Ylihuolehtiva, lapselle kaiken periksi antava, äitiyteen uponnut ystäväni ärsyttää!
Ystävälläni on viisivuotias lapsi.
Lapsi on oikein mukava ja herttainen.
Minua ärsyttää eniten äidin käytös.
Lapsi saa kaiken periksi, ja äiti huomioi lasta taukoamatta. Lapsen ei tarvitse istua ruokapöydässä, vaan hän saa juoksennella, ja käydä närppimässä ruokaa pöydästä jne.
Jos olen kylässä, äiti vain juoksee lapsen perässä ja leikkii hänen kanssaan. Kuitenkin kutsuu minua vähän väliä kylään, ja haluaa seuraani, mutta kun menen heille, seurustelen enemmän ystäväni miehen kanssa!
Äiti on sidoksissa lapseensa 24 h vuorokaudessa, vaikka lapsella on isäkin. Äiti menee nukkumaan lapsen kanssa samaan aikaan 21-21.30 maissa, koska lapsi pitää nukuttaa. Jään sitten juttelemaan ja viettämään iltaa ystäväni miehen kanssa! Ei toivoakaan aikuisten mukavasta seurustelusta illalla.
Kommentit (24)
Mitä tuo ärsytyksen tunne kertoo sinusta sinulle itsellesi?
Jospa lähtisit lähestymään asiaa siltä kantilta, että haluaisit olla ystäväsi kanssa enemmän. Et siis arvostelisi ystäväsi lastenkasvatustapoja vaan sanoisit että kaipaat ystävän kanssa käytyjä aikuisten keskusteluja. Ehdottaisit että eikö lapsen isä voisi hoitaa nukutuspuuhia tai lapsi voisi mennä itsekseen nukkumaan.
joissain perheissä on äitiriippuvainen lapsi ja se johtuu ihan siitä, että isä ei hoida osuuttaan. Vieraalle ihmiselle voi näyttää siltä, että äiti on kaapannut lapsen itselleen, mutta minkäs teet jos isä ei ole ottanut rooliaan, jonkunhan on lasta hoidettava ja pian lapsia itsekin tietää että vain äiti hoitaa. Mitäs jos isä tosiaan tissuttelee ja vaikka juo enemmänkin ja ongelma on siinä. Äiti on siksi hädissään ja sen takia ripustautuu lapseenkin enemmän? Mitä jos lapsella on vaikeuksia nukahtaa ja siksi äidin pitää jäädä nukuttelemaan ja jos hän on iltauninen niin kyllähän siinä helposti nukahtaa! Voi hyvin olla että tässä tilanteessa on paljon sellaista jota ap ei tiedä. Kumma että syy on taas kerran 100 prossaa äidin! Niin tai näin, aina väärinpäin! Hoitaa liikaa tai liian vähän lastaan, ikinä ei kelpaa...
jos nauttii vaikka lapsen kanssa olemisesta ja se on kummallekin ok, isälle ja äidille. Minusta pitää kunnioittaa toisen tapaa elää eikä heti olla neuvomassa ja arvostelemassa.
t.äiti jonka mies hoitaa kyllä lapsia ja tekee kotitöitä yhtä paljon kuin itse.