Ehtoollinen raskaana ollessa? Oletteko ottaneet ehtoollisviiniä?
Kommentit (29)
ehtoollisviini on alkoholitonta. Ja vaikkei oliskaan, niin mitä se yks huikka aiheuttaa? Ei varmasti yhtään mitään.
kai se on yleensä jotain 15-prosenttista Malagaa. Joissakin seurakunnissa ollaan kyllä siirrytty kokonaan alkoholittomaan. Sitten joissakin messuissa on tarjolla molempia. Joka tapauksessa alkoholitonta saa kun etukäteen pyytää. Kannattaa siis pyytää jo ennen messua, niin ei tule ehtoollisella ylimääräistä häslinkiä.
ehtoollisella ja en halunnut juoda pisaraakaan alkoholia raskaana ollessani, joten käytin pikaria huulilla ja laitoin sitten pois. En siis juonut viiniä.
Pitäkää vaan nipona, jos haluatte, mutta samalla tavalla siinä on alkoholia kuin muissakin alkoholijuomissa. Miksi olisin juonut, kun olin päättänyt olla nollalinjalla raskausajan?
Miksi olisin juonut, kun olin päättänyt olla nollalinjalla raskausajan?
Miksi silloin edes käyt Pyhällä Ehtoollisella tai otat leivän ja viinin? Kunnioitan nollalinjaasi ja periaatetta äitiyslomalla. Ehtoollisessa veri ja ruumis on kuitenkin sakramentti. Jos haluat osallistua nollalinjalla, silloin voit papilta pyytää siunauksen.
Vanhan ketjun nostan. Kävin tänään ehtoollisella ja unohdin olevani raskaana joten en pyytänyt alkoholitonta. Olen siis rv 11+1 menossa täysin yllätyksellisesti kuparikierukasta huolimatta. Sanokaa nyt ettei muuten absolutistin pikkuiselle ollut haittaa.
Ärsyttävää nostaa vanha ketju.
Ei noin pienestä määrästä ole mitään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää nostaa vanha ketju.
Ei noin pienestä määrästä ole mitään haittaa.
Kiitos silti vastauksesta :)
Onko ehtoollisviini muka alkoholitonta? Mistä sen tietää? Mä en juo lainkaan, mutta olen käynyt ehtoollisella niin, että olen juovinani pikarin, mutta oikeasti en juo. Samoin toimin kuohareiden kanssa, jos tarjolla ei ole alkoholitonta maljajuomaksi (pitäisi kyllä aina olla). No big deal.
Oli alkoholillista viiniä tänään kirkossa. Kysyin papilta viestillä kun tulin kotiin.
Miten tuo edes onnistuisi? Ei emättimestäkään taida edes ultralla saada letkua tai muuta sikiön suuhun. Ei kai sillä voi olla vaikutusta, jos sitä ei pysty tekemään.