Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulunajan tapaamisista

Vierailija
06.11.2011 |

Onko kohtuutonta, jos lapsi olisi isän kodissa ennen aattoa 2 päivää ja hänet vietäisiin lähiäidille aattona klo 13. Isä noutaisi lapsen luokseen joulupäivän iltana tai Tapaninpäivän aamuna (maanantai) ja veisi takaisin kotiin tiistaina.

Seuraava tapaaminen on tammikuun puolivälissä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet ulkomaille töihin jouluksi niin mihin lapsi siksi ajaksi?

Isälle minusta on jouluvuoro annettu mutta jouluaatto vietetään äidillä koska isä ei ole maassa.

Mutta reilua lasta kohtaan olisi palauttaa lapsi vasta keskiviikkona. Ottaa vapaata välipäiville niin että lasta ei tartte palauttaa ihan samalta seisomalta taas äidille.

21

Vierailija
22/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen eroperheestä muttei minulla ole kokemusta siitä että olisin yhden yön vaan toisen luona.

Siitä taas on että joulunaikaan ollaan sekä äidillä ja isällä ja se on ihan mukavaa. Mutta aikaa pitää antaa lapselle enempi kerralla.

21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei saa rauhoittua yhteen paikkaan edes jouluna. Meillä miehen lapsi on pienempänä viettänyt joulut vuorojouluin meillä tai äidillään ja hyvin on mennyt. Nyt isompana päättää itse kummassa paikassa joulun/pääsiäisen/juhannuksen viettää.

Vierailija
24/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun isä ei ole välipäivinä Suomessa ja lähiäiti on kyllä tietoinen asiasta.

ap

Eli isä ei ole välipäivinä Suomessa. Minusta ei ole ollenkaan kohtuuton tuo järjestely: äiti saa haluamansa joulun lapsen kanssa ja isä yhden jouluisen päivän.

Luulisi äidin olevan onnellinen, että nuo aaton kaksi hulina ja stressipäivää lapsi on isällään. Minusta se kuulostaa hienolta ehdotukselta.

Äiti on mielestäni kohtuuton kun/jos ei voi Tapaninpäivänä antaa lasta isälleen.

Vierailija
25/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä pallottelua viedä lasta isälle 2 pvää ennen joulua ja 2 pvää joulun jälkeen. Toisella jouluna tänä vuonna ja ensi vuonna toisella. Paitsi jos teillä ei ole sopimusta, niin sitten teette miten lähiäidille sopii.

Vierailija
26/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun korvaan kuulostaa kyllä vähän liialliselta siirrellä lasta paikasta toiseen joulunpyhinä. Riippuu toki kyllä lapsen iästäkin jonkin verran.

Kenen luona lapsi oli edellisen joulun? Onko äidin tai teidän luona uutta perhettä/toisia lapsia?

Vierailija
27/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielkää riitanne ja jos että pääse sopuun kumman luona on jouluna, niin viettäkää lapsen VUOKSI joulu samassa paikassa!

Olen itse joutunut pienenä kustattavaksi kodista toiseen juhlapyhinä, ja oppoinut niin halveksimaan sitä. On se piru, kun vanhemmat hankkii lapsia, sitten riintaantuu keskenään ja sitten lapsi onkin siinä välissä pompoteltavana. Vanhemmat kuvittelee ajattelvansa lapsen etua, mutta tuojottavat vain omaa napaa. "Koska MINÄ haluan että lapsi on MINUN luona jouluna, piste."

Kyllä olet mahdottoman lapsellinen tyyppi!! Miksi IHMEESSÄ eronneitten vanhempien pitäis viettää joulu yhdessä????? Minukin vanhempani on eronneet ja vietin joka toisen jouluaaton äidin luona ja joka toisen isän luona. Molemmissa paikoissa sain kuitenkin lahjoja ja ihan oikean joulun, eikä todellakaan mitään traumoja jäänyt. Olisihan nyt ollut älyttömyyden huippu, että isäni ja äitini olisivat viettäneet joulun yhdessä minun kanssani jossain ja jättäneet uudet puolisonsa ja muut lapsensa yksikseen, tai sitten todella oudossa ilmapiirissä kun molempien perheet olisi olleet saman katon alla.. Ei hyvän tähden sentään.

Meillä onneks on sellainen tilanne, että miehen poika myös viettää samallalailla joulutu, että aattona vuorovuosin meillä ja äidillään. Eikä lasta se tosiaan häiritse, on ihanaa kun saa kahdessa paikassa lahjoja ja jakaa riemun sisarusten kanssa kahtena päivänä peräkkäin.

Vierailija
28/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat aina aattoiltana kotona eli äidin luona, täällä on kolme isompaa sisarusta myös ja kunnon joulu. Käyvät aamupäivällä isänsä luona aattona ja sitten menevät joulupäivänä tai tapaninpäivänä pidemmäksi aikaa jos haluavat, tänä vuonna ovat uuden vuoden yli isällä.

Eikä tästä ole tarvinnut ikinä tapella.

Vierailija
29/29 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun isä ei ole välipäivinä Suomessa ja lähiäiti on kyllä tietoinen asiasta. ap

Eli isä ei ole välipäivinä Suomessa. Minusta ei ole ollenkaan kohtuuton tuo järjestely: äiti saa haluamansa joulun lapsen kanssa ja isä yhden jouluisen päivän. Luulisi äidin olevan onnellinen, että nuo aaton kaksi hulina ja stressipäivää lapsi on isällään. Minusta se kuulostaa hienolta ehdotukselta. Äiti on mielestäni kohtuuton kun/jos ei voi Tapaninpäivänä antaa lasta isälleen.

järkevintähän tuossa on lapsen kannalta se, että lapsi on joulun isällään. Jos lapsi tulee paria päivää ennen joulua ja lähtee tiistaina, saavat isä ja lapsi viettää miltei viikon yhdessä. Seuraava tapaaminen on vasta viikkojen päässä.

Lapsen äidin tulisi kasvaa aikuiseksi ja ajatella lapsensa parasta sen sijaan, että ajattelee "minä minä minä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä