Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ex-vela ja voi kun säälin kaikkia veloja

Vierailija
03.11.2011 |

Itse ehdin aikani olla moderni nykynainen joka ei räkänokkia kaipaa. Miehen kanssa matkusteltiin ja hoettiin miten mahtavaa on kun voidaan nukkua pitkään jne.

Ja kuitenkin. Jotenkin päädyttiin siihen että yhteisestä päätöksestä jätettiin ehkäisy pois. Tulin raskaaksi ja nyt meillä on kaksi ihanaa lasta, 2 ja 5 -vuotiaat.

Miten olen voinut edes harkita jättäväni tämän väliin? Nautin äitiydestä ja mieheni on mahtava isä. Toki on ollut väsymystä, kiukkua ja oman ajan menetystä, mutta silti plussia on niin paljon enemmän kuin miinuksia. Matkustelemme edellen paljon, harrastamme liikuntaa ja saamme viikonloppuisin nukkua, kun lapsemme vetävät unta kuulaan yhdeksään asti :)

Säälin niin noita ex-sielunsisariani, he jäävät niin paljosta paitsi!

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan sääli. Mä en ainakaan koe jääneeni mistään paitsi, lasten kanssa eläminen tuntuis vaan niin mahdottomalta ja epämieluisalta. En nauttisi äitiydestä, siitä olen ihan varma.

Vierailija
2/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljosta paitsi jäävät mutteivät onnekseen tajua sitä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne nimittää itseään niin typerästi.

- Mitä teet?

- Elän velaksi. Sinä?

- Joo, mäkin oon veloissa.

Eikö nyt parempaa vois keksiä?

Vierailija
4/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljosta paitsi jäävät mutteivät onnekseen tajua sitä. :)

Vierailija
5/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan sääli. Mä en ainakaan koe jääneeni mistään paitsi, lasten kanssa eläminen tuntuis vaan niin mahdottomalta ja epämieluisalta. En nauttisi äitiydestä, siitä olen ihan varma.

Mäkin olin ihan varma, ja nautin kuitenkin ;)Anyway, toisaalta hyvä jos ne itsekkäimmät ja hankalimmat ikibilettäjät jää lapsettomiksi.

Vierailija
6/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen kyllä yhden velan joka ihan oikeasti katuu nyt kovasti päätöstään, mutta on jo ikää niin paljon ettei ole enää tärpännyt

oli pari vuotta masennuslääkitykselläkin tämän takia

Vierailija
7/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oikein pahaa tekee jos telkkarista edes näkyy noita rasittavia tuhusijoita, pitää pää kääntää sivuun.

Joko mä tässä iässä saan teidän silmissä luvan olla muuttamatta mieltäni?

Ja ei, minulla ei ole kissoja tai koiria eikä tule. Yhden viherkasvin just viitsin hoitaa, muuhun hoivaamiseen ei riitä mielenkiinto.

Vahinkoraskauksiakaan ei mielestäni ole olemassa, joten turha tulla selittämään, että ehkäisyteho on parhaimmillaankin 99.8%.

Siis ei kiitos koliikkisia sinappikoneita tänne.

Nautin elämästäni, toivottavasti tekin...:-)

Vierailija
8/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin ihan varma, ja nautin kuitenkin ;)Anyway, toisaalta hyvä jos ne itsekkäimmät ja hankalimmat ikibilettäjät jää lapsettomiksi.

Ihmeellisen luupää ajatus tääkin että kaikki vapaaehtoisesti lapsettomat on jotain itsekkäitä bilettäjiä. Varmaan lapsellisetkin joskus bilettää? Aika surullista jos ei ... Ja tosta itsekkyydestä nyt on turha taas läyhätä, monet lapsettomat harrastaa paljonkin erilaista hyväntekeväisyyttä kun ei tarvitse itsekkäästi vaan huolehtia siitä omasta pesueestaan vaan aikaa ja rahaa riittää hädänalaisillekin...

Vierailija
9/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tosin ole mitään lapsi-inhoa ("..joka ei räkänokkia kaipaa" et kuule minun suustani). Emme mieheni kanssa hoe mitään elämän ihanuutta ilman lapsia. Emme vain kaipaa niitä, joten miksi lähtisimme tekemään. Jos joskus kaipuu iskee niin voihan sitä sitten yrittää.

Olen onnellinen näin. En keksi yhtään syytä, miksi pitäisi tavoitella jotain mitä en itse himoitse ja joka ei käy edes mielessäni. Vain 'koska niin kuuluisi tehdä' ei riitä. :)

Voi olla, että olisin onnellinen lastenkin kanssa, tai voisi käydä nin, että olisin maailman huonoin äiti ja katuisin päätöstäni ryhtyä kasvattajaksi. En tiedä, ei kiinnosta. :)

Eihän toki kannata sääliä ihmisiä, jotka saavat itse päättää elämästään ja tehdä omia, itseään tyydyttäviä ratkaisuja. Ennemmin sääliksi kävisi ihmistä, joka on pakotettu toimimaan oman halun vastaisesti, vaikka olisi itse halunnut toimia toisin ja olisi aavistanut, mikä hänet olisi tehnyt onnelliseksi. Asiassa kuin asiassa.

Vierailija
10/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti joillekin äitiys ja vanhemmuus sopiikin täysin. Mutta ei se oikeasti kaikille sovi.

Se on ihan turha alkaa säälimään muita, kun ei tiedä mitkä ne syyt on olla hankkimatta lapsia.

Vierailija
11/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei näin henkisesti epätasapainoinen ihminen teekään lapsia. Tulos voisi olla kammottava.

...oikein pahaa tekee jos telkkarista edes näkyy noita rasittavia tuhusijoita, pitää pää kääntää sivuun. Joko mä tässä iässä saan teidän silmissä luvan olla muuttamatta mieltäni? Ja ei, minulla ei ole kissoja tai koiria eikä tule. Yhden viherkasvin just viitsin hoitaa, muuhun hoivaamiseen ei riitä mielenkiinto. Vahinkoraskauksiakaan ei mielestäni ole olemassa, joten turha tulla selittämään, että ehkäisyteho on parhaimmillaankin 99.8%. Siis ei kiitos koliikkisia sinappikoneita tänne. Nautin elämästäni, toivottavasti tekin...:-)

Vierailija
12/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oikein pahaa tekee jos telkkarista edes näkyy noita rasittavia tuhusijoita, pitää pää kääntää sivuun.

Joko mä tässä iässä saan teidän silmissä luvan olla muuttamatta mieltäni?

Ja ei, minulla ei ole kissoja tai koiria eikä tule. Yhden viherkasvin just viitsin hoitaa, muuhun hoivaamiseen ei riitä mielenkiinto.

Vahinkoraskauksiakaan ei mielestäni ole olemassa, joten turha tulla selittämään, että ehkäisyteho on parhaimmillaankin 99.8%.

Siis ei kiitos koliikkisia sinappikoneita tänne.

Nautin elämästäni, toivottavasti tekin...:-)

mutta oikeasti on hämmentävää, miten se oma vauva on maailman ihanin ja ihmeellisin asia. Mä en ollut mikään vauvadiggari ennen omaa lasta enkä raskausaikanakaan oikein pystynyt kuvittelemaan itseäni hehkuttamaan oman vauvani sitä tai tätä.

Mutta annas olla kun se syntyi! Parissa päivässä vauvaan kehittyi aivan mieletön tunneside. Minä jaksan katsella nukkuvaa vauvaani vaikka kuinka kauan (mulla on ADHD, joten se on todellinen ihme), haistella ja suukotella sitä. Päivän mittaan ehdimme mieheni kanssa esittelemään monesti vauvamme suloisia ja hassuja ilmeitä.

Voin sanoa, etten todellakaan käsittänyt vauvojen viehätystä ennen kuin sain tuon oman. Se vaan on niin... ihana.

Vierailija
13/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen kyllä yhden velan joka ihan oikeasti katuu nyt kovasti päätöstään, mutta on jo ikää niin paljon ettei ole enää tärpännyt

oli pari vuotta masennuslääkitykselläkin tämän takia

Mäkään en vielä 29-vuotiaana halunnut lapsia "ikinä". En mä sitä julistanut ympäri kyliä, kuten nämä velaksi itseään kutsuvat tekevät, mutta olinpahan vain hiljaa mielessäni tullut siihen tulokseen, että vihaan niitä huutavia sinappikoneita, jotka veisivät multa mahdollisuuden harrastaa omia rakkaita harrastuksiani.

Mun mieleni muuttui kahdessa viikossa, kun kondomin rikkouduttua elin paniikissa odottaen kuukautisia. Hiljalleen aloin ajatella, että jos nyt niin käy, niin eiköhän siitä selviä.

Ja kun kuukautiset alkoivat, olinkin pettynyt..

Voin silti sanoa inhoavani lapsia, kaikkien muiden, en omiani.

Vierailija
14/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa ja yksi historian suurimpia saavutuksia, että nainen saa päättää tekeekö lapsia vai ei ja kuinka monta tekee. Jos tämä päätäntävalta vietäisiin, ihmiskunta taantuisi eikä nykyaikainen kehitys olisi mahdollista. Kehitysmaissa syntyy valtaosa maailman lapsista ja siinä yksi syy miksi maat eivät pääse jaloilleen.

Lasten vihaajiin...en voi ymmärtää sitä, että joku voi sanoa vihaavansa lapsia ja vauvoja. Ymmärrän ne kiukuntunteet, joita tulee esim jos on möykkääviä lapsia ravintolassa tai vastaavat tilanteet. Itseänikin se kiukuttaa, mutta että joku vihaa lapsia vain siksi että ne ovat lapsia. Aivan käsittämätöntä. Ovathan he olleet itsekin joskus lapsia. Ilman lapsia ei ole tulevaisuutta, ei näissä hyvinvointivaltioissakaan. Tämän päivän lapset maksavat myös näiden lapsivihaajien eläkkeet jne. Tätä paasausta voisin jatkaa loputtomiin.

Minusta on kuitenkin hienoa, että heidän jotka eivät itseään tunne vanhemmiksi, ei nykyaikana ole pakko tehdä lapsia! Uskon vahvasti, että kaikki eivät vaan nauti vanhemmuudesta samalla tavalla kuin toiset niin miksi tosiaan tehdä lapsia vain siksi, että niin kuuluu tehdä? Jokainen lapsi ansaitsee olevansa haluttu.

Vierailija
15/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja julisti aina miten ei voi hankkia lapsia kun pitää matkustella, opiskella pitkälle, luoda uraa etc.

No, kuuden vuoden aikana olen valmistunut, saanut kaksi lasta, ollut kahdessa eri vakituisessa HYVÄSSÄ työpaikassa, ulkomailla käymme vähintään kerran vuodessa ja muualla kuin Kanarialla, ostanut talon ja olemme sitä remontoineet jne.

Ja mitä sisko? Ei ole vielä edes valmistunut, ei käynyt ulkomailla vuosiin, asuu vuokralla eikä ole saanut töitä. Surku sinänsä, en siis ilku siskoni tilannetta vaan noita perusteluita miksi ei voi perustaa perhettä.

Vierailija
16/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oikeasti on hämmentävää, miten se oma vauva on maailman ihanin ja ihmeellisin asia.

Eikö tuo ole itsestäänselvyys? Mä olen jo lähes viiskymppinen vela ja ymmärrän oikein hyvin että oma lapsi on varmasti ihana ja rakas ja valloittaa vanhempansa täysillä. Minä vain en ole koskaan halunnut kokea sitä.

Vierailija
17/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oikeasti on hämmentävää, miten se oma vauva on maailman ihanin ja ihmeellisin asia.

Kyllä velat tuon ymmärtää. Eikö tuo ole itsestäänselvyys? Mä olen jo lähes viiskymppinen vela ja ymmärrän oikein hyvin että oma lapsi on varmasti ihana ja rakas ja valloittaa vanhempansa täysillä. Minä vain en ole koskaan halunnut kokea sitä.

ymmärtää joku asia kuin kokea se. En mä ainakaan voinut edes kuvitella, miten uskomaton tunne se äidinrakkaus on. Voisi leikillisesti sanoa, että jos sen ymmärtäisi OIKEASTI, ei voisi sanoa, että en vain vain koskaan halunnut kokea sitä.

En kirjoittanut siis tätä viestiä väheksyäkseni päätöstäsi olla hankkimatta lapsia, se on täysin jokaisen oma asia, yritän vain kertoa, että ainakaan itse en voinut kuvitella etukäteen, miten siihen omaan vauvaan voi hullaantua aivan täysin.

Vierailija
18/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan itse en voinut kuvitella etukäteen, miten siihen omaan vauvaan voi hullaantua aivan täysin.]

Minä voin sen kuvitella enkä silti halua.

Vierailija
19/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa ja yksi historian suurimpia saavutuksia, että nainen saa päättää tekeekö lapsia vai ei ja kuinka monta tekee. Jos tämä päätäntävalta vietäisiin, ihmiskunta taantuisi eikä nykyaikainen kehitys olisi mahdollista. Kehitysmaissa syntyy valtaosa maailman lapsista ja siinä yksi syy miksi maat eivät pääse jaloilleen.

Lasten vihaajiin...en voi ymmärtää sitä, että joku voi sanoa vihaavansa lapsia ja vauvoja. Ymmärrän ne kiukuntunteet, joita tulee esim jos on möykkääviä lapsia ravintolassa tai vastaavat tilanteet. Itseänikin se kiukuttaa, mutta että joku vihaa lapsia vain siksi että ne ovat lapsia. Aivan käsittämätöntä. Ovathan he olleet itsekin joskus lapsia. Ilman lapsia ei ole tulevaisuutta, ei näissä hyvinvointivaltioissakaan. Tämän päivän lapset maksavat myös näiden lapsivihaajien eläkkeet jne. Tätä paasausta voisin jatkaa loputtomiin.

Minusta on kuitenkin hienoa, että heidän jotka eivät itseään tunne vanhemmiksi, ei nykyaikana ole pakko tehdä lapsia! Uskon vahvasti, että kaikki eivät vaan nauti vanhemmuudesta samalla tavalla kuin toiset niin miksi tosiaan tehdä lapsia vain siksi, että niin kuuluu tehdä? Jokainen lapsi ansaitsee olevansa haluttu.

jotka suu vaahdossa selittää kuinka inhoavat muiden lapsia mutta ei omiaan... Siis MITÄ?

Millainen vajakki ajattelee noin? Yleensä tämä vielä esitetään vähän ylpeänäkin...

Mä en vaan tajua, kun ihan pohjimmiltaan lapset on hyvin samanlaisia, kuten me aikuisetkin. Toki on erilaisia luonteita, mutta ihan samanlaisia ihmisraakileita pienet lapset on kaikki.

Onko näille ihmisille yhdentekevää, miten ympäristö heidän lapsiinsa suhtautuu? VIhaa heidän lapsiaan Aika itsekeskeinen saa ihminen olla, jos kuvittelee että omille lapsillekaan tässä maailmassa riittä pelkkä äiti tai oma perhe.

ELi jotenkin paremmin ymmärrän vielä Veloja, jotka vihaa lapsia yleensä, kuin äiti-ihmisiä, jotka selittää vihaavansa toisten lapsia. Siinä on jotain todella sairasta.

Vierailija
20/98 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans niiin säälittää ne jotka ei harrasta krokettia tai hevospooloa. Ne ei vaan tajua mistä ne jää paitsi.

Ainahan sä voit sanoa että "ei se ole se mun laji" mutta ethän sä voi tietää jos et kokeile. Te kuvittelette että on jotenkin hienompaa olla harrastamatta krokettia tai hevospooloa kun "jää enemmän aikaa omiin juttuihin". PYH sanon minä, kyllä sitä sitten vanhempana kaduttaa yksin vanhainkodissa kun ei hevospoolokaverit tule moikkaamaan eikä krokettipiiriläiset huolehdi.