Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Paras kirja, minkä olet lukenut?

Vierailija
08.11.2005 |

-

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ev

Vierailija
2/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amy Tanin, Sujata Masseyn, Ruth Rendellin ja Agatha Christien koko tuotanto...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen joskus suomalaista kirjallisuutta, esim. Reijo Mäen teoksia. Tällä hetkellä on kesken Salingerin " Sieppari Ruispellossa" , jonka intouduin lukemaan siksi, että juuri sitä ennen luin Saarikosken päiväkirjoja. Mutta täytyy sanoa, että tykkään lukea englanniksi ja siksi yleensä valitsen jotain muuta kuin suomalaista kirjallisuutta. Mäki osaa revitellä kielen kanssa, siksi pidän hänen kirjoistaan.

3

Vierailija
5/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat todella löyhästi sidoksissa toisiinsa, ei haittaa vaikka lukisi uusimman ensin tms. Ovat kaikki verbaali-ilotulitusta.

Seppo Jokisen kirjoistakin olen pitänyt.

3

Vierailija
7/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin monet kehuneet sitä.

Vierailija
9/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voita Runotyttö-sarjaa, jonka luin herkässä nuoruusiässä. Jokainen lukukerta saa minut kyynelehtimään samalla lailla kuin silloin.

Juuri äsken lopetin Vikas Swarupin kirjan Tyhjentävä vastaus. Sitä voin suositella! Yhdessä tarinassa monta tarinaa.

Vierailija
10/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidettiin juuri suomentaakin askettain, olisiko nyt nimella " Kuin tappaisi satakielen" ?

Vierailija
11/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lemppareitani:

-John Irving, koko tuotanto, erityisesti The Hotel New Hampshire (mikä lie suomennettuna New Hampshiren hotelli tms.) ja Garpin maailma

-Andre Brink: Intohimon oikeudet, Pirunlaakso

-Sadan vuoden yksinäisyys, ehdottomasti pakko lukea!

-Margaret Atwood: Nimeltään Grace

-Vonnegutin tuotanto

-Runoista Sylvia Plath ja Pablo Neruda ovat suosikkejani :)

tässä pari, ei voinut valita yhtä tai kahta

Vierailija
12/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä Maria Peuran Luvattu

Vierailija
13/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sensuroimatta suomennettiin vasta muistaakseni 90-luvulla. Painokseen merkittiin kursiivilla aiemmin poistetut kohdat. Kannattaa valita sitten kirjasta uusin käännös.

Vierailija
14/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, Se on " Kuin surmaisi satakielen" . Käännetty jo varmaan 30 v sitten.

Ja sitten kun nettikirjakaupassa askettain nain 2005 ilmestyneen, kuvittelin, etta on suomennettu askettain. Olenkin varmaan vaan asioinut huonossa kirjastossa silloin aikoinaan :)

Vierailija
15/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amos Tutuolan palmuviinijuoppo.

Kertoo palmuviiniä juovasta nigerialaisesta nuoresta miehestä, joka isänsä kuoltua etsii kuoleman käsiinsä. Sisältää myyttisiä tarinoita vaikkapa nälänhädän syistä. Kirja on tutustumisen arvoinen, jos sattuu pitämään myyttisistä tarinoista ja esimerkiksi saduista ja fantasiasta.

Vierailija
16/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holappa: Ystävän muotokuva, Lundán: Aina joku eksyy, Teillä ei ollut nimiä, Kilpi: Animalia

ym, ym. kyllä näitä riittää

Vierailija
17/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä kirjasta tulossa piakkoin myös leffa! :D luin sen jo useampi vuosi sitten ja innoissani odotan leffaa!

Vierailija
18/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johannes Linnankoski: Laulu tulipunaisesta kukasta

Waltarin teokset

Hella Wuolijoen näytelmät

Vierailija
19/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en niin ole pitanyt Gabriel García Márquezin kirjoista. Pakko on myontaa itseni, etta venalaiset klassikot samoin eivat ole minua jaksaneet pitaa pauloissaan. Aloittanut olen monet, mutta karsivallisyys ei ole riittanyt. Uusin " klassikko" (siis viimeksi lukemani), johon itse olen tykastynyt, on William Faulknerin The Sound and the fury (Aani ja vimma).

Suomalaisista klassikoista oma kestosuosikkini taitaa olla Taalla Pohjantahden alla. En ole varma sen kirjallisista meriiteista, mutta itse nautin sen lukemisesta ja useampien sukupolvien kuvauksesta.

Eniten nautintoa olen itse tainnut saada kuitenkin vahemman sivistavista kirjoista: Harry Pottereista, lapsena luetuista vanhoista tyttokirjoista, Pratchettista, Pullmanista...

Vierailija
20/27 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä kirja kun pääsee vauhtiin. Valtavan hienoa kieltä ja kertoo niin paljon muustakin kuin sodasta.