Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lentokoneeseen viedä hoitolaukun + käsimatkatavaralaukun?

Vierailija
07.11.2011 |

Olen lähdössä kahdestaan lapsen kanssa lennolle ja mietinkin nyt, että katsotaanko vauvan hoitolaukku minun käsimatkatavaralaukukseni, vai saanko sidä hoitolaukun lisäksi koneeseen myös perinteisen ylähyllylle laitettavan matkatavaralaukun. Tietääkö kukaan? Voisin toki soittaakin kentälle ja kysyä, mutta jospa täällä joku olisi vastikään ollut reissussa ja olisi tuoreessa muistissa.

Ja sellainenkin tuli mieleen, että saanko viedä käsimatkatavaroissa lapselle normaalia lehmänmaitoa esim pillimehutyyppisessa tetrassa? KOrviketta saisi viedä, mutta lapsi juo jo lehmänmaitoa, joten pitäisi saada mukaan jotenkin normimaitoa, joka ei tarvitse jääkaappisäilytystä. Juuri sellaiset UHT Hyla-maito purkit säilyy huoneenlämmössäkin ja on kivoja, kun niissä pillit mukana. Vai saisikohan noita kentältäkin ostettua jostain..?

Kiitos avustanne!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut paljon ennen lasta, joten en nyt ihan ekaa kertaa ole koneeseen menossa :). En minä siellä koneessa lapselle vaatteita vaihda, ellei nyt jotain surempaa vaatteita kunnolla sotkevaa tapahdu.. Vaihtovaattee käsimatkalaukussa on tarkoitettu, jos varsinainen laukkumme joutuu väärälle tielle pikaisen lentokoneenvaihdon seurauksena.

Varmistan vielä nuo pillimaidot kentältä. Kiitos vielä avusta! Kysyn samalla vielä laukuistakin, tavallaanhan tuo hoitolaukku on mun käsilaukkuna, muuta käsilaukkua en ota itselleni. Ainakin aikaisemmin olen ottanut itselleni käsilaukun + käsimatkatavaralaukun.

Vierailija
2/25 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisestikkin sinulla odotetaan olevan lapselle omat juomat ja syötävät, koska koneessa ei ole paikattomalle varattu mitään. Ja anna aina nousussa ja laskussa juotavaa joko tuttipullosta tai pillijuotavaa!! Lapsen korvat menevät myös lukkoon ja voi olla tosi kivuliasta, joten imeminen auttaa tähän! Siksikin niitä saa olla mukana. Nyt varmaan joku lentoemäntä lyttää mut, mutta musta tää on ollut ihan luonnollista. Ja niin kuin sanoin aiemmin, meillä on aina ollut Evianit ja muut mukana eikä koskaan ole sanottu niistä mitään.

Ja kannatta ottaa tosiaan varavaatteita mukaan jos laukut häviää. Huh se olisi tosi kurjaa! Lähteä ostamaan uusia vaatteita ja pestä niistä myrkkyjä pois ennen käyttöä...

No joo aloin miettimään jo vähän liian pitkälle ;)Mutta uudestaan vielä: Ihanaa matkaa teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa itselleni vaihtovaatteita lennolla mukana sen jälkeen, kun näin kerran yhden matkustajan (aikuinen) oksentavan vieruskaverinsa päälle. Tai ei nyt siis ihan suoraan päälle oksentanut, mutta vieruskaveri sai kuitenkin kivasti roiskeita päällensä...

Mirtä ihmeen vaatteita se kakara tarvii tai sinäkään? Minä olen lentänyt vajaa 20 tuntia ilman vaihtovaatteita ja hyvin meni. Eikö pennullasi ole vaippoja vai miten niitä vaatteita lentokoneessa pitää vaihtaa?

Sori vaan, naurattaa.

Vierailija
4/25 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä kahdestaan lapsen kanssa lennolle ja mietinkin nyt, että katsotaanko vauvan hoitolaukku minun käsimatkatavaralaukukseni, vai saanko sidä hoitolaukun lisäksi koneeseen myös perinteisen ylähyllylle laitettavan matkatavaralaukun. Tietääkö kukaan? Voisin toki soittaakin kentälle ja kysyä, mutta jospa täällä joku olisi vastikään ollut reissussa ja olisi tuoreessa muistissa. Ja sellainenkin tuli mieleen, että saanko viedä käsimatkatavaroissa lapselle normaalia lehmänmaitoa esim pillimehutyyppisessa tetrassa? KOrviketta saisi viedä, mutta lapsi juo jo lehmänmaitoa, joten pitäisi saada mukaan jotenkin normimaitoa, joka ei tarvitse jääkaappisäilytystä. Juuri sellaiset UHT Hyla-maito purkit säilyy huoneenlämmössäkin ja on kivoja, kun niissä pillit mukana. Vai saisikohan noita kentältäkin ostettua jostain..? Kiitos avustanne!

Jos hoitolaukku ei ole kovin iso (=käsilaukkukokoa), menee ainakin perinteisillä lentoyhtiöillä. Halpisyhtiöt sen sijaan on tosi tarkkoja siitä, että on vain 1 laukku mukana.

Ainakin HKI-Vantaan kentältä saa kahvilasta maitoa pikkutetroissa. Muistaakseni se on jopa hyla. Aika jouhevasti mielestäni kutienkin turvatarkastuksessa suhtautuvat lapsen juomiin.

Vierailija
5/25 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitolaukun+käsimatkatavaralaukun kanssa. Mutta tavallisille lennoille kyllä. Tosin joskus jos koneessa täyttä ovat tarkempia käsimatkatavaroiden kanssa, se on kuitenkin TURVALLISUUS minkä takia ei matkustamoon saa viedä liikaa tavaroita. Jos kaikilla olisi käsimatkatavara+hoitolaukku+käsilaukku(vielä iso sellainen)+kamerelaukku, niin nuo kaikki eivät mahtuisi matkustamoon yläluukkuihin/istuinten alle.

Ja vain idiootti lentää ilman käsimatkatavaroita, laukkuja katoaa usein, varsinkin jo on koneenvaihto/-vaihtoja. Ei mikään kiva tilanne olla ilman mitään vaihtovaatteita, välttämättä niitä ei edes ehdi mistään ostamaan (kuulin tapauksesta jossa naisen laukku katosi kun oli meni Niilin risteilylle, sai laukkunsa vasta lähtöä edeltävänä päivänä) ja ei ole niin yksinkertaista alkaa hakemaan kiireessä hokaista hammasharjaa, shampoota, hametta, kenkää, aurinkorasvaa, rintaliiviä, binikiniä jne. jne.

Vierailija
6/25 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin HKI-Vantaan kentältä saa kahvilasta maitoa pikkutetroissa. Muistaakseni se on jopa hyla. Aika jouhevasti mielestäni kutienkin turvatarkastuksessa suhtautuvat lapsen juomiin.

[/quote]

Ja maksaa hullua hintaa. Ihan normaalisti kaupasta ja pakattuna käsimatkatavaroihin, kunhan ottaa ne pois laukusta turvatarkastuksessa siihen laatikkoon. Joten edelleen: voi laittaa jo valmiiksi muovipussiin ettei tarvi jokaista erikseen kaivaa laukusta (niin kuin itse aina teen :/ mutta seuraavaksi muistan laittaa pussiin.) Säästää aikaa ja hermoja.

Vierailija
7/25 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitolaukun+käsimatkatavaralaukun kanssa. Mutta tavallisille lennoille kyllä. Tosin joskus jos koneessa täyttä ovat tarkempia käsimatkatavaroiden kanssa, se on kuitenkin TURVALLISUUS minkä takia ei matkustamoon saa viedä liikaa tavaroita. Jos kaikilla olisi käsimatkatavara+hoitolaukku+käsilaukku(vielä iso sellainen)+kamerelaukku, niin nuo kaikki eivät mahtuisi matkustamoon yläluukkuihin/istuinten alle. Ja vain idiootti lentää ilman käsimatkatavaroita, laukkuja katoaa usein, varsinkin jo on koneenvaihto/-vaihtoja. Ei mikään kiva tilanne olla ilman mitään vaihtovaatteita, välttämättä niitä ei edes ehdi mistään ostamaan (kuulin tapauksesta jossa naisen laukku katosi kun oli meni Niilin risteilylle, sai laukkunsa vasta lähtöä edeltävänä päivänä) ja ei ole niin yksinkertaista alkaa hakemaan kiireessä hokaista hammasharjaa, shampoota, hametta, kenkää, aurinkorasvaa, rintaliiviä, binikiniä jne. jne.

Minä lennän joka toinen kuukausi vaihtoineen päivineen eikä ole viimeisten vuosien aikana kuin kerran ollut ongelma matkalaukun kanssa. Käsimatkatavarassa on vain ja ainoastaan lompakko, passi, kännykkä ja yleensä läppärilaukku. Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin turvatarkastuksissa sekoilevat matkustajat ja varsinkin naiset typerine purnukkoineen.

Vierailija
8/25 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistin asian kentältä ja tällaisen vastauksen sain:

Hei, kiitos tiedustelustanne.

Kyllä saat ottaa matkustamoon mukaan laukun myös itsellesi. Lapselle saa ottaa maitoa mukaan matkustamoon kiinni olevissa alkuperäispakkauksissa sen verran kun arvioi lennon aikana tarvitsevansa.

Ystävällisin terveisin,

HELSINKI-VANTAAN LENTOASEMA

Service Center

www.helsinki-vantaa.fi

Tel. +358 (0) 200 14636 (0,57¬/min +pvm)

Vierailija
9/25 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii muistaa, että Britanniasta lähdettäessä on strictly one piece of hand luggage. Olen kerran tunkenut just käsilaukun ja läppärilaukun yhteen ;-)

Mä taas en vaihdollisella lennolla yksin 1-vuotiaan kanssa ottaisi yhtään mitään ylimääräistä koneeseen ellet määränpää ole sellainen mesta missä ei ole yhtään kauppoja tms.

On aika souvi roudata matkalaukkua, taaperoa ja hoitolaukkua yhtä aikaa siellä vaihtokentällä. Kannattaa ehdottomasti ottaa kantoliina tai kantoreppu, niin saat sen hoitolaukun ja matkalaukun kulkemaan. Tosin tässä on se helpotus, että jos vaihto on jossain muualla kuin Suomessa, niin porukka auttaa.

Turvakaukalon ja rattaat joudut herkästi laittamaan jo ruumaan lähtöselvityksessä, varsinkin kun on vaihdollinen lento. Ei siis kannata luottaa, että saat niissä lasta kuljetettua.

Vierailija
10/25 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ainakin muutama vuosi sitten just UK:ssa ja Jenkeissä joutui maistamaan jokaisen lapsenruokapurkin ja juoman. Jos olet niihin menossa, niin varmista että saat purkit kiinni.

Vierailija
11/25 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii muistaa, että Britanniasta lähdettäessä on strictly one piece of hand luggage. Olen kerran tunkenut just käsilaukun ja läppärilaukun yhteen ;-) Mä taas en vaihdollisella lennolla yksin 1-vuotiaan kanssa ottaisi yhtään mitään ylimääräistä koneeseen ellet määränpää ole sellainen mesta missä ei ole yhtään kauppoja tms. On aika souvi roudata matkalaukkua, taaperoa ja hoitolaukkua yhtä aikaa siellä vaihtokentällä. Kannattaa ehdottomasti ottaa kantoliina tai kantoreppu, niin saat sen hoitolaukun ja matkalaukun kulkemaan. Tosin tässä on se helpotus, että jos vaihto on jossain muualla kuin Suomessa, niin porukka auttaa. Turvakaukalon ja rattaat joudut herkästi laittamaan jo ruumaan lähtöselvityksessä, varsinkin kun on vaihdollinen lento. Ei siis kannata luottaa, että saat niissä lasta kuljetettua.

Mikä teissä mammoissa on vikana, kun yksin matkalle pitää päästä ja sitten odotetaan jotain apupalvelua. Jos minä juoksen tuhatta ja sataa ehtiäkseni vaihtokoneeseen, niin ei tule sinun ja taaperosi auttaminen mieleen. Ja asun ulkomailla.

Vierailija
12/25 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakaukalon ja rattaat joudut herkästi laittamaan jo ruumaan lähtöselvityksessä, varsinkin kun on vaihdollinen lento. Ei siis kannata luottaa, että saat niissä lasta kuljetettua.

Ihanko totta ei järki sano, että tietenkään mihinkään matkustamoon ei mennä minkäänlaisten rattaiden kanssa? Että ihan "herkästi" joutuu laittamaan ruumaan...

Vierailija
13/25 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin hyvin otettu lapsiperheet huomioon. ja kyllä taunokin tajuaa että kun lapsen kanssa matkustaa niin tarvitsee vähän enemmän tavaraa olla mukana, nou hätä ;) ja ei meitlä ole ikinä otettu pois korvikkeita tai muitakaan vauva juomia, jten ei hätää ;D

Vierailija
14/25 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä muuten sitä käsimatkatavaralaukkua tarvitsisi, mutta kun on lentokoneen pikainen vaihto välissä, niin en voi olla täysin varma ennättääkö matkalaukku rumasta toiseen koneeseen ajoissa. Pakko laittaa vauvalle ja minulle muutamia vaatteita sinne käsimatkatavaralaukkuun. Hoitolaukkuun ei tod mahdu mitään vaatteita :).

Vierailija
15/25 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sille pennulle pitää rahdata lehmänmaidot matkalle? Eikö selviä ilman sitä tai etkö usko, että maitoa saa koneestakin.

Tietäisin vastaukset kysymyksiisi mutta en viitsi edes vastata, tuollaisen porukan soisi jäävän kotiin.

Lapsi tarvitsee hylamaitoa, en voi luottaa siihen että koneessa on just hylaa tarjolla. Ja hän on 1-v joten tarttee sitä maitoa vielä jonkun verran. Kyllä olen ajatellut, että itse varaan lapselle kaiken juotavan ja syötävän mukaan. Tarpeeksi hankalaa matkustaa yksin niin pienen kanssa, että haluan kaiken olevan käsieni ulottuvissa, jos jotain lapselle tarvin.

Vierailija
16/25 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneesta ei saa erikseen maitoa vauvoille; sitä on yleensä vähän jos ollenkaan mukana saati sitten vauvanruokia eli kyllä ne omat ruuat kannattaa koneessa olla mukana. Tosin sitten onhan sitä ruokaa muuallakin maailmassa ja vauvat sitä syö niin ei sitä paljoa tarvi mukana raahata.....

Vierailija
17/25 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lentänyt vajaa 20 tuntia ilman vaihtovaatteita ja hyvin meni. Eikö pennullasi ole vaippoja vai miten niitä vaatteita lentokoneessa pitää vaihtaa?

Sori vaan, naurattaa.

Sori vaan itsellesi.

Onko sulla koskaan hukkunut KAIKKI laukut vaihtojen yhteydessä? Ei varmaan, arvaan. Ei tainnut tulla mieleen, että niin voi käydä ja itse asiassa käykin aika usein.

Onko sulle koskaan tullut mieleen, että laukun saaminen takaisin saattaa kestää pahimmillaan KUUKAUSIA (kuten itselleni on käynyt)? Se saattaa lentää toiselle puolelle maailmaa, jossa se jää johonkin suunnattomaan tavarahalliin, kunnes joku virkailija joskus monen viikon päästä sattuu tikkakisan tauolla katsomaan tägistä missä sen pitäisi oikeasti olla.

Me, jotka ollaan lennetty vähän enemmän, tiedetään, että lentomatkoilla ja vaihdoilla voi sattua kaikkea mahdollista. Suosittelen suakin ottamaan seuraavalle (vaihdolliselle) lennolle mukaan käsimatkatavaraoihin ainakin puhtaat sukat ja alushousut. Saattaa helpottaa elämää kummasti siinä vaiheessa, kun olet lentänyt 20 tuntia, sun laukut on mystisesti lennätetty jonnekin Atlantin valtameren pikku saarelle Thaimaan sijaan, virkailijat kohauttelee olkapäitään eikä vakuutusyhtiö ehdi just sillä hetkellä tehdä mitään.

Vierailija
18/25 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisin vastaukset kysymyksiisi mutta en viitsi edes vastata, tuollaisen porukan soisi jäävän kotiin.

:D

Vierailija
19/25 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lentänyt vajaa 20 tuntia ilman vaihtovaatteita ja hyvin meni. Eikö pennullasi ole vaippoja vai miten niitä vaatteita lentokoneessa pitää vaihtaa? Sori vaan, naurattaa.

Sa et ole varmaan ikina edes lentanyt. Jos olet, niin et ainakaan pienen lapsen kanssa.

Sori vaan, saalittaa...

Vierailija
20/25 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä kahdestaan lapsen kanssa lennolle ja mietinkin nyt, että katsotaanko vauvan hoitolaukku minun käsimatkatavaralaukukseni, vai saanko sidä hoitolaukun lisäksi koneeseen myös perinteisen ylähyllylle laitettavan matkatavaralaukun. Tietääkö kukaan? Voisin toki soittaakin kentälle ja kysyä, mutta jospa täällä joku olisi vastikään ollut reissussa ja olisi tuoreessa muistissa. Ja sellainenkin tuli mieleen, että saanko viedä käsimatkatavaroissa lapselle normaalia lehmänmaitoa esim pillimehutyyppisessa tetrassa? KOrviketta saisi viedä, mutta lapsi juo jo lehmänmaitoa, joten pitäisi saada mukaan jotenkin normimaitoa, joka ei tarvitse jääkaappisäilytystä. Juuri sellaiset UHT Hyla-maito purkit säilyy huoneenlämmössäkin ja on kivoja, kun niissä pillit mukana. Vai saisikohan noita kentältäkin ostettua jostain..? Kiitos avustanne!

Toi laukkujuttu ei pitaisi olla ongelma, ei ole ainakaan ollut mulle koskaan. Mutta sinuna tarkistaisin ton pillimaidon. Viimeksi kun ma lensin lasten kanssa, mun piti turvatarkastuksessa juoda itse lapsen vesipullosta. Toi pillimaito toki on vahan kuin Tutteli, vai onko, siis ulkonaolta, eli jarjen mukaan ei pitaisi olla ongelmaa.