Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis minä päivänä keppostelijoiden pitäisi tulla ovelle?

Vierailija
05.11.2011 |

Meillä kävi viime viikon perjantaina ja nyt maanantaina. Ja äsken tuli taas hirviöt ovelle joka tuntuu jotenkin oudolta kun itse koen pyhäinpäivän hiljentymisen päiväksi jolloin viedään kynttilät haudoille ja muistellaan jo kuolleita rakkaita.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmiset ei tiedä edes oikeaa päivää.

Vierailija
2/13 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Mä oletin että oikea päivä keppostelulle olisi lokakuun vika pv=viime maanantai. Jenkeillä Halloweenia vietettiin viime viikonloppuna. Mut tääl Suomes on nyt viikonloppuna kaikenlaisia Halloween-kuorosotia yms. ja tänä viikonloppuna ihmiset on laittaneet vasta kurpitsalyhdytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween on joko 31.10 tai pyhäinpäivän aatto, eli eilinen ilta.

Vierailija
4/13 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo pyhäinpäivänaatto on tullut? Milloin jenkeissä keppostellaan? Sieltähän se tännekin on tullut.

Vierailija
5/13 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo pyhäinpäivänaatto on tullut? Milloin jenkeissä keppostellaan? Sieltähän se tännekin on tullut.

Halloween on ollut ja mennyt, maanantaina oli ja seuraavan kerran se on ensi vuonna taas lokakuun viimeisena paivana. Onko vaikeeta?

Vierailija
6/13 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween on ollut ja mennyt, maanantaina oli ja seuraavan kerran se on ensi vuonna taas lokakuun viimeisena paivana. Onko vaikeeta?

Kun keppospäivä on pyhäinpäivän aatto, ja täällä vietetään pyhäinpäivää eri päivänä kuin esim. jenkeissä. Ja kun halloween -perinne on kelteiltä peräisin, ei niinkään jenkeiltä. Onneks vaihtoehtoja on vain kaksi, niin ei tarttis esim. viime viikonloppua tai tätä päivää siihen sotkea, ainoat vaihtoehdot on 31.10 ja eilinen eli pyhäinpäivän aatto.

Vierailija
7/13 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille suomalaisille pyhäinpäivä on arvokas, rakas ja raskaskin päivä. Jos hallowiinia on pakko juhlia, tapahtukoon se joskus muulloin kuin pyhäinpäivänä. Tänään se on mautonta.

Vierailija
8/13 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin kun koulussa askartelivat pukuja. Haeskelinkin netistä tietoa milloin moista karkki keppostelua tehdään, niin sieltä löytyi että jos suomessa tätä keppostelua tehdään, niin yleisesti pyhäinpäivänä. eli tänään. Meilläpäin oli kuulemma aika monet varautuneet näihin kiertäviin lapsiin...???

Vierailija
9/13 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin puhäinpäivä on varattu vainajien muisteluihin ja kyllä vähän tunnelmaa pilaa kun oven taakse tulee luurankoja :(.

Vierailija
10/13 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keppospäivä on pyhäinpäivän aatto, ja täällä vietetään pyhäinpäivää eri päivänä kuin esim. jenkeissä. Ja kun halloween -perinne on kelteiltä peräisin, ei niinkään jenkeiltä. Onneks vaihtoehtoja on vain kaksi, niin ei tarttis esim. viime viikonloppua tai tätä päivää siihen sotkea, ainoat vaihtoehdot on 31.10 ja eilinen eli pyhäinpäivän aatto.

amerikkalaista Halloweenia ei kelttilaista.

Vierailija
11/13 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Suomessa ei tarvitse Halloweenia juhlia ovelta ovelle kiertäen ollenkaan. Meillä on pääsiäinen sitä varten. Halloween-juhlat/naamiaiset on ihan ok, mutta toi keppostelu on musta turhaa.

Vierailija
12/13 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirviönaamarit päässä. Oikeastaan vähän pelotti, olen yksin kotona ja kynttilä paloi lyhdyssä ulko-oven vieressä. Minulla ei ollut mitään niille antaa, enkä olisi antanut vaikka olisikin. Sen jälkeen kuului jotain kolinaa ja huutoa tuolta pihalta. Pelkäsin että syttytävät koko talon:(

Vierailija
13/13 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittoivat vessapaperitollon postiluukusta kepposeksi:D.