Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä olisivat Lontoon must nähtävyydet?

Vierailija
04.11.2011 |

Mitä itse haluaisit mieluiten siellä kokea tai olet tykännyt kovasti?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset:

Londoneye

Vahakabinetti

British museum

Ellun lukaali

Oxford street (ihan ittenään, katopa liikkeiden nimikylttejä ;))

Puistot

Notting hill (ja sen alueen markkinat)

Olympialaisten kisapaikat

Nää tuli väsyneelle ekana mieleen

Vierailija
2/14 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valinnan rajaaminen riippuu ihan omista mieltymyksistäsi.

Itse tykkään käydä katsomassa eri näyttelyitä, kierrellä museoissa, kokeilla erilaisia ruokapaikkoja, käydä näytelmissä ja musikaaleissa, luuhata pitkin katuja eri puolilla kaupunkia ja tietysti shoppailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksikerroksisella jotta näkee: Piccadilly circuksen, Trafalgar squaren, Buckinghamin palatsin, Big Benin, Tower Bridgen jne.

-Tower of London

-St. Paul's Cathedral

-Westminster Abbey

-Hampton Court

-Harrodsin tavaratalo

-Windsor Castle

Vierailija
4/14 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti British museum ja Tate Modern. Myös Portobelloroadin ja Camdenin katumarkkinat on tosi jees.

Vierailija
5/14 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni parasta:

- British Museum

- National Gallery

- Towerin linna

- Fortnum&Mason

- Portobello Road

- Brick Lane

- Madame Tussaud's

- Greenwich

- kaikki puistot

Sitten tietty ihan sellainen Lontoon yleisen tunnelman haistelu:)

Windsorin linna on muuten Windsorissa, ei Lontoossa.

Vierailija
6/14 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni parasta:

- British Museum

- National Gallery

- Towerin linna

- Fortnum&Mason

- Portobello Road

- Brick Lane

- Madame Tussaud's

- Greenwich

- kaikki puistot

Sitten tietty ihan sellainen Lontoon yleisen tunnelman haistelu:)

Windsorin linna on muuten Windsorissa, ei Lontoossa.

Vierailija
7/14 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta ajella Tubella ihan random-asemille ja sitten nousta katselemaan mitä siellä näkyy. Tälle kannattaa varata aikaa ainakin yksi kokonainen päivä.

Puistot ovat ihania, vaikka sitten talvisin melko autioita. British museum on uskomattoman upea, myös monen mielestä, jotka eivät museoista sinällään tykkää. Se on myös ilmainen! :) Harrodsilla käydään kans joka kerta ja monesti kierrellään vaan katselemassa miten sairaan kalliita turhakkeita siellä on osastot vääränään... Löytyy sieltä tietysti ostettavaakin, jos kukkaro kestää. Shoppailla voi muutenkin ja istuskella kahviloissa katselemassa jatkuvaa ihmisvirtaa. Madame Tussaud's on näkemisen arvoinen, vaikkakin ahtaanpaikankammoisia voi alkaa ahdistamaan. Näyttelyitä, näytelmiä, konsertteja, ravintoloita...

Ei vaan pysty luetella kaikkea, ihan ehdottomasti on suosikkini kaupunkilomakohteista ja vaikka kuinka kauan viettäisi siellä aikaa, niin aina jää jotain näkemättä ja kokematta. Mutta hyvä niin, kun on sit seuraavalle reissulle jo valmiiks pari viimeksi näkemättä jäänyttä kohdetta valmiina.

Vierailija
8/14 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun mielestä Lontoossa on ihana ajella metrolla ja katsella ihmisiä. Asuin hetken Lontoossa ja silloin tapanani oli etsiä sopiva kahvila ja istuskella katselemassa ihmisvilinää.

Nähtävyyksistä parhaita on mun mielestä British museum, sitä olen kolunnut moneen kertaan ja aina löytyy uutta katsottavaa.

Vierailija
9/14 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kallista, mutta sen väärti.

Vierailija
10/14 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme kaukana joten Lontoo on meille lomakohde, viimeksi kävimme elokuussa.

En suosittele London Eye- maailmanpyörää, kauheat jonot ja näkymät samat kuin postikorteissa. Samoin Tussauds vahakabinetti ei välttämättä ole ihmeellinen jos ei tunnista julkkiksia ja ilahdu näköisyydestä.

Lontoo on aivan ihana ja kamala, kaikkea löytyy :) Ehdoton helmi ovat tietysti museot (ilmaisia), British museumissa egyptiläiset aarteet ovat unohtumattomia. Tate Modern on myös hyvä, Picassojen lisäksi huippuluokan videoinstallaatioita, itse en todellakaan olisi innostunut noista jos lapsi 10v ei olisi minua sinne raahannut.

Victoria&Albert museum, uusi lempparini! Museum of natural history (ihan vieressä), hyvä, mm. sinivalaan luuranko.

StPauls Cathedral, nyt siellä on vaan aikamoinen telttajengi edessä... hieno paikka silti. Pääsymaksu on järjettömän korkea.

Harrodsin tavaratalo on must, erityisesti leluosasto. Muistakaa vaan jättää luottokortti kotiin ettette voi ihastua liikaa 2m teddykarhuihin jne. Elämys!

Samoin, jos teillä on lapsia on Hamleys melkein pakollinen. Varatkaa rahaa, siellä on mm. teddykarhutehdas...

Ja tässä linkki hyvin kaupalliseen kohteeseen: http://worldchocolateguide.com/shop/mms-world/london/ Aika mielenkiintoinen paikka!

Kävisin myös kuuntelemassa Big Benin kelloja. Paras tapa nähdä nähtävyydet on turistibussiajelu.

Lisäksi, jos kielitaito riittää, suosittelen aina opastettuja kävelyitä. Nämä hoidetaan usein vapaaehtoisvoimin ja ovat todella hauskoja ja antoisia koska opas on usein eläkkeelle jäänyt historioitsija tms.

Hauskaa lomaa!

Vierailija
11/14 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin tekniikka jolla sita sotaa kaytiin.

Marble Arch ja Speaker's Corner.

Vierailija
12/14 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kensington Gardens

ja

Diana Memorial Playground

Vierailija
13/14 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kensington palace gardens on rempassa juuri nyt, suljettu yleisöltä. Sisälle ei pääse, kannattaa googlettaa aukeaminen ennen lomaa.

Vierailija
14/14 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

British museum menee listalle, lapsi on valinnut jo etukäteen Harrodsin, Camden townin, Oxford streetin, Hamleysin ja ties mitä. Oma valintani on iltapäivätee Fortnum&Masonsilla tai Ritzissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän