Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lentokoneeseen viedä hoitolaukun + käsimatkatavaralaukun?

Vierailija
07.11.2011 |

Olen lähdössä kahdestaan lapsen kanssa lennolle ja mietinkin nyt, että katsotaanko vauvan hoitolaukku minun käsimatkatavaralaukukseni, vai saanko sidä hoitolaukun lisäksi koneeseen myös perinteisen ylähyllylle laitettavan matkatavaralaukun. Tietääkö kukaan? Voisin toki soittaakin kentälle ja kysyä, mutta jospa täällä joku olisi vastikään ollut reissussa ja olisi tuoreessa muistissa.

Ja sellainenkin tuli mieleen, että saanko viedä käsimatkatavaroissa lapselle normaalia lehmänmaitoa esim pillimehutyyppisessa tetrassa? KOrviketta saisi viedä, mutta lapsi juo jo lehmänmaitoa, joten pitäisi saada mukaan jotenkin normimaitoa, joka ei tarvitse jääkaappisäilytystä. Juuri sellaiset UHT Hyla-maito purkit säilyy huoneenlämmössäkin ja on kivoja, kun niissä pillit mukana. Vai saisikohan noita kentältäkin ostettua jostain..?

Kiitos avustanne!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon, myös pienen lapsen kanssa. Ja pitkiä lentoja. En tajua näitä wannabe-matkustajien ongelmia.

Vierailija
22/25 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saa viedä molemmat laukut. Mulla oli joskus niin paljon tavaraa kotiin tullessa että mun laukku oli täynnä vaatteta :) Ja tämä siis Suomesta lähtiessä. Ja meillä on aina pillimaitoja ja -mehuja ja muuta ruokaa mukana. Kunhan otat ne pois laukusta turvatarkastuksessa, eli kantsii vaikka laittaa ne jo valmiiksi läpinäkyvään pussiin.

Oikein hyvää matkaa teille!

Mutta huh kun on taas törkeetä porukkaa täällä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukasti tulkittuna et saa viedä paikkaliputtomalle lapselle laukkua erikseen; yksi laukku/paikka on sääntö ja voit joutua laittamaan sen toisen laukun ruumaan, jos on ahdasta. Käsilaukkukin pitäisi saada tungettua sinne varsinaisen käsimatkatavaralaukun sisään.

Tavallista maitoa et saa viedä pillipurkissa, vauvanruokaa saa (meillä on ollut Muksu-maitoa tuon ikäiselle ja sen on saanut viedä, ehkä se pakkaus ulkonäöltään muistuttaa tutteleita yms.). Voit varmistaa saako allergialapselle viedä maidot tai saako kentältä ostaa laktoosittomia, jos on pitkä lentomatka edessä, niin varmistaisin asian!

Vierailija
24/25 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyille lennoille pieniin koneisiin vähän eri jutut kuin pitkill elennoille isoihin koneisiin.

Vierailija
25/25 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saa viedä molemmat laukut. Mulla oli joskus niin paljon tavaraa kotiin tullessa että mun laukku oli täynnä vaatteta :) Ja tämä siis Suomesta lähtiessä. Ja meillä on aina pillimaitoja ja -mehuja ja muuta ruokaa mukana. Kunhan otat ne pois laukusta turvatarkastuksessa, eli kantsii vaikka laittaa ne jo valmiiksi läpinäkyvään pussiin. Oikein hyvää matkaa teille! Mutta huh kun on taas törkeetä porukkaa täällä!

Ja meillä oli ennen vuoden ikää aina lapselle 1-1.5 litran Evian-pullo, koska maito piti sekoittaa erikoismaitojauheeseen (refluksi). Ei koskaan sanottu mitään. Tosin taas Suomesta lähtiessä oli jotain sieltä ostettua vastiketta tetrassa...