Kauppojen aukioloajat!
Minua oikeasti hävettää teidän akkojen tyhmyys. Kaupat on lähes "24/7" nykyään ja kun kun muutamana päivänä kaupat on kiinni pyhien takia, täällä kitistään siitä.
Minusta kaupat voisi hyvin palata hyvään vanhaan aikaan, jolloin ei oltu su auki eikä arkisin yömyöhään. Meniköhän kaupat kiinni siinä klo 20.00 ja pienet klo 18.00. mikä riittäisi hyvin nykyään.
Ei arjen suunnittelu oikeasti ole vaikeaa, kerran viikossa kaupassa käynti riittää vallanmainiosti. säästyy rahaa monella tapaa; ei turhaa autollaajoa jatkuvasti marketteihin, jää enemmän aika lapsille/perheelle ja mielenterveys säilyy kun ei tarvitse jonottaa markeissa.... listaa voisi jatkaa ja jatkaa, mutta uskon että ainakin yksi teistä tajusi mitä tarkoitan.
Nyt kysynkin arvon naiset/äidit, millaista työtä ja millainen teidän arki on etteikö kaupassa kerkeä käymään ennen pyhiä? Tarvitsekko oikeasti su aukioloaikoja????
Kommentit (5)
on, että jos vaikka täällä Helsingissä kaupat eivät olisi pyhinä auki, voisi se parantaa ravintoloiden kannattavuutta.
Voisi tietysti kysyä laajemmin, minkä pitäisi olla sunnuntaisin auki. Itse esimerkiksi voisin ajatella, että kirjastot..Helsingissä on kyllä tosin kirjasto 10 auki..
Ei mitään tajua vuoden kierrosta, pyhistä, niiden merkityksestä (kulttuurisesti, ei uskonnollisesti). Ei tule sanomalehteä, jossa on oikein panettuina tiedot pyhien aukioloajoista. Ei kuunnella radiota tai katsota telkkaria, joissa moneen kertaan mainitaan edessä olevat pyhät. Ei mitään muistoja lapsuudenkodista, jossa varmaan edes joitakin pyhiä huomioitiin.
Meillä kolme lasta ja molemmilla epäsäännölliset työajat ja vaativat työt. Siltkin kaupat saisi mun mielestä olla sunnuntaisin kiinni. Nythän kaupat ovat kiinni vain tämän yhden vaivaisen lauantain, huomenna pääsee taas toteuttamaan itseään shoppalijana ja kuluttajana.
Sääliksi käy kaupan työntekijöitä, kohta saavat olla 24/7 ja ilman lisiä kyllä työnantajat ne lisät poistaa tavalla tai toisella!
ei nimenomaan tarvitse jonottaa marketeissa kun ne on niin hyvin auki. Kaikki ehtii hyvin. Minä ainakin ehdin parhaiten kauppoihin just sunnuntaina, teen itse töitä yrittäjänä 6 päivää viikossa yleensä klo 17 asti.