Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitkään lastaan pitää elättää?

Vierailija
07.11.2011 |

Olemme tähän asti maksaneet pojan (20v) vuokran eli noin 600 e/kk. Poika opiskelee ja meistä tämä on kätevin systeemi avustaa häntä, näin asumistuki ja opintoraha jäävät omaan käyttöönsä. Nyt on pojan tyttöystävä muuttamassa samaan asuntoon ja poika puolestaan lähdössä kevääksi ulkomaille vaihtoon. Me emme aio maksaa enää vuokraa, ja siitä nousi nyt iso haloo. Ideana kun kuulemma oli se, että kun me maksamme vuokran, saa tyttöystävä asua ilmaiseksi. Emme kuulemma voi valita, maksammeko vain pojan kuluja vaan meidän täytyy ajatella, että pojalla on nyt perhe ja osallistumme sen maksuihin. Taidan olla vanhanaikainen, mutta minusta tuo on vanhempien huijaamista.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kohtuuttomia, jos ette maksa! Kyllä on tyttöystävällä pokkaa :D mutta toivotaan että menee vaan nuoruuden ja kokemattomuuden piikkiin (monet 20-vuotiaat eivät ole ihan vielä irroittautuneet siitä ajatuksesta, että heidät elätetään - miten, eihän sen nyt niin väliä :)

Vierailija
22/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on aikuisen poikanne arvomailma?

Olette mielestäni tukeneet poikaanne aivan liikaa ja nyt hän pääsee niin helpolla, ettei ymmärrä elämän realiteettejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestäänselvänä. Mun mielestä on hyvä asia, että vanhemmat voivat tukea opiskelevaa nuorta, mutta mieluummin tarpeen mukaan kuin jatkuvasti. On hyvä, että opiskeluaikana joutuu myös venyttämään penniä ja asumaan vaatimattomammin. Sitten kun valmistuu ja on varaa parempaan, se tuntuu joltain.

Vierailija
24/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varaakin. niillä on vielä monta vuotta aikaa oppia olemaan omillaan.

Vierailija
25/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisin vuokrasta korkeintaan puolet. Onko asiasta sitä paitsi tehty edes kunnon papereita: ei kai se ole noin vain itsestään selvää, että vuokralainen vaihtuu?

Mulla kyllä särähti korvaan toi "pojan perhe". Sori vaan, mutta hätäisesti parikymppisen pojan tyttöystävä ei kyllä mun mielestä ole mikään perhe.

Vierailija
26/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jatkatte viellä maksamista niin saatte maksaa lopun elmämää. Kyllä tuon ikäinen kolli jo pitäisi katkaista napanuora ja elää itsenäisesti, opiskeli tai ei, tietenkin jos jokin hätä tulee niin se on asia erikseen.

Vierailija
27/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... omillaan asuvan tulisi myös tulla toimeen omillaan. Eiköhän pojan ole aika kasvaa mieheksi viimeistään tässä vaiheessa?

Eikö Kela ole mitenkään kiinnostunut siitä, että te tuette poikaanne peräti 600 eurolla joka kuukausi? Jos te maksatte hänen vuokransa kokonaisuudessaan, mihin hän mitään asumistukea edes tarvitsee?

600 €/kk x 12 kk vuodessa, aika iso summa. Mikä olikaan raja sille, että hänen pitäisi maksaa jopa lahjaveroa?

Vierailija
28/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

600 €/kk x 12 kk vuodessa, aika iso summa. Mikä olikaan raja sille, että hänen pitäisi maksaa jopa lahjaveroa?

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta mun mielestä laskuja saa vanhemmat maksaa miten paljon vaan.

Vierailija
29/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette alunperinkin ostaneet pojallenne asuntoa. Vähän niinkuin sijoitusmielessä. Tuolla 600 eurolla kuussa lyhentäisi kivasti asuntolainaa. Laina on kuitenkin teidän nimissä ja asunto olisi teidän, poika vaan asuisi siinä. Se tietenkin vaikuttaa opintotukeen mutta tulee se silti kannattavammaksi.

Se ei haittaisi vaikka sielä välillä majailee joku neitonen koska asunto jää kuitenkin teille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän