Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ateisti, voisitko seurustella herätysliikkeeseen kuuluvan kanssa? Tai päinvastoin?

Vierailija
06.11.2011 |

En siis puhu mistään tapaluterilaisesta, vaan uskossa olevasta, herätysliikkeeseen kuuluvasta. Kuulostaako tällaisen uskovaisen ja ateistin suhde ja liitto mahdolliselta, vai ihan poissuljetulta?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mieskin on ateisti (olemme molemmat jo nuorena eronneet kirkosta). Olen huomannut ärsyyntyväni jonkin verran jo tapaluterilaisesta uskonnollisuudesta, joten voisi ottaa päähän, jos oma puoliso olisi kovin uskonnollinen. Se kuitenkin näkyisi arjessa esim siinä, pitäisikö lapsi kastaa ja menisikö eskarissa/koulussa uskonnonopetukseen vai ET:hen.

Mies tosin sanoi joskus, että olisi voinut kuvitella perustavansa perheen ihan perusluterilaisen kanssa ja vaikka antaa kastaa lapsenkin, jos se olisi ollut äidille tärkeä asia, mutta en tiedä olisiko mieli kuitenkin muuttunut, jos olisi käytännössä joutunut tuohon tilanteeseen.

Vierailija
22/28 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jomman kumman on luovuttava tai ainakin reilusti liennytettävä näkemyksiään, sitten voisi toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ukko olis täysi hihhuli. Koittaisin varmaan aluksi saada sen järkiinsä, jollei onnistuis lähtisin kävelemään.

Vierailija
24/28 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi minun parhasita ystävistäni on voimakkaasti uskovainen (pitää pyhäkoulua ja haaveilee lähetystyöstä). Hän on aivan ihana ihminen, joten todellakin tiedän että voin uskovaisen kanssa tulla toimeen. Kuitenkin suuhde puolisoon on erilainen kuin ystävään. En usko että voisin olla parisuhteessa voimakkaasti uskovan miehen kanssa. Viimeistään lasten saaminen rikkoisi liiton.

Vierailija
25/28 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lestadiolainen (ei vl) ja mies agonisti, joka ei kuulu kirkkoon. Mieheni hyväksyy minun ajatukseni ja seuroissa käymiseni. Ja minä mieheni ajatukset. Lapsi on juuri tulossa ja mieheni toivoo, että minä veisin lasta seuroihin ja opettaisin ns. lestadiolaiseen elämään. Sanoo, että hänelläkin olisi turvallinen mieli, jos lapsi kulkisi niissä ympyröissä. Mieheni ei juurikaan käytä alkoholia eikä ravaa baareissa tms.

Vierailija
26/28 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies agonisti, joka ei kuulu kirkkoon.

Agonisti on "reseptorinaktivoija" on kemiallinen yhdiste, joka rakenteensa perusteella eli ligandina ja elimistön viestimolekyylien tavoin aktivoi kohdereseptoriaan ja käynnistää siihen kytkeytyvän solun fysiologisen signaalinvälitysmekanismin.

Vierailija
27/28 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämä herätysliikkeeseen kuuluva on liian tyhmä minulle.

Vierailija
28/28 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsia tuollaiseen suhteeseen en hankkisi.