Voiko jostain saada tukea lasten harrastus maksuihin
Toinen lapsi pelaa korista,85€/kk ja toinen jalkapalloa 50€/kk ja tähän pelikamat ja muut maksut päälle. Välillä tekee tosi tiukka, mutta mieluummin karsin muualta, kun lasten harrastuksista. Tietääkökukaan voiko mistään anoa taloudellista tukea.1
Kommentit (46)
Mitä kaikkea pitäisi yhteiskunnan kustantaa. Harrastukset ei ole välttämättömiä. Joskus ne voivat olla jopa haitallisia.
No kyllä pitäisi kustantaa lapselle yksi harrastus. Vanhempien rahattomuus ei ole lapsen syy. On kohtuutonta, jos hän joutuu luopumaan kaikesta vain siksi, että on sattunut syntymään köyhään perheeseen. Jos lapsi on oikeasti lahjakas tai jos harrastus muuten vain olisi hänelle todella rakas ja tärkeä, niin olisi kohtuullista, että se olisi mahdollista myös köyhän perheen lapselle.
Millähän lailla harrastukset olisivat haitallisia lapsille? Olen ihan keskipalkkainen, mies tällähetkellä sairauden takia työttömyyskorvauksella. Asuminen jo sen verran tyyrlstä, varsikaan kun ei saada mitään tukia,siksi tätä kyselen, kun en haluaisi harrastuksia lopettaa, enkä aiokaan. ap
Miksi teidän perheenne lasten harrastuksia pitäisi tukea ?
Miksi teidän perheenne lasten harrastuksia pitäisi tukea ?
Miksi ei?
Mitä kaikkea pitäisi yhteiskunnan kustantaa. Harrastukset ei ole välttämättömiä. Joskus ne voivat olla jopa haitallisia.
No kyllä pitäisi kustantaa lapselle yksi harrastus. Vanhempien rahattomuus ei ole lapsen syy. On kohtuutonta, jos hän joutuu luopumaan kaikesta vain siksi, että on sattunut syntymään köyhään perheeseen. Jos lapsi on oikeasti lahjakas tai jos harrastus muuten vain olisi hänelle todella rakas ja tärkeä, niin olisi kohtuullista, että se olisi mahdollista myös köyhän perheen lapselle.
Ette saa asumistukea ettekä ole oikeutettu toimeentulotukeen, joten te ette ole köyhiä !
haluaisin tukea harrastukseeni!
Mukava rokottaa yhteiskuntaa nääs.
joten on työttömänä, ja entisenä yrittäjänä, tämä huikea työttömyyskorvauskin myönnettiin kuukausi sitten, vaikkei oe ollut tuloja viime vuoden lopulta lähtien. Ja kyllä koen että lasten harrastukset ovat tärkeitä, miksi niitä ei voisi tukea? Lähinnänyt ajattelinkin jotain järjestöä tms., mutta mun mielestä verorahoistakin voisi tukea, maksan niitä itsekin ihan riittävästi joka kuukausi. ap
joten on työttömänä, ja entisenä yrittäjänä, tämä huikea työttömyyskorvauskin myönnettiin kuukausi sitten, vaikkei oe ollut tuloja viime vuoden lopulta lähtien. Ja kyllä koen että lasten harrastukset ovat tärkeitä, miksi niitä ei voisi tukea? Lähinnänyt ajattelinkin jotain järjestöä tms., mutta mun mielestä verorahoistakin voisi tukea, maksan niitä itsekin ihan riittävästi joka kuukausi. ap
600e yhden lapsen harrastuksiin. En ole köyhä vaan normaalisti toimeentuleva mutta en myöskään tyhmä. Jos minulla on samat mahdollisuudet hakea harrastuksiin rahaa niin todellakin teen sen
Ja yllätys yllätys, tänäkin vuonna yhdistykseltä jäi JAKAMATTA monta sataa euroa koska ihmiset ei niitä hakeneet.
Eli kannattaa ottaa asioista selvää. Jos kokee ettei rahaa tarvitse niin älä hae. Jos olet tyhmä ja köyhä, älä hae. Mutta turha nurista jos joku hakee. Kyllä se on tyhmyyttä jättää hakematta kun ilmaista rahaa jaetaan!!
milloin olette hakeneet asumistukea viimeksi??
miten koripallon harrastaminen voi maksaa noin paljon kuussa?? ohoh, missä lapsesi pelaa??
kelan asumistukilaskurilla laskin jut viikko sitten viimeksi. Ja lapsi pelaa HNMKY:ssa. ap
Voisitko ystävällisesti kertoa mistä yhdistyksestä sait apua?
Niihin ei yleensä edes tulot vaikuta vaan esim. lapsen lahjakkuus tai edsityminen tai asenne tai sitoutuminen jne.
Itse olen saanut Lions Klubilta stipendejä voimistellessani vaikka perheemme oli ihan hyvätuloinen.
Sossu käsittääkseni voi antaa tukea kohtuullisiin harrastuskustannuksiin lapsille, mutta tämä tarkoittaa sitten tyyliin jumppaa kerran viikossa motoriikan osalta hitaammin kehittyvälle jne. Lapsesi harrastukset kuulostavat maksujen puolesta jo kunnon treenamiselta eikä yhteiskunta sellaista tue.
T: Taitoluistelijan ja joukkuevoimistelijan äiti
eli väärältä alueelta.
Mutta suosittelen googlettamaan edelleen oman alueen säätiöitä ja yhdistyksiä, stipendirahastoja on paljon.
Googletat helsingin alueen avustukset/säätiöt/lapsen harrastuksen tukeminen/avohuollon tukitoimet lapsen harrastuksiin... jotkut pankit jakavat harrastusstipendejä.
Sun alueella on varmasi enemmän vielä näitä mahdollisuuksia kuin täällä eli hakemaan vaan. Ja tulotietoja suurin osa ei siis kysy eikä tarvitse esittää mitään köyhää.
eli väärältä alueelta.
Mutta suosittelen googlettamaan edelleen oman alueen säätiöitä ja yhdistyksiä, stipendirahastoja on paljon.
Googletat helsingin alueen avustukset/säätiöt/lapsen harrastuksen tukeminen/avohuollon tukitoimet lapsen harrastuksiin... jotkut pankit jakavat harrastusstipendejä.
Sun alueella on varmasi enemmän vielä näitä mahdollisuuksia kuin täällä eli hakemaan vaan. Ja tulotietoja suurin osa ei siis kysy eikä tarvitse esittää mitään köyhää.
kelan asumistukilaskurilla laskin jut viikko sitten viimeksi. Ja lapsi pelaa HNMKY:ssa. ap Voisitko ystävällisesti kertoa mistä yhdistyksestä sait apua?
Elättäkää ihan itse lapsenne, jotka olette tehneet tähän maailmaan.
:D :D
Kaikilla on sama mahdollisuus hakea stipendejä.. ja ne eivät ole mitään YHTEISKUNNAN varoja ettäs tiedätte!
kuka ihme kateellinen täällä jauhaa koko ajna? Ottaako päähän ettet itse ole tajunnut hakea stipendejä?? :D
ja kehdataan vinkua muita lapsiensa harrastuksien maksajaksi...Todella härskiä, eikö totta ?
Eri joukkueissa eri maksuja. Kannattaa vähän vertailla joukkueiden kustannuksia. Itse olen pääkaupunkiseudun koripallotoiminnassa jonkin verran mukana ja voin sanoa, että hintahaarukka on iso. Ainakin seurassa jossa toimin, koitetaan myös tukea vähävaraisia. Samoin koitamme olla myös apuna, mikäli taloudellista tukea pitää hakea.
Haasteeksi tulevat vain nuo vapaaehtoiset, joiden ansiosta kulut saadaan pysymään kohtuullisin. Seura kun koittaa pitää kulut kurissa pienellä hallinnolla ja pienillä kuluilla, eikä seuraan kerätä ylimääräisiä maksuja vaan mennään kulut - maksut +/- 0 pohjalla.
Hope Yhdistykset ympäri Suomea avustavat lasten harrastusmaksuissa. Katso lähin Hope ja ole yhteydessä suoraan heihin: http://www.hopeyhdistys.fi
Jos vaikka etsisi halvemmat seurat?
Meillä Tampereella on korisporukka jossa maksetaan pelivaatteet ja pieni kausimaksu (10 euroa ja alle kouluikäiset 5 euroa). Tälläsiä löytyy mutta pitää vähän etsiä. Jos joukkueella on edustusporukka niin sitä monesti lapsiharrastajat sponsaa.
Älä lannistu näistä pikkusieluisista junteista. Toivottavasti kaikki kääntyy hyväksi ja saat tukea lastesi harrastusmaksuihin. Kaikkea hyvää teidän perheelle. Te muut haistakaa hanuriinne, haisee samalta kuin puheenne.