+++HEINÄSIRKAT TIISTAINA+++
Kommentit (23)
Missäs kaikki heinäsirkat luuraa näin tiistaina?!
Aluksi tietenkin lämpimät onnittelut kaikille plussanneille tasapuolisesti ja tippuneille tsemppiä uuteen kiertoon!!!!
Mitäs kuuluu isänpäivänä testaaville?
Ite täällä kärsin kauheesta piinasta! Kp27/28, yleensä tänä päivänä on jo alkanut tuhru tai joskus jopa kunnon vuoto. Eilen oli menkajomotusta, mutta muuten ei oo mitään oireita suuntaan tai toiseen. Ois se plussa-uutinen niin ihana isänpäivälahja. Meillä esikoinen 08/04 ja toista on toivottu oikeestaan heti, mutta viime jouluna alko menkat eli sen jälkeen on ollu ahkerasti yritystä.
Plussatuulia meille kaikille!!!!!!
Aika hyvältä kuulostaa sun haalea viivasi (kokemusta ei kyllä oo)!
On nää piinapäivät kauheeta kärvistelyä, varsinkin kun pääsee näinkin pitkälle ku yleensä mullakin on tuhru alkanut melkein paria päivää aikasemmin. No toivotaan ettei täti yllätä meitä!!!
Ihan aluks tervetuloa Lootuska mukaan jengiin!
Täällä hiljaista piinaviikkoa vietellään, lehtimyyjä tosin äsken häiritsi. Mun pitäis " opiskella omaehtoisesti" , kirjotella sitä sun tätä ja käydä proffaa moikkaamassa, mutta täällähän mä roikuskelen... :) Mä oon kaikkea muuta kuin loistava tässä itseohjautuvuudessa, mitä opintoihin tulee. Vauvasivuille kyllä ohjaudun kuin raketti!
En tiedä, kai sitä tosiaan pitäis isänpäivänä uskaltaa testata, ellei tätöskä työnnä pitkää nenäänsä meidän oven raosta sitä ennen. Kp 23/28, ei mitään oireita lukuunottamatta kahta pikkunäppyä leuassa, mulla ei yleensä oo niitä.
Mitä, mitä luinkaan eilisestä pinosta... Vauvaksi, äläpäs yhtään sysäile " meidän päivän" plussautumisvastuuta mulle... ;) Yhtä hyvin se voit olla sä, ja toivottavasti ootkin! Tai me molemmat!
Mulla vähän haittaa se, etten yhtään ollut perillä oviksesta tällä toisellakaan luomukierrolla. Olen jo luvannut itselleni, et jos musta tuleekin toivotun Elolintusen emo, niin ostan niitä ovistikkuja...
Näin tänään, haluan lukea plussauutisia ja muitakin kuulumisia, joten naputelkaas, Heinikset, kun ehditte! :)
Tässä plussia, otetaan koppi![color=blue]+++++++++++++++++++++++++++++++++[/color]
Eilen tuli tilaamani Acon-testi ja heti tietysti tarkkasilmäisenä luin,jotta sen testin voipi tehdä jo ennenkuin menkat on varsinaisesti jäänyt pois.
Onko kukaan kokeillut.Määkin haluun testata isänpäivänä vaikka silloin onkin vasta kp25/28. Ja onhan niitä kaksi,jos sitten toisen tekee myöhemmin.
Ensiksi tervetuloa Lootuskalle. Katsoin toivottua la:si ja se on sama kuin mulla vaikka mulla on hieman eri kiertopäivä menossa (???) eli mulla kp27/28-30. Isänpäivänä ajattelin ensin testata mutta jospa sitä huomenna yhden testin tuhlaisi...
Mulle isäntä on luvannut puoliksi tosissaan kaksi testiä per kierto esikoisen kanssa kun karkas vähän " mopo käsistä" . En tiedä miksi se testi polttelee NIIIIN kovasti kun ei mulla ainakaan mitään oireita ole.
Jospa sitä testaisi huomenna ja sitten isänpäivänä. Jos mulla ei ole ongelmia niin kyllä mä äkkiä niintä pystyn kehittämään =)
Silmuko sitä mietti ovis testien hankkimista? Mä olen kanssa miettinyt että jos elolintusista tipun niin ovistestit peliin. Osaakos kukaan kertoa mistä niitä voisi tilailla? Paljonko maksaa ja monta testiä per paketti?
Mutta pois minusta että kakkosta mitenkään hampaat irvessä olen hankkimassa ;) isäntää välillä huvittaa tää mun hosuminen...
Töihin lähtöä pitää alkaa suunnittelemaan joten päivän jatkoja kaikille :)
Täällä jännätään vasta kp 19/27-28, joten viikon verran vielä odottelen, jos ei menkkoja näy, niin sit testaamaan. Yritän pitää jalat maassa, jotta ei mahdollisen pettymyksen sattuessa tippuis liian korkealta... mutta niin kovasti toivotaan pikkukakkosta, että voi voi sitä hetkeä, jos ei vielä sittenkään tärppää. Nyt esikoinen on kuumeessa ja kotosalla häntä hoitelen. Plussahaleja kaikille meille! =)
Minulla viime menkat alkaneet 11.10. ja 28päivän kierron mukaan la olisi 18.7. mutta kun mulla kierto on pidempi niin siitä itse olen laskenut että la olisi 20.7.2006 mut voihan se tuo 18.7. kin olla.. Parempi vaan ajatella et on tuo myöhempi ettei sitte loppuraskaudessa odottele liian aikasin vauvaa syntyväksi ;) Siis JOS nyt olis tärpänny...
Äsken ruokaa syödessä oli tulevinaan huono ja etova olo ja hajut kävi nenään...justjoo. Uskon vasta kun todeksi näytetään mutta kuumeilijan perusvaatimukseen kait kuuluukin oireuden keksiminen yms.
Eli täällä kp 19/27-28 ja äsken alkoi menkkamainen juilinta alaselässä?? Voiko kiinnittyminen aiheuttaa tuollaista? Tietääkö kukaan? Oviksesta 5 päivää..
Ja tervetuloa mukaan Lootuskalle!
Täällä yksi isänpäivänä testaaja, ja kp nyt 22/26-27. Rintoja " kiristelee" ja alavatsaakin nipistää vähän väliä. Tosin alaselkä tuntuu hieman kipeältä, ja se taas yleensä ainakin mun kohdalla tarkottaa menkkoja, mut katsotaan nyt.. vielä pitäis muutama päivä jaksaa. Kun ei ole kuin se yksi testi kaapissa, ja toista en aio ostaa, niin on pakko jaksaa oottaa sinne sunnuntaille. Olis se vaan niin ihanaa saada kesävauva!
Välillä mulle tulee tunne, et oon raskaana, ja sit taas kohta iskee masennusmieliala, et täti porhaltaa kuiteski. Kun alkaa olla tuota yritystä jo sen verran pitkään takana, ni ei oikeen jaksa enää uskoa ennen ku raskaustestissä näkyy ne kaks viivaa.
Eipä tässä sitten muuta kuin että paljon plussia meille sirkoille!!
Oli niin tutunoloista tämä teidän keskustelunne, niin pitää esittäytyä & kommentoida...
Olen tuolta haahupuolelta, kun elokuussa oli km (rv9+4 kaavittiin). Onneksi on jo yksi lapsi vm.2003, mutta onhan tässä ehtinyt kuumeilla toista jo huhtikuusta...Olen ollut havaitsevinani ovulaatio-oireita km:n jälkeen (2 kiertoa ollut), mutta molemmilla kerroilla ovulaatiotestiin ei ole tullut kunnon viivaa: tämän takia suosittelen ovistestejä, kun ei ne oireet välttämättä kerro kaikkea (mulla siis nousi lämpökin ja oli limat yms).
Mä tilasin testejä www.kotitestit.com - siellä on myynnissä Aconin testejä (ovis+r-testit). Ne on halpoja ja kun ovat liuskatestejä, ne voi puolittaa saksilla. Tosin Aconin raskaustestejä en enää aio hankkia, vaikka sainkin km-raskaudessa ekan haamun jo 10 päivää ovulaatiosta (tästä joku taisi täällä kysellä). Mutta toi Acon on niin herkkä testi, että se saa helposti aikaan ns. väärän haamun.
Mutta siis, nyt on pp8 (eli oviksesta 8 päivää) ja kp:n mukaan laskettuna about kp22/28 (oletan tän, koska aiemmat kierrot olleet mitä sattuu ja nyt sain lääkettä tähän). Pientä jomottelua alavatsalla on, samoin rinnat hivenen arat ja ihan kuin olisi ollut välillä etova olo. MUTTA, nää voi johtua niin menkoista kuin lugesteronistakin, joten vielä ei auta haaveilla mistään plussista. Viikon päästä jos testais, jos on vielä ajankohtaista.
Katsellaan, mitä tuleman pitää. Terkkuja kaikille,
KK
että Acon voi antaa väärän plussan? Mistä se sen plussan sitten vääräksi saa, jos ei virtsassa ole mitään?
Ja voiko sillä todella plussata jo ennenkuin menkat ovat jääneet pois?nim.Yksi malttamaton
Acon reagoi tosi pieneen määrään hcg:tä (10 yksikköä, kun useimmissa on 25/40). Se rekisteröi siis jo vaikka kiinnittymisyritykset. Liki puolet raskauksistahan päättyy km:oon ja usein ennen kuin nainen edes tietää sitä. Siinä mielessä Acon voi antaa väärän plussan, että viiva ei esim. koskaan vahvene ja näkyy vain päivän pari haamuna. Mieluummin ainakin itse toteaisin, että menkat on kaksi päivää myöhässä, kun olisin havainnut haamun, joka häipyy pois...
Mutta tosiaan, ennen menkkojen alkamista voi jo testata! Jos siis haluaa ottaa riskin, että iloitsee turhaan haamusta, joka olikin vain kiinnittymisyritys.
Jokohan oli riittävän tarkka selitys (itsekään en ole täysin perehtynyt aiheeseen, mutta tältä palstalta voi lukea monista tällaisista kokemuksista).
Menkat alkoi eilen ja kierron pituudeksi tuli tällä kertaa 38pv. Rutkasti tsemppiä ja paljon plussia teille kaikille!!!
Niinpä tässä nyt kävi, että en pääsekään testailemaan isänpäivänä. Jostain käsittämättömästä syystä täti tuli nyt reippaasti etuajassa, eli kierron pituudeksi tuli vain 26pv, vaikka ovis oli testin mukaan 16-17pv (on touhuttu reippaasti, syöty foolihapot, vältetty sokeria yms..). Eilen illalla tuli jo vaaleanpunaista ja loppuilta ja tämä päivä on mennyt itkiessä. Miten tämä onkaan mulle näin rankkaa :( Hattua nostan niille, joilla pysyy järki päässä, vaikka lasta on yritetty vuodenkin. Mulla " vasta" kolmas huti, ja mä oon ihan palasina.
Tilannetta ei yhtään helpota, että eilen kuulin jo kolmannen(!) tuttavaperheen saavan vauvan keväällä. Ja tänään menemme yhden perheen luo, jossa äiti myös raskaana. Ja lisäksi eilen huomasin, että meidän jumpassakin on yksi raskaanaoleva. Tuntuu kuin ympäristö oikein tahallaan kiusaisi. Ja vielä sekin rassaa, että ikäero esikoiseen kasvaa joka kerta, nytkin tuntuu jo liialta (esikoinen syntynyt 4/03). Olen ollut itselleni tuhottoman vihainen, että jostain tyhmästä syystä emme ole aloittaneet yritystä jo keväällä.
Mä siirryn elokuisiin sitten joskus, kun saan itseni kasaan... :(
PLUSSASIN VIIKONLOPPUNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IHANAA!!!!!!
ONNEA KAIKILLE MUILLEKIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)
että testaan isänpäivänä,olenhan silloin jo kp 24/28 eli neljän päivän päässä menkkojen virallisesta alkamispäivästä ja ovulaatiostakin tulee tuolloin 9-10 päivää.
Ja neljännellä viikollahan se möykky on periaatteessa kohtuun jo jotenkuten kiinnittynyt.Mutta en malta odottaa,on niin sellainen olo että raskaana ollaan.
Tulen sitten ensiviikolla itkien kertomaan jos näin ei olekkaan.
Halauksia tädin yllättämille!
... ja pakko se on uskoa, että oon raskaana! Paljon selkeämpi ja tummempi viiva ilmesty! Eihän noita testejä mennyt kuin kolme ennen kuin uskoin... ;) On tää kyllä mahtava tunne kaikkine oireineen, vaikkei ihan täysin oo vielä sisäistäny tätä, mutta oireet kyllä helposttaa sisäistämistä (niitä löytyy vaikka minkalaisia).
Siirryn nyt tuonne odottajien puolelle ja toivon, että mahdollisimman moni tulee perässä täältä! On täällä ollu vaan niin mukava käydä lukemas ja vaihtamas kuulumisia, kun niin moni osallistuu keskusteluun!
Paljon lisää plussia Heinäsirkoille! Toivottavasti piinaviikot päättyvät hyvin!!
AnnaMaria 4+5
Ja paljon tsemppiä piinaileville. Itsekin haahuilen kuume ja odotuspuolen väliä, kun ei vielä ole tuonne odotuspuolelle niin päässyt " sisään" . Itsehän plussasin jo viikko sitten olikohan kp23/26 ja nyt siis on menossa vasta rv 4+1 (tai 4+3 kierron pituuden mukaan) ja Aconilla minäkin ekat testit tein. Pari päivää ekasta haamusta oli plussa jo vahvistunut. Nämä tiedot siis ihan niitä varten, jotka pähkäilevät noilla Aconeilla testailua:)
Olen jo lueskellut teidän juttuja jonkin aikaa ja päätin nyt hypätä itsekin joukkoon mukaan. Meillä ensimmäinen yrityskierto ja tänään kp 29/30-31 jännää siis! Meillä esikoinen vasta 10kk, eli ei mitään kiirettä raskautua, mut silti kuume on kova ja pettymys melko suuri jos menkat alkaa. vaikka olishan se liian hyvää ollakseen totta, jos ekalla yrityksellä tärppäis! Eilen sitte malttamattomana testasin, mut negahan se sieltä tuli. Tosin 30min päästä testaamisesta menin heittämään testiä roskikseen ja siihen oli ilmestynyt haalea viiva! Vielä tänään kävin sitä kurkkaamassa ja viiva oli edelleen tallella. Eli onko kellään kokemusta tuollaisesta? Tiedän et se tulos on n.10min luettavissa, mut saanko edes hiukan elätellä vielä toiveita että voisin sittenkin olla raskaan? :)
No nyt vaan odotellaan niitä menkkoja vielä pari päivää ja ellei ala, niin testataan uudestaan.
LA olis meillä siis 20.7.2006 jos nyt tärppäis.
Mukavaa tiistaita kaikille ja plussaonnea!
Lootuska