Arki-ilta ja olen jo klo 21 mennessä juonut pullon viiniä.
Kommentit (16)
Samoin olin vapaapäivällä tänäänkin. Harvinaisia arkivapaapäiviä.
Join lasillisen viiniä lounasta laittaessani. Lisäys lasiin lounaan kanssa.
Iltapäiväruokaa laittaessani otin lasillisen ja sitten taas ruoan kanssa.
Lapsi oli kanssani ylimääräisellä arkivapaalla ja normisti olen hänen kanssaan touhuillut.
Lapsen mentyä nukkumaan nautiskelin juustoa, leipää ja viiniä. Ja tajusin, että olen juonut päivän aikana jo pullollisen viiniä. Arkipäivänä.
Mies työreissussa ja mä en yleensä arkisin juo. Jos muutenkaan paljon. Yllätyin vaan tämän päiväm määrästä.
Mies reissussa, harvoin reissutöitä.
Mulla harvinaiset arkivapaat tänään ja huomenna.
Päiväkoti-ikäinen lapsi mun kanssa arkivapailla.
Hyvä fiilis, lepoa ja yhdessäoloa, hyvää ruokaa.
Kurjassa säässä oltiin sisällä vaan yhdessä.
AP
Voi lapsiparkaasi :(
Päiväkoti-ikäinen lapsi mun kanssa arkivapailla.Hyvä fiilis, lepoa ja yhdessäoloa, hyvää ruokaa.
Kurjassa säässä oltiin sisällä vaan yhdessä.AP
Voi lapsiparkaasi :(
Päiväkoti-ikäinen lapsi mun kanssa arkivapailla.Hyvä fiilis, lepoa ja yhdessäoloa, hyvää ruokaa.
Kurjassa säässä oltiin sisällä vaan yhdessä.AP
Kuten aiemmin kirjoitin niin ensimmäisen lasin otin lounasta valmistaessa. Ja laps meni unille 20 maissa. Sen jälkeen tein iltapalaa ja tajusin, että pullo viiniä meni.
Mulla ei yleensä oo arkivapaita. Mies ei yleensä oo reissussa. En yleensä juo näin paljon per vrk.
En ole kännissä. En edes muista, milloin viimeksi olisin ollut.
kittaaminen yksin. On meinaa aika selkeä merkki alkoholismista. Yksi kerta ei tee kenestäkään alkoholistia, mutta tuosta voi helposti tulla tapa rentoutua ja sitten ollaankin pulassa.
Jos tuo tosiaan on harvinaisuus, että juot noin paljon, niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa ole. Jos olet päivän mittaan tissuttanut niin et varmaan ole änkyräkännissä lastasi nyt hoitamassa, vaikka kännissä väkisinkin.
Ehkä kannattaa kuitenkin olla tarkkana ja rehellinen itselleen, että tietää ainakin itse kuinka paljon juo.
Ja miksi juo. Miksi sinä haluat juoda pullon viiniä lapsen kanssa vietettävänä päivänä? En moralisoi, mutta onhan sitä kannattavaa joskus ajatella. Viini on sivistynyt siemailujuoma maineeltaan, mutta päihde se silti on. Ja pullollinen sitä on aika iso määrä. Tuntuuko arkipäivä lapsen seurassa jotenkin puisevalta ja viini ikäänkuin juhlistaa sitä. Hyvä fiilis ja yhdessäoloa? Voisitko kuitenkin kuvitella keksiväsi lapsen kanssa jotain muita tapoja tehdä tylsästä, tavallisesta päivästä vähän erikoisemman, hauskemman?
Älä mene puolustuskannalle. Itsekin kuitenkin täällä avasit aiheen, joten vaikuttaa, että olit tullut ajatelleeksi asiaa kuitenkin.
Että näin "helposti" menee iso? määrä alkoholia ilman, että se on "näkyvää" tai että päihtyy.
AP
Jos tuo tosiaan on harvinaisuus, että juot noin paljon, niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa ole. Jos olet päivän mittaan tissuttanut niin et varmaan ole änkyräkännissä lastasi nyt hoitamassa, vaikka kännissä väkisinkin.
Ehkä kannattaa kuitenkin olla tarkkana ja rehellinen itselleen, että tietää ainakin itse kuinka paljon juo.
Ja miksi juo. Miksi sinä haluat juoda pullon viiniä lapsen kanssa vietettävänä päivänä? En moralisoi, mutta onhan sitä kannattavaa joskus ajatella. Viini on sivistynyt siemailujuoma maineeltaan, mutta päihde se silti on. Ja pullollinen sitä on aika iso määrä. Tuntuuko arkipäivä lapsen seurassa jotenkin puisevalta ja viini ikäänkuin juhlistaa sitä. Hyvä fiilis ja yhdessäoloa? Voisitko kuitenkin kuvitella keksiväsi lapsen kanssa jotain muita tapoja tehdä tylsästä, tavallisesta päivästä vähän erikoisemman, hauskemman?
Älä mene puolustuskannalle. Itsekin kuitenkin täällä avasit aiheen, joten vaikuttaa, että olit tullut ajatelleeksi asiaa kuitenkin.
En ole puolustuskannalla, kun itse kysymykselläni keskustelun aloitin.
Pullollinen viiniä on iso määrä. Vain ja ainoastaan sään ja laiskuuden puolesta jäimme lapsen kanssa sisäpäivää viettämään. Harvinaista herkkua, olla vaan. Ja siinä herkkuruoan lomassa avasin tosiaan viinin, vailla humaltumis- tmv tarkoitusta.
On se paljon. Pullo viiniä. Miksi join just tänään vaikken yleensä juo?! En tiedä. Päivä ei ollut tylsä eikä puiseva, hyvä oli olla yhdessä.
Myös huomenna olemme xtravapaaalla yhdessä. Ja silloin en juo viiniä, tietenkään. Suunnitelmia on, satoi tai paistoi.
Ja juu, olen ajatellut asiaa iltapalalla tämän tajutessani ja ajattelen edelleen.
Jos sen juo pitkin päivää hiljalleen. Nuorena join pohjalle pullollisen viiniä pariin tuntiin ennen kuin lähdin baariin :)
Että näin "helposti" menee iso? määrä alkoholia ilman, että se on "näkyvää" tai että päihtyy.
AP
Jos tissuttelee pitkin päivää hitaasti, niin eihän se nouse päähän samalla tavalla kuin jos vetäisi pullon viiniä yhdellä kertaa. Mutta tietenkin olet humalassa, kyllä pullollisesta viiniä tulee humalaan.
Se pisti silmään, että mainitset arkipäivän moneen kertaan. Eihän sillä ole lapsen kannalta mitään eroa, juotko hänen seurassaan arkena vaiko viikonloppuna.
Toinen juttu on se, että mainitset hyvän fiiliksen elementit juustot ja viinin. Tuntuuko siltä, että juominen on hyväksyttävämpää, jos juot viiniä, ja vielä juustojen kanssa? Silloin se ehkä ei ole niin paljon juomista kuin ajanvietettä, sivistynyttä viihtymistä? Pitäisitko sitä enemmän ongelmana, jos olisit juonut päivän mittaan vaikka noin puoli pulloa Koskenkorvaa?
Oletko lukenut Juhani Seppäsen kirjaa Selvästi juovuksissa? Edeltävät ajatukset eivät olleet omiani vaan peräisin kyseisestä kirjasta, joka ainakin omalla kohdalla sai tosi paljon ajattelemaan alkoholinkäyttöäni ja ERITYISESTI siihen liittyvää itsepetosta. Suosittelen!
Hei humalluit tai et älä juo tollasia määriä kun olet lapsen kanssa kotona. Hillitse siiheksi kunnes olet yksin tai muussa seurassa kotona. Juomisestasi voi tulla turvaton olo ja rektiokykysi heikkenee.
Yleensä vapaapäivät meillä menee harrastusten, kotihommien, ystävien tapaamisen ja muun aktiviteetin parissa. Vapaapäivien iltoina laitamme ruokaa, silloin on lapsella herkkuhetki ja me aikuiset nautimme ruoanlaitto- ja ruokajuomista.
Tää arkivapaa vaan lähti käyntiin kotioloissa niin kuin jatkui iltaan asti. Tänään ei ollu mitään. Oltiin tekemättä mitään, paitsi ruokaa, ja siksipä kai nautiskelin viiniä, yksin ja paljon.
Uskokaa tai älkää, en ole päihtynyt. Tuo "juusto, leipä ja viini"- maininta syystä, että lapsen mentyä nukkumaan tajusin omaa iltapalaa (juusto, viini, leipä) valmistaessani että olin 8 tunnin aikana nautiskellut pullollisen viiniä.
Enkä oo edelleenkään puolustuskannalla. Ihmettelen vaan.
Yleensä vapaapäivät meillä menee harrastusten, kotihommien, ystävien tapaamisen ja muun aktiviteetin parissa. Vapaapäivien iltoina laitamme ruokaa, silloin on lapsella herkkuhetki ja me aikuiset nautimme ruoanlaitto- ja ruokajuomista.
Tää arkivapaa vaan lähti käyntiin kotioloissa niin kuin jatkui iltaan asti. Tänään ei ollu mitään. Oltiin tekemättä mitään, paitsi ruokaa, ja siksipä kai nautiskelin viiniä, yksin ja paljon.
Uskokaa tai älkää, en ole päihtynyt. Tuo "juusto, leipä ja viini"- maininta syystä, että lapsen mentyä nukkumaan tajusin omaa iltapalaa (juusto, viini, leipä) valmistaessani että olin 8 tunnin aikana nautiskellut pullollisen viiniä.
Enkä oo edelleenkään puolustuskannalla. Ihmettelen vaan.
Pullo viiniä on noin pitkällä aikajanalla nautittuna aika vähän. Ei kannata "kuunnella" selaisten mammojen kommentteja, joiden mielestä kauheaa ryyppäämistä on 3 kaljaa.
sitten varmaan vapaapäivä huomenna, tai sitten juot niin paljon ettet tule pullosta edes humalaan.