Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan ei ole vielä osannut perustella, miksi sinkun pitää maksaa kaksi kertaa isompi tv-maksu

Vierailija
06.11.2011 |

kuin yhdessä asuvan. Osaisitko sinä perustella, miten tämä on muka oikeudenmukaista?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan saman maksun olen maksanut ( Toki on se paljon noussut) yksin asuessani, miehen kanssa tai lapsien jälkeen...he tosian katsovat telkkaa mun siivelläni

Vierailija
2/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisikö mm. eläkeläispariskunnan maksaa kahdesta luvasta sen perusteella, että tv:lla on kaksi katsojaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään tuollaisesta

Kyllä se on juuri noin kuten aloituksessa sanottiin. Uutta systeemiä ei ole vielä päätetty, mutta tällä hetkellä menee noin.

Vierailija
4/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikalla 5 henkisessä perheessä jos vain 1 katsoo telkkaria niin pitäisi olla maksun vain 1/5 sun maksusta

Vierailija
5/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankala olisi sitä ja muitakin maksuja, esim lehtitilaus tai sähkölasku, laskuttaa maksavien henkilöiden mukaan.

Vierailija
6/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisikö mm. eläkeläispariskunnan maksaa kahdesta luvasta sen perusteella, että tv:lla on kaksi katsojaa?

Miksi ei pitäisi? Onhan siellä kaksi katsojaa. Kaksi on enemmän yksi. Katsomisestahan siinä maksussa maksetaan eikä laitteesta.

Vierailija
7/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa meillä tv-lupaa, joten en tiedä onko sinkuille eri hinnat kuin pariskunnille.

Vierailija
8/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin sinkku, oli mulla 1 pölynimuri ja pyykkikone. Sama juttu nyt, vaikka mulla onkin perhe. Itse olen sitä mieltä, että tv-maksu voisi mennä suoraan veroista.

Vierailija
9/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se menee asunnon koon mukaan, ei perheenjäsenten. Tai autovakuutus, ajaako sillä yksi, vai käyttääkö sitä 4. Pitäiskö lehtimaksukin olla sinkulle alempi, jos toisessa perheessä on 3 lukijaa, niin niiden pitis maksaa sit enemmän?

Vierailija
10/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa vähemmän.

Vierailija
11/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippumatta siitä katsotaanko sitä vaiko ei.

Vierailija
12/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettaisiin perheen yhteiset bruttotulot ja jaettaisiin kotitaloudessa asuvien ihmisten määrällä = tv-lupa. Olisiko tämä sinkulle parempi?

Mustakin on epäreilua, että nelihenkisellä perheellämme on kulunut maitoa tänä viikonloppuna jo 6 litraa. Jos olisin sinkku, olisin pärjännyt yhdellä puolentoista litran tölkillä.

Vierailija
13/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se menee asunnon koon mukaan, ei perheenjäsenten. Tai autovakuutus, ajaako sillä yksi, vai käyttääkö sitä 4. Pitäiskö lehtimaksukin olla sinkulle alempi, jos toisessa perheessä on 3 lukijaa, niin niiden pitis maksaa sit enemmän?

Niin, mutta noissa se maksu kohdistuu siihen tiettyyn tuotteeseen. Mutta TV-maksu ei kohdistu tuotteeseen (TV-laitehan maksetaan erikseen), vaan sisältöihin, joita yksittäiset ihmiset katsovat. Siksi ei ole mitenkään oikeudenmukaista laskuttaa sinkulta tuplamaksua. Eihän elokuvalippukaan maksa sinkulle kahta kertaa enempää kuin yhdessä elokuviin menevälle miehelle ja vaimolle.

Vierailija
14/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin on epäreilua, että nelihenkisellä perheellämme on kulunut maitoa tänä viikonloppuna jo 6 litraa. Jos olisin sinkku, olisin pärjännyt yhdellä puolentoista litran tölkillä.

Eihän tuossa ole mitään epäreilua. Se olisi epäreilua, jos te maksaisitte 4 hengen maidosta yhteensä saman kuin sinkku yhden hengen maidostaan.

Vierailija
15/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkin myydään sisältö? tai pitäisikö maksaa vaikka DVD:stäkin enemmän, jos katsojia on useita.

Vierailija
16/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv-lupaa sillä hetkellä, kun Linden ilmoitti maksun jouduttua jäihin 2010

”Henkilökohtainen mielipiteeni on, että Ylen rahoituksen kattaminen valtion budjetista olisi oikeudenmukaisin vaihtoehto.”

Hänen mukaansa kaavailtu mediamaksu olisi ollut useiden erityisryhmien kannalta epäoikeudenmukainen."

Ihmettelen että eikö nykyinen järjestelmä sitten ole epäoikeudenmukainen?

Minä joudun yksinasuvana, takuueläkkeellä olevana maksamaan nykyisenkin järjestelmän mukaan maksun yksin, ja olen ennen maksanutkin, mutta minulla eivät vain riitä rahat. En aio olla syömättä siitä syystä, että "riippumaton yle" pysyy hengissä. Mua ei kiinnosta paskauutiset ja niiden riippumaton välitys paskaakaan.

Mulla on ihan tarpeeksi maksamista lainoissani, sähkölämmityksessä, kiinteistöverossa jne. 687e takuueläkkeestäni.

Jollei "erityisryhmät" ole maksaneet sitä tähänkään asti, en maksa minäkään. Tuskin Linden tarkoitti pelkkiä uskovaisia/telkkaria omistamattomia? Ja tietääkseni maksua ei ollut suorittanut aika moni kansanedustajakaan.

Vierailija
17/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistakaa se!

Eikös se maksu ole yhtä suuri / tv-laite kaikille?

Vierailija
18/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse kateudesta? Joo, voihan sen laskea niin että tv-lupa on halvempi jaettuna kahdelle. Tai sitten voi ottaa huomioon sen, ettei kaikki hinnat jakaudu heti puoliksi, vaikka olisikin kaksi maksajaa.

Joku otti lehden tilauksen esimerkiksi. Maksetaanhan siinäkin sisällöstä. Pitäisikö jokaisen perheenjäsenen maksaa se lehtitilaus erikseen?

Eihän tuossa ole mitään epäreilua. Se olisi epäreilua, jos te maksaisitte 4 hengen maidosta yhteensä saman kuin sinkku yhden hengen maidostaan.

Vierailija
19/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuvan maksoin tuplat, silti saan ihan saman palvelun kuin ennenkin, eli ne tv-ohjelmat. Meillä on kaks telkkariakin niin ei tarvi ees miehen kanssa tapella kanavista.

Mun mielestäkin tuo olisi paljon reilumpi maksu jos se menisi per aikuinen, ei per talous.

Vierailija
20/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt maksan miehen kanssa puoliksi sähkölämmityksen, tv-luvan, lehden, jätemaksun ym. Ennen maksoin ne kaikki yksin. Todellakin on halvempaa asua parisuhteessa, säästää monta satasta kuussa.