Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksi töissä, toinen kotona, miten on kotitöiden laita?

Vierailija
05.11.2011 |

Perheessä yksi tekee täyttä työviikkoa, on kotoa pois joka päivä 7.30-16.30. MIten tällaisen henkilön on mielestänne osallistuttava kotitöihin?

Kotona siis kaksi lasta, ruokakaupassa käytävä, ruoat laitettava, sänkyjen petaukset, siivoukset, tiskikoneen täyttö ja tyhjennys, pyykit pestävä, laitettava naruille ja kuivat pyykit kaappiin paikoilleen.

Mitä kaikkea kotona lasten kanssa oleva tekee ja mikä olisi mielestänne kohtuullinen määrä kotitöiden tekoa töissä käyvältä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme itse jakaneet työmme luonnollisesti. Eli toinen pitää pyykkien laitosta niin vastuu on hänellä isompi. No se sitten tarkoittaa että kone on päällä illalla ja yöllä.. Mutta kotona oleva hoitaa tiskit ja yleisen siisteyden.

Yhdessä siivoamme isommat pinnat noin kerran viikossa tai kahdessa.

Vierailija
2/4 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän töissä käyvä voisi käydä kaupassa kotimatkallaan, jos oletetaan, että hänellä on auto käytössä. Työpäivän jälkeen saisi sitten kotiintulon jälkeen hengähtää, jonka jälkeen yhdessä päivällistää ja sitten päästää lasten kanssa ollutta esim. tämän omille menoille/harrastuksiin. Itse käydään töissä/pyöritetään kotia miehen kanssa aika 50-50 (toinen vuorotöissä, toinen yrittäjä, lapsi kotihoidossa). Kotona oleva tekee ruuat, hoitaa tiskit ja pyykit, paitsi jos yhdessä syödään päivällistä, niin sitten ulkopuolella töissä päivän ollut laittaa tiskit koneeseen tmv. ja tosiaan päästää sitä kotona päivän ollutta harrastuksiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehellä on ollut sellainen jakso, että hän on päivät lasten kanssa kotona. Eikä saa mitään kotitöitä tehtyä. Pyykit pesemättä, astiakone täyttämättä, sängyt petaamatta, leluja ympäri taloa jne. Aivan täysi kaaos kotona. Minun tehtäväkseni jää siivous, kaupassakäynti, pyykit, astiat jne, siis työpäivän lisäksi.

Miehen mielestä on ihan tarpeeksi, että hän on päivällä lasten kanssa. Ei käy kuulemma enää pyykkikonetta ja tiskikoneita täyttämään, minä voin ne kuulemma tehdä ihan hyvin työpäivän jälkeen.

Vierailija
4/4 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tekevät päivän aikana omia töitään, toinen työpaikalla, toinen kotona. Illat ja viikonloput tehdään yhdessä kaikkia kotitöitä.