Montako laatikkoa pitäisi varata noin 100 neliön asunnon MUUTTOON?
Montakohan vuokraisin? Antakaa vinkkejä! 4 hlön perhe, 5h+k pitäisi muuttaa, muuttokokemusta ei ole. Itse muutamme, mutta laatikot ajattelimme vuokrata joltakin firmalta. Riittääköhän 70 kpl? Mielipiteitä?
Kommentit (31)
Jos laatikoiden vuokrahintaa ajattelee, itse panostan mieluummin siihen, että minulla on sopiva määrä laatikoita, jotka pakkaan ja puran helposti ja tehokkaasti pitäen siten vuokra-ajan lyhyenä. Samoin muuttofirmalta muutto menee huomattavasti nopeammin, kun kamat ovat muuttolaatikoissa, eivätkä erikokoisissa pahvilaatikoissa ym. nyssäköissä ja pussukoissa, joita ei saa nokkakärryillä kuljetettua yhtä helposti kuin lainalaatikoita.
Kaikki on aina kulkeneet kaupoista haetuissa pahvilaatikoissa + jätesäkeissä. Kyllä ne pahvilaatikot lastaa nokkakärryyn ihan samalla tavalla kuin vuokralaatikot, jotka sitä paitsi ovat ihan avoimet!
Muutin aikoinaan 55 neliöstä (jossa asun yksin) ja 70 laatikkoa. Jätesäkkejä jotain parikymmentä.
Laatikot kannattaa sitten täyttää puolksi kirjoilla, puoliksi jollakin kevyemmällä, ettei ne ole ihan mahdottomia kantaa. Ja maalarinteippiä laatikoiden kylkiin mihin kirjoitatte mihn huoneeseen kukin laatikko tulee. Auttaa siinä hässäkässä :)
Jos laatikoiden vuokrahintaa ajattelee, itse panostan mieluummin siihen, että minulla on sopiva määrä laatikoita, jotka pakkaan ja puran helposti ja tehokkaasti pitäen siten vuokra-ajan lyhyenä. Samoin muuttofirmalta muutto menee huomattavasti nopeammin, kun kamat ovat muuttolaatikoissa, eivätkä erikokoisissa pahvilaatikoissa ym. nyssäköissä ja pussukoissa, joita ei saa nokkakärryillä kuljetettua yhtä helposti kuin lainalaatikoita.
Kaikki on aina kulkeneet kaupoista haetuissa pahvilaatikoissa + jätesäkeissä. Kyllä ne pahvilaatikot lastaa nokkakärryyn ihan samalla tavalla kuin vuokralaatikot, jotka sitä paitsi ovat ihan avoimet!
Voit todeta niiden kätevyyden tavallisiin pahvilaatikoihin verrattuna. Ne ovat oikeasti paljon käytännöllisempiä! Kantsii kokeilla edes kerran, ja esittää arvionsa vasta sen jälkeen, kun on vertailupohjaa.
Totta on, että päällimmäinen laatikko jää avoimeksi, mutta nehän pinotaan päällekkäin neljän pinoihin, joten muiden laatikoiden sisältö on suojassa. Päällimmäisiin laatikoihin saa halutessaan vuokrata kannet.
Harvalla on mahdollisuus, aikaa ja ylimääräistä energiaa haalia itselleen useita kymmeniä pahvilaatikoita. Lisäksi ne ovat eri kokoisia, eivätkä yhtä kestäviä kuin muovilaatikot.
Itsekin vähätuloisena opiskelijana käytin kauppojen pahvilaatikoita, mutta sen jälkeen vuokralaatikoita kokeilleena ei ole paluuta entiseen (tosin toivon, että tästä omasta talosta ei tarvitse muuttaa kuin ehkä vanhainkotiin).
Lisäksi muuttolaatikot alentavat muuttofirman kustannuksia. Ollaan saatu sovittua alhainen urakkahinta sillä perusteella, että tavarat on pakattuina vain ja ainoastaan lainalaatikkoihin ja jätesäkkeihin, toisaalta ollaan saatu alennusta senkin vuoksi, että muutto on helppoutensa vuoksi sujunut paljon arvioitua nopeammin.
Mutta kukin tyylillään. (Itse en myöskään enää suostu haalimaan sukua ja ystäviäni muuttoporukaksi, vaan hommat on hoidettu nopeasti ja laadukkaasti muuttofirman toimesta, pakkauksen ja laatikoiden purun sentään haluan tehdä itse.)
Voit todeta niiden kätevyyden tavallisiin pahvilaatikoihin verrattuna. Ne ovat oikeasti paljon käytännöllisempiä! Kantsii kokeilla edes kerran, ja esittää arvionsa vasta sen jälkeen, kun on vertailupohjaa.Totta on, että päällimmäinen laatikko jää avoimeksi, mutta nehän pinotaan päällekkäin neljän pinoihin, joten muiden laatikoiden sisältö on suojassa. Päällimmäisiin laatikoihin saa halutessaan vuokrata kannet.
Harvalla on mahdollisuus, aikaa ja ylimääräistä energiaa haalia itselleen useita kymmeniä pahvilaatikoita. Lisäksi ne ovat eri kokoisia, eivätkä yhtä kestäviä kuin muovilaatikot.
Itsekin vähätuloisena opiskelijana käytin kauppojen pahvilaatikoita, mutta sen jälkeen vuokralaatikoita kokeilleena ei ole paluuta entiseen (tosin toivon, että tästä omasta talosta ei tarvitse muuttaa kuin ehkä vanhainkotiin).
Lisäksi muuttolaatikot alentavat muuttofirman kustannuksia. Ollaan saatu sovittua alhainen urakkahinta sillä perusteella, että tavarat on pakattuina vain ja ainoastaan lainalaatikkoihin ja jätesäkkeihin, toisaalta ollaan saatu alennusta senkin vuoksi, että muutto on helppoutensa vuoksi sujunut paljon arvioitua nopeammin.
Mutta kukin tyylillään. (Itse en myöskään enää suostu haalimaan sukua ja ystäviäni muuttoporukaksi, vaan hommat on hoidettu nopeasti ja laadukkaasti muuttofirman toimesta, pakkauksen ja laatikoiden purun sentään haluan tehdä itse.)
Ihan muuttofirman tilasin ja joka ikinen laatikko on tismalleen saman kokoinen, samasta kaupasta haettu saman toimittajan loota.
Itselläni ei kyllä riittänyt. Minulla on niin paljon kirjoja, levyjä ja astioita.
Vaatteita, kenkiä ja laukkuja ( :
Minulla oli siis 84 neliötä, 80 muuttolaatikkoa. Minä muutin lapsen kanssa. 80 laatikkoa oli hyvä apu. Mutta 150 olisi varmasti ollut oikea määrä, JOS haluaa koko kämpän pakata muuttolaatikoihin.
Voit todeta niiden kätevyyden tavallisiin pahvilaatikoihin verrattuna. Ne ovat oikeasti paljon käytännöllisempiä! Kantsii kokeilla edes kerran, ja esittää arvionsa vasta sen jälkeen, kun on vertailupohjaa.Totta on, että päällimmäinen laatikko jää avoimeksi, mutta nehän pinotaan päällekkäin neljän pinoihin, joten muiden laatikoiden sisältö on suojassa. Päällimmäisiin laatikoihin saa halutessaan vuokrata kannet.
Ihan muuttofirman tilasin ja joka ikinen laatikko on tismalleen saman kokoinen, samasta kaupasta haettu saman toimittajan loota.
Hienoa, jos olet saanut kaupasta esim. 100 samanlaista laatikkoa. Meidän lähikaupoista ei onnistuisi tai niitä joutuisi hakemaan sieltä useampaan kertaan. (Vuokralaatikot toimitetaan kotiovelle ja haetaan uudesta osoitteesta pois. Helppoa kuin heinänteko.)
En tarkoittanut loppukaneetillani sinua tai sinun muuttoasi. Yleisellä tasolla totesin, että itse pyrin muutossa helppouteen ja tehokkuuteen ja siksi muuttofirman sekä muuttolaatikoiden käyttöön.
Ja kuten kirjoitin, kukin tyylillään. Itse olen kokeillut montaa erilaista muuttotapaa ja sillä perusteella esitin arvioini niistä (samoin muuttofirmat ovat kehuneet vuokralaatikoita jokaikisessä muutossamme). Kommentoin viestiäsi lähinnä siksi, että arvioit vuokralaatikoiden käyttöä virheellisin tiedoin ja oman viestisi mukaan ilman minkäänlaista kokemusta niistä.
Minun puolestani kukin saa muuttaa ihan miten haluaa :)
Meillä on kyllä paljon kirjoja ja leluja. Astioita ei ole mahdottomasti. 100 laatikkoa siis hankin.
Laatikot eivät riittäneet lähellekään, vaikka karsin kuinka paljon tavaraa.
ja meillä oli 150 muuttolaatikkoa. Riitti nippadi nappadi, lisäksi meillä oli tukku Ikean sinisiä kasseja...
Juuri ja juuri riittivät, kun kaikki pehmeä pakattiin jätesäkkeihin.
On oikeasti hyvä perusohje. (Toisaalta 20 neliön yksiöön 20 laatikkoa voi olla aivan liian vähän, ja 250 neliöön 250 laatikkoa hurjasti liikaa).
Me (2 aikuista ja 2 lasta) ollaan viime vuosina jouduttu muuttamaan useaan otteeseen (rakennusprojekti ja siitä johtuen väliaikainen vuokrakämppä jne), ylimääräistä tavaraa ei ole paljon (tosin kirjoja löytyy kohtuumäärä). Muuttoihin ollaan suosiolla otettu tuo suositusmäärä laatikoita. (Aikoinaan yhdessä muutossa otettiin 70 neliön asuntoon 60 laatikkoa, ja jouduttiin käydä hakemassa 10 lisää). Kertaakaan ei ole laatikoita jäänyt ylimääräisiä, eikä toisaalta viime tingassa ole tarvinnut lähteä haalimaan lisäpahvilaatikoita tms. Vaatteet ym. tekstiilit ollaan pakattu jätesäkkeihin.