Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapin ihmiset!!

Vierailija
06.11.2011 |

Onko siellä pohjoisessa aina tosi kylmä vuoden vaihteessa? Laskettelureissua suunnitellaan, mutta pelottaa, onko siellä AINA -20C pakkasta...

Joo, ja tiedän, ettei säätä voi kukaan ennustaa, mutta kuinka siellä on yleensä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/14 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita ollu lumituiskuisia vuodenvaihteita. Lunta tullu, niin ettei eteensä ole nähny. Mut voipi olla sitten -30 pakkasta.

Yleensä etelä-Suomen hiihtolomaviikolla on ollu helvetilliset pakkaset, mut sitten pohjosen lomalla vko 10 on jo ihan maltillinen ilma. Voi vaikka hiihtää tai lasketella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/14 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä täytyy vaan ottaa riski...

Onhan noita ollu lumituiskuisia vuodenvaihteita. Lunta tullu, niin ettei eteensä ole nähny. Mut voipi olla sitten -30 pakkasta.

Yleensä etelä-Suomen hiihtolomaviikolla on ollu helvetilliset pakkaset, mut sitten pohjosen lomalla vko 10 on jo ihan maltillinen ilma. Voi vaikka hiihtää tai lasketella.

Vierailija
5/14 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin on paljon lunta mutta lämpimäpää ja tulee vähemmän. ja silloin on kaunista yleensä hyvä puoli esim vaikka rukalla ollessa on keväällä se että helmikuussa on vielä kunnon talvi mutta ei niin kovia pakkasia..vaikka saattaa niitä silloinkin vielä olla. kuusamossa ollessani on joskus vasta kesäkuussa lähteny jäät järvestä :D

ja miksi pitää mennä lappiin saakka? eikö levi riitä?? tai kuusamo

Vierailija
6/14 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusamon Ruka ei ole lapissa, mut siellä vaikuttaa idän suunnan kovat pakkaset.

Vierailija
7/14 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisi mahdollisuus mennä myös vuodenvaihteessa jonnekin ja olisi kiva päästä rinteeseen.

Eikö Levi ole Lappia?? :O

ap

jolloin on paljon lunta mutta lämpimäpää ja tulee vähemmän. ja silloin on kaunista yleensä hyvä puoli esim vaikka rukalla ollessa on keväällä se että helmikuussa on vielä kunnon talvi mutta ei niin kovia pakkasia..vaikka saattaa niitä silloinkin vielä olla. kuusamossa ollessani on joskus vasta kesäkuussa lähteny jäät järvestä :D

ja miksi pitää mennä lappiin saakka? eikö levi riitä?? tai kuusamo

Vierailija
8/14 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahaah anteeks joo on levi lappia..tuli moka..:D

mutta tosiaan..kannattaa mennä aika myöhään keväällä..ei kannata ihan tammikuussa matkustaa..mutta mun mielestä jyväskylässäkin on jokin laskettelurinne vai oliko se kuopiossa...

Vierailija
9/14 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

blondiksi täällä leimaudun mutta tosiaan piti sanoa himos eikä levi..HAHAHA. en itse laskettele IKINÄ ja inhoan talviurheilua!!kuka ees haluaa lappiin lomalle????ja se aurinko mikä paistaa ja lumi heijastaa..se on hirveetä..mä saan migreenin siitä ylivalosta joskus ku talvella on pohjoisessa tarttis koko ajan arskat päässä olla

Vierailija
10/14 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levillä. Pakkasta taisi olla 27C. Itse olen kotoisin Etelä-Lapista, ja useimpina vuosina lukemat ovat sielläkin lähempänä -30 kuin -20 astetta. Toki joskus saattaa olla suojasäätäkin, eihän noista tiedä.

Mutta jos olette tottuneet talviurheiluun, kai teillä on hyvät varusteet? Toki laskettelu kovassa pakkasessa voi olla aika rajua puuhaa.

Vierailija
11/14 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaat jäätyy ja naamakin on kovilla kypärämyssyistä huolimatta. Perheen kanssa oltais menossa ja ei päälle 20C pakkasessa ole lasten kanssa asiaa rinteeseen. Eikä pienemmälläkään pakkasella, jos on kova tuuli.

Mutta kiitos vastauksesta, juuri noita kovia pakkasia hiukan "pelkään".

ap

Levillä. Pakkasta taisi olla 27C. Itse olen kotoisin Etelä-Lapista, ja useimpina vuosina lukemat ovat sielläkin lähempänä -30 kuin -20 astetta. Toki joskus saattaa olla suojasäätäkin, eihän noista tiedä.

Mutta jos olette tottuneet talviurheiluun, kai teillä on hyvät varusteet? Toki laskettelu kovassa pakkasessa voi olla aika rajua puuhaa.

Vierailija
12/14 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen pohjoisempaa kotosin. Ja kyllä sanon että täällä etelässä se pakkanen tuntuu paljon purevammalta kuin "kotona". Täällä on paljon kosteampaa ja -20 tuntuu paljon pahemmalta täällä kuin -25 siellä pohjoisempana.

Pakkanen on vain pukeutumiskysymys. Ja tunturissa on lähes aina vähemmän pakkasta kuin esim. tunturikylissä, eroa voi olla 10 astettakin. Tuuli on pahempi vihollinen kuin pakkanen.

Tosin tähän aikaan vuodesta meillä on usein jonkin verran lunta ja miinuksen puolella. Nyt näyttää miittari +7 ja vettä sataa.

Vierailija
13/14 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensisijaisesti laskettelemaan? Voittehan suunnitella loman niinkin, että pakkasten ollessa liian kovat voitte tehdä jotain muutakin. Onko Rovaniemi liian etelässä? Siellä ois muutakin tekemistä, varsinkin lapsille.

Vierailija
14/14 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joku kunnon laskettelukeskus kiinnostaa, kun nimenomaan laskettelemaan haluamme. Tahkoakin katsoimme, mutta majoitusvaihtoehdot alkaa olla tosi huonot. Kuten myös monessa muussa kohteessa. Ollaan kai liian myöhään liikkeellä. Toki päivän tai pari voisi jossain kylpylässä ja ostoksillakin käydä, mutta sitten pitäisi olla sellaisia mahdollisuuksia lähettyvillä.

ap

ja ensisijaisesti laskettelemaan? Voittehan suunnitella loman niinkin, että pakkasten ollessa liian kovat voitte tehdä jotain muutakin. Onko Rovaniemi liian etelässä? Siellä ois muutakin tekemistä, varsinkin lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi