Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Flunssaiset sukulaiset vauvan lähellä!!

Vierailija
08.11.2011 |

Miehen sukulaisten luona vierailut on alkanut tuntua epämukavilta, kun tietyt ihmiset ovat aina flunssassa ja eivät tajua pysyä erossa vauvasta, vaan koskevat vauvan käsiin ja ottavat syliin. Minä en vauvaani anna suoraan syliin kenellekään vähänkään flunssaiselle ihmiselle, mutta anopillani on tapana ottaa vauva syliin kun tullaan ja lopulta alkaa kierrättää vauvaa sylistä syliin (ja juuri niiden flunssaisten syliin). Ongelmana on flunssaisuuden rajaveto, esim minulla kynnys on aika matalalla, mutta tuntuu, että anopilla ja miehelläni kynnys on korkeammalla. Mielestäni ei ole ok, että aikuinen mieheni sukulainen joka on joka käynnillä flunssassa (nukaihn, köhäinen, röhäinen) pitää räkäpaperia mukanaan, johon aina salaa niistää ja sitten tarttuu käsiä pesemättä vauvan käsiin. Tai toinen tapaus sattui juuri viime viikolla, anoppini oli istuttanut vauvani ko. flunnsaisen henkilön syliin, joka sitten yskäisi SUORAAN KÄTEENSÄ TIETENKIN, ja lynttäsi saman käden sitten vauvani paidan etumukseen rintakehän kohdalle. Kyllä ahdisti! Onko neuvoja miten saisin anopille hienovaraisesti sanottua etten halua auvaa kierrätettävän sylistä syliin, vaan haluan itse arvioida kenelle annan vauvan syliin. Sylistä syliin metodilla minulta katoaa mahdollisuus ja oikeus päättää asiasta. Ahdistaa ja kiukuttaa ja sitten saa 2-3pvää jännittää iskeeekö vauvalle tauti. Kurjaa pienelle sairastaa, kun nenä on tukkoisena ja heräilee useita kertoaja yössä ja on paniikissa kun hengitys ei kulje normaalisti :( Olemme menossa neuvolaan, jossa aion ottaa asian puheeksi, haluan mieheni kuulevan myös ammattilaisen näkemyksen asiasta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä ketjusta tulee sellainen tunne, että ihan kuin äiti "omistaisi" vauvan, isällä ei ole enää mitään virkaa kun on siemenet ystävällisesti lahjoittanut.

Vierailija
22/29 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä ketjusta tulee sellainen tunne, että ihan kuin äiti "omistaisi" vauvan, isällä ei ole enää mitään virkaa kun on siemenet ystävällisesti lahjoittanut.

Isä suhtautuu asiaan kevyemmin kuin minä, hän ei huomaa räkäpaperia salaa niistävää sukulaistaan joka seuraavaksi tarttuu vauvan käsiin pesemättömillä käsillään. Se nyt vaan on niin että hormoonit ajaa erityisesti naiset suojelemaan lastaan. Mieheni myös suhtautuu flunssiin eri tavalla kuin minä, hän ei ole omasta mielestään koskaan fluunssassa (ei siis myönnä vaikka olisi), joten pitää olla todella sairas tapaus, että hän luokittelee ihmisen flunssaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ongelmaa ei esiinny suvussani, sillä läheisille sukulaisilleni äidille, siskolle yms olen sanonut suoraan että meille ei tulla flunssaisena ja vauvan lähelle ei edes mennä jos ollaan flunssaisia tai tukkoisia. Myös kaikki sylissä pitämiset terveenä tapahtuvat käsipesun kautta. Äitini on esimerkillinen tässä asiassa, jonka takia meidän puolella onkin rentouttavampaa vierailla. Vauva ei kierrä sylistä syliin vaan saan vauvan takaisin kun sylittäjä ei enää jaksa pidellä tai vauva muuten reagoi ja kaipaa tuttuun syliin tai kun haluan vauvan takaisin syliini.

Muuten suvussa ei vauvaa kierrätetä sillä suvussani on paljon pieniä lapsia, joten kaikki tiedostavat, että vauvaa ei ole hyvä flunssa-aikaan kierrättää.

Mieheni suvussa lapsemme on ensimmäinen 25vuoteen, joten kaikki haluavat pitää sylissään olivat kipeäitä tai eivät. Se aiheuttaa sydämmentykytystä joka vierailulla ja vierailun jälkeen huolta lapsen sairastumisesta :(

Vierailija
24/29 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ja isän vaistot ovat erinlaisia, kyllä siinä jokin idea on, että lapsen ensisijainen hoivaaja on äiti. Siksi äideillä on yksimääräämisoikeus määritellä millaista isyyden tai isovanhemmuuden tulee olla.

Kyllä minun mieheni saa häipyä muualle sairastamaan ettei tartuta lasta tai minua. Ja hänen äidillään ei ole mitää asiaa meille, ellei minun äidillä ole jotakin esteitä tulla lapsenvahdiksi.

Vierailija
25/29 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on ikävää jos vauvanne on saanutr kyläpaikassa tartunnan, muta eiköhän hän parane.

Toinen asia on se, että teillä on sukulaisia joilla on kovin heikko vastustuskyky. Eihän aikuiset vielä tähän aikaan vuodesta (ainakaan Etelä-Suomessa) mitään hirveitä flunssapesäkkeitä ole. Nenä voi vuotaa ja kurkku olla tukossa ihan muistakin, tarttumattomista syistä.

Jos ovat noin vaivaisia niin laita, tai pyydä anoppa laittamaan ne vitamiini- ja Omega-3-kuurille, ihan oman etunsa takia.

Vierailija
26/29 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se niinkin, että lastaan pitää suojella, hyvä niin, mutta ei kukaan voi elää tynnyrissä, ellei eristäydy kokonaan omaan kotiinsa ja lakkaa päästämästä ketään itsensä ja lapsensa lähelle. Sittenkin voi sairastua. Miten sinä toimisit, jos flunssa iskisi sinuun itseesi tai mieheesi? Ei kukaan normaali ihminen käy jynssäämässä ja desinfioimassa käsiään jatkuvasti ja samaa räkärättiä käytetään useampaan kuin yhteen niistoon. En usko, että sinäkään peset omia käsiäsi koko ajan. Flunssapöpön voi saada ilman että kukaan edes koskee sinuun.

Vierailija
27/29 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että syyt allergian jatkuvaan lisääntymiseen ovat yhteydessä bakteerien ja virusten aiheuttamien sairauksiin sairastuvuuden vähenemisen kanssa, elämme liian hygieenistä elämää.

Vierailija
28/29 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta voit ihan suoraan sanoa anopille, että et tykkää kun vauva annetaan flunssaisille ihmisille syliin. Ei tietenkään vauvaa voi tynnyrissä kasvattaa, mutta ei tarvitse väkisin altistaakaan pöpöille. Ja noin iso vauva tietysti myös jo kestää paremmin sairauksia kuin vastasyntynyt mutta kurjaa pienen sairastaminen silti on.

Osta käsidesipullo ja sano suoraan kaikille, että jokainen joka koskee vauvaan, desinfioi kätensä ensin. Tai sitten pidät vauvaa itselläsi koko ajan.

Aika typeriä muuten nuo sukulaiset, jos todella niistävät nenänsä ja heti perään koskevat vauvaan. Luulisi nyt olevan sanomattakin selvää että edes aikuisia ihmisiä ei lääpitä räkäisillä käsillä. Aika monet myös aivastavat käden kämmenpuolelle mikä myös on harvinaisen hölmöä touhua.

Vierailija
29/29 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kommenteistasi. Olen täysin samaa mieltä. Pöpöiltä ei voi ikuisesti välttyä mutta ei pientä vauvaa tarvitse "susillekaan heittää" ja tässä viittaan nyt flunssaisia ihmisiä, jotka eivät huolehdi käsihygieniasta ja ottavat vauvan silti syliinsä. Ja nim enomaan siinnä sylistä syliiin leikissä. Itse en flunssaiselle ihmiselle lastani luovuttaisi.

Tuo käsidesin käyttö houkuttelisi, mutta leimattaisiinko täysin neuroottiseksi jos iskee käsidesin pöytään?