!

Vaikka saisit käytetyn vähän halvemmalla, se tietysti voi ajaa saman asian lopulta.

Mutta se hetki, kun paketista ilmestyy AVAAMATON UUSI poliisiasema, on lapsellesi korvaamaton, jos se on ainoa toive. Mieti niitä säihkysilmiä ja kuinka tuo tunne voi kantaa koko vuoden.

Jos rahat ovat muuten tiukilla eikä leluja pitkin vuotta saa, tämä voi säilyä hänen mielessään ihan läpi kopko elämänsä.

Jos asut Itä-Vantaalla, lupaan keksiä sinulle jotain puuhaa, mistä saisit tienattua osan noista rahoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme