Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verensokeri ruuan jälkeen 3,7?!

Vierailija
03.11.2011 |

Oon ihan keltanokka näissä verensokeri - jutuissa. Eli jäin raskauden ajan sokerirasitustestissä kiinni, kun paastoarvo oli 5,3 eli just se raja-arvo, muut arvot ihanteelliset.

Oon nyt mittaillut aamuisin ja aina ruuan jälkeen ja arvot olleet normaalit. Nyt oon vähentänyt mittailuja 1-2 krt/vko. Eilen kuitenkin päivällisen jälkeen mittasin (1h jälkeen) ja näytti 3,7!! Tuli vähän huoli että miten se niin vähän näytti, kun söin kuitenkin ihan normaalisti kanaa ja riisiä ja salaattia ja salaatinkastikkeita. Ruokajuomana oli vesi.

Pitäiskö ottaa yhteys neuvolaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistitko mittaustuloksen uusintamittauksella? Huono tekniikka saattaa saada ihan outoja tuloksia aikaiseksi. Mikäli tarkistit niin kannattaisi pirauttaa neuvolaan.

t:sh

Vierailija
2/7 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ruuan sokerit imeytyvät hitaasti, ainoastaan glukoosi näkyy nopeasti verensokeriarvon (ts. veren glukoosipitoisuuden!) nousuna. Ruuan rasvat yms. komponentit hidastavat lisäksi sokereiden imeytymistä. Verensokeri voi alkaa nousta vasta 30-45 minuutin päästä syömisestä, joten oikea aika mttaukselle olisi ehkä 1-2 tunnin päästä.

Tai sitten sulla on jokin (tilapäinen?) imeytymishäiriö, että sokerit eivät imeydy vasta kuin tuntien päästä. Tällaiset ihmeellisyydet ovat ainakin meidän perheen diabeetikolla ihan arkipäivää....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitata uudestaan.. :-/ Nyt aamulla kun mittasin paasto-arvon niin näytti 4,4 ja mitään sen päivällisen jälkeen enää syönnyt (syötii päivällinen normaalia myöhemmin). Mun olo oli kuitenkin eilen ihan normaali.. Ehkä se sitten oli joku tekniikkavirhe!

ap

Vierailija
4/7 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällisestä oli kulunut 1 h kun arvon mittasin.

ap

Vierailija
5/7 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi ollenkaan säikähtänyt. Itselläkin oli RD.

Mitäköhän toi sh oikeen höpisee.

Jos kerran et saanut mitään insuliinia vaan ihan normaalisti laski noin niin olisin vain onnellinen.

Vierailija
6/7 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta 1,5 h kuluttua ruokailun lopettamisesta. Kunnon reikä, eka pisara pyyhkäistään paperiin, vasta toisesta mittaat. Jos joudut puristamaan kovin, kudosneste laimentaa sen veren ja tulos alenee.

Jos sokeri menee silti esim. alle 3,5, niin kysy th:n mielipide. Uskoisin että ei kyllä mene. =)

t. eh-sh

Vierailija
7/7 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tosi vähän hiilihydraatteja, jotka nostavat verensokeria. Vain riisissä, ja paljonko sitä söit.

Eli ei tuo ateria verensokeria paljon nostele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä