Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11 viikolla raskaana ja

Vierailija
04.11.2011 |

töissä yhtäkkiä solahti pari ruokalusikallista verta housuihin, ei mitää kipua, onko keskenmenon vaara?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä olemassa ja vielä pitkälle eteenpäin. Mutta voi myös olla ihan harmitonta. Sinuna menisin yksityiselle ultraan että saa mielenrauhan.

Vierailija
2/8 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika epätodennäköistä jos verta tuli vain ns vähän eikä vuoto jatku.

Itselläni tuli esikoista odottaessa päivän ajan suht reilua vuotoa, tuossa tuo 7 v vuoto nyt lähti kouluun :D

Mutta jos vuoto jatkuu, itse kaksi keskenmenoa myös kokeneena, niin se runsastuu, ei välttämättä tule kipuja.. mutta se vuoto ei ole pari ruokalusikallista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kävisin ultrassa yksityisellä tarkistuttamassa tai soittaisin äippäpolille jos ottaisivat sinne tarkistukseen.

Mutta monilla tulee samanlaista vuotoa alkuraskaudesta eikä tarkoita keskenmenoa välttämättä

Vierailija
4/8 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisten vastaajien kanssa. Kaksi keskenmenoa itse kokeneena voin kertoa että jos kyseessä on keskenmeno niin vuoto jatkuu ja muuttuu runsaammaksi.

Vierailija
5/8 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tulee ensin menkkamaista jomotusta ja sitten ihan kunnon kipuja. Vuoto myös jatkuu ja runsaantuu.

Itselläni oli kivuton keskenmeno rv 7. Verta hulahti ekana päivänä jonkin verran (ihan selvästi kuitenkin), toisena päivänä ei tullut kuin viiruja vessapaperiin ja kolmantena päivänä sitten menkkamainen vuoto. Ei kipuja. Ultrassa todettiin, että meni kesken. Vuotoakaan ei ollut juuri enempää kuin menkoissa. Pääsin siis aika vähällä. Hyytymiä tosin siinä vuodossa oli runsaasti.

Suosittelen vielä seuraamaan tilannetta kotona, jotta et mene liian aikaisin ultraan ja näe, että kaikki hyvin, ja sitten keskenmeno vasta alkaakin. Eli seuraile pari päivää kotona ja sitten vasta ultraan. Noilla viikoilla sinne ultraan kannattaa kyllä mennä, vaikka vuoto ei jatkuisikaan. Varmistat vain, että kaikki on ok.

Vierailija
6/8 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meilläpäin mulle tehtiin ylimääräinen ultraus viikolla 10, kun oli verisiä vuotoja alkuraskaudesta. Ja sullahan on muutenkin se eka ultraus joka yleensä tehdään viikoilla 12 -14 varmaan hetikohta esissä.

Vierailija
7/8 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuotoa rv 15 ja menin sairaalaan jossa ultrasivat ja teki sisätutkimuksen. Löytönä oli hematooma joka vuosi ja tulehdus. Tulehdukseen sain antibiootin ja lepoa. Kiellot uintiin, seksiin yms.

Neuvolassa on kuunneltu sykettä pyynnöstäni useammin ja nyt vielä vuotaa rv 20.

Lääkäri tekee rakenneultran terveydenhoitajan sijasta ja mahdollisesti aletaan lisäämään lääkärissä käyntejä. Sikiö kasvaa ja sykkeet kuuluu mukavasti.

Tulehdus lisää keskenmenon riskiä.

Vierailija
8/8 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli tullut verta seksin aikana suurinpiirtein viikolla 9. Lääkäri käski seuraamaan tilannetta ja "lohdutti",että keskenmenoja on enemmän, kuin niistä puhutaan ja tapahtuvat yleensä juuri noilla viikoilla. Käski vaan seurata tilannetta. Odottelimme viikolle 12, jolloin menimme ensimmäiseen ultraan ja lääkäri kertoi,että sikiöitä on kaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän