*MARRASMASUT*
Kommentit (35)
Minäkinpä pinoudun. Aluksi heti onnea Näpiskälle poikavaavista.
Nyt on sitten eka supistus koettu =) Kyllä sitä voi olla pikkuisesta iloinen. Koko eilinen ilta meni menkkamaisten kipujen kanssa, varsinkin alaselän osalta ja kun nukkumaan mentiin, niin uni ei vain tullut, sitten neljän aikaan tuli supistus ja ajattelin jo, että tästäkö se alkaa, mutta ei. Jopa menkkamaiset kivut hävisivät kuin tuhka tuuleen. Vauva kyllä myllersi siihen malliin, että luulin sen tulevan ihan omin avuin pois. Pojalla taitaa olla hinku päästä jo ahtaudesta, hyvä hyvä jos näin on. No siinä sitten nukuttiin klo 12 saakka todella sikeästi. Nyt aamulla ei ole sitten niin yhtikäs mitään, imuroin jopa yläkerran ja ei tuntunut missään.
Pylleröiselle tsemppiä, että viimeinkin pääsisit synnyttämään =)
Le Cheile + Babóg 39+4
Eli tuli jakauduttua vauhdilla perjantai aamuna klo 6. Supistukset alkoivat tulla epäsäännöllisin välein yöllä klo 4 ja 5 aikaan oltiin sairaalassa. Poika syntyi sitten klo 6.06 tähän maailmaan. Nyt sitten opetellaan taas uutta elämää!!
Paljon onnea myös nyyttinsä jakaneille ja onnea muille loppu odotuksiin!!
Kipe ja pikku-ukko
Käytiin siellä ä-polilla synntystapa-arviossa,
(jännitin menoa niin etten ole kahteen yöhön nukkunut) mutta kaikki oli enemmän kuin hyvin..poika puuhasteli masussa kok käyrillä oloajan ja saatiin oikein loistava käyrä aikaiseksi. Lisää touhua sit ultrassa jossa lääkäri yritti mittailla napanuoran virtauksia niin poju potkas aina nuoraa niin että siitä mittamisesta ei meinannu tulla yhtään mitään :), samoin mussutteli siellä itekseen jotain..noh painoarvio oli sitten käsillä koetteltuna 3,5kg ja ultralla mitattuna 3090g, että mihinkähän sitä vois luottaa?? Pitäs kuitenkin mahtua alakautta syntymään että ei ainakaan suunniteltuun sektioon jouduta ja mikä parasta vesseli oli nyt asettunut hienosti rt:hen ja aikalailla alhaalla jo on (painaa niin hitosti virtsarakkoa)että luuktavammin nyt siinä sit pysyykin...muuten ei mitään pehmenemistä ollut tapahtunut ja kiinnikkin paikat on että joulukuulle täää menee ihan varmasti :)))
Tää oli nyt taas hyvinkin omanapainen tarina mutta olen niin niin niin iloinen!!!
t.Tiitis +poju rv 37+2
Onnea Näpiskälle!
Kyllä tämä elo alkaa olla aika tylsää ilman nyyttiä. Eilen yritin kotikäynnistyskonsteja, saunoinkin ku viimeistä päivää, mutta saldona oli vain vauvan ylivilkas ilta ja itelle makeat yöunet. Pakko se vissiin on uskoa, että syntyy sitten kun on syntyäkseen. Hitto. Torstaina ois laskettuaika eikä mitään merkkejä ilmassa että jotain tapahtuis. Ei limaa, ei kipeitä suppareita, ei selkäkipua, ei kertakaikkiaan mitään. Plääh...
Voi voi Pylleröinen. Kylläpä sinua nyt koetellaan. Toivottavasti se lääkäri soittaa ja pääset pian polille ja tositoimiin!
Kuulkaapas mammat, te ootte nyt niin paljon puhunu niistä joulutortuista että mie en enää pysty pidättelemään itteäni vaan on ihan pakko lähteä ostamaan taikinalevyjä kaupasta. (kuola huilaa...)
Terkuin,
Toukkis ja Papu 39+5
Tänään oli se neuvola ja täti oli siitä lauantain lorahtelusta huolissaan ja massiivisesta turvotuksesta niin ikään.... Menin sit heti päivystyksenä äitipolille ja lääkäri tutkas ja sano että vauva voi hyvin : painoo n. 3 kg, virtaukset hyvät, paikat 3 cm auki, mutta kanavaa reilusti. Kysy sit lopuks että millon haluun tulla synnyttää ! No miule kelpas ens viikon maanantai ja sovittiin se sit =). Meen maanantaina kassien kera polille.
Lääkäri tuumas että vauvan takia ei tarttee käynnistää, mutta että äiti jaksas niin ihan sen perusteella. Ja kivaa et tietää millon on se eräpäivä =D. Tässä onkin napakasti supistellut muutamana päivänä, mutta se terä vielä puuttuu. Irrottelihan tuo kalvojakin ja sano että hyvällä mallilla on et voi olla et ennen ensi maanantaita tulee.
PYLLERÖINEN : toivon tosiaan et ottasivat siutkiin vakavissaan. Ei oo mitään järkee et äidiltä menee mielenterveys mokoman asian takia ja jos ei kerta enää nauti odotuksesta on se parasta päättää myös äidin hyvinvoinnin takia ! Vaadit ja sanot et et lähe mihinkään ennen kun tekevät jotain !
Rapuäiti ja neiti edelleen 39+6
Mä tääällä kökin ja se SILJAn? ehdottama 5e veto kisa oli hyvä!! Mä otan EHDOTTOMASTI osaa siihen koska istun täällä koneella vielä Uutena vuotenakin massuni kanssa ja Himpula jytää mahassa ollen joku rv 46 ja painoa 6kg!! En mä mittää epäile tän lapsen syntyvyyttä. Eeeen.
Mulla on muuta syntynyt näin, tyttö 40+2 (sponttaani) ja poitsu rv 38+6 käynnistetty. Ja mä voin sanoo et pojan syntymä oli hyvä kokemus! Ja tytön myös paitti ompelu oli perseestä, mut itse syntymä oli hieno/kaunis kokemus. Vaikkaki kipiää tekkee toki!
Mä olin päiväunilla, mies ku kerranki on kotona niin kyllästy vissiin mun naamaan ja ehdotti et josko meen nukkuu, hän kantaa huolen katraasta. Aika ihana ehdotus!
Meillä isi " joutuu" jäämään vapaalle 28.11, heillä kun ei voi töitä keskeyttää ja tuuraria ei välttämättä saa heti. Eli olen sit yrittäny Himpulalle kertoo et sit viim. tars syntyy. Isi ku on palkattomalla vapaalla kunnes vauva syntyy. Isyyslomaa ku ei voi pitää etukäteen. KELA maksaa aikaisintaan siitä päivästä lukien ku vauva on syntynyt.
Nyt syömään, sit eskarin laulu iltaan jossa tarjotaan kahvia ja pullaa!;o) Mä syön pullat ja mehut hyvällä omalla tunnolla.
Mulla o huomen " aamusta" neuvolatohtori, tuun kertoo kuulumiset jos en ennen tässä höpöttele mittään!
Hormoonihirviö ja Himpula rv 37+
Nyt se on sitten meikäläisenkin kohtalo päätetty, että ens viikon keskiviikkona 16.11 aloitetaan käynnistelyt, jollei sitä ennen ite synny.. ja nyt alkoi jäskättää ja pelottaa, mutta ei kai tässä enää auta perua:(
Käytiin siis äitipolilla ja vauvan kokoarvio lääläriltä oli 4kg!!!! Ja viikkoja siis 37+4, mutta tuossa just toisen odottavan äidin kanssa keskusteltiin, että kun mun eka laskettu aika kuukautisten mukaan oli 15.11 ja ultrien mukaan se on 25.11., että taitaa tuo 15.11 olla todempi sittenkin.
Ja aika iso se nyt on jo... ku viikko sit ku käytiin synnärillä pääkivun vuoksi, niin lääkäri ultras ja sanoi että 3kg. Että mikä tässä pitää eniten paikkaansa... toivottavasti siltä väliltä.
Verenpaineet oli koholla 150/95 ja virtsassa hieman valkuaista ja turvotus lisääntyy vaan. Saa tässä pian raskausmyrkytyksenkin.. Sain vielä perjantaille neuvola-ajan, että saadaan tarkistaa paineita.
Mutta tuo käynnistys nyt alkoi jännittää ja täytyykin yrittää ottaa selvää millaisia synnytyksiä se " aiheuttaa" .
Täällä olikin moni siitä kertonut kokemuksia, kiva lukea :)
Tableteilla kai ensin yritetään. Näin mä ymmärsin.
No niin nyt siis lepäilemään, väsähdin ihan totaalisesti siellä lekurikäynnillä ja se sisätutkimuskin sattui! Vielä oli epäkypsät paikatkin.
-marica ja elmeri 37+5
Terve kaikille!
Kovasti onnea nyytin saaneille! Täällä sitä kärvistellään rv:lla 37+2, eli vielä aikaa on vaikkakin välillä tuntuu että laitokselle lähtö olisi kovinkin lähellä. Viime viikolla jouduin polille raskausmyrkytysepäilyn vuoksi. Sitä ei kuitenkaan ollut, vaan puristava tunne rintakehällä liittyi ilmeisesti voimakkaisiin suppareihin ja kätilökin ihmetteli käyrälle piirtyneitä voimakkaita jatiheästi tulevia supistuksia. Nyt muutama yö on tullut nukuttua tosi huonosti, vessassa ravaamista yms. Viime yönä parin tunnin ajan oli voimakasta menkkamaista kipua alavatsassa ja selässä, meni sitten kyllä ohi koska aamuyön nukuin. Tänään kävin sitten vähän kauppoja kieretämässä kun aamusta pystyn vielä joten kuten liikkumaan, suppareita tuli muutama melko kivuliaskin. Laskettu aika alku-ultran mukaan olisi vasta 27.11, mutta omien laskelmien mukaan olisi kyllä jo tuossa puolen kuun paikkeilla, koska hedelmöitysajankohdan tiedän (ollut 24.2), onkohan vain toiveajattelua että syntyisi aiemmin....Tosin viikko sitten polilla ultrassa painoarvio oli 3100 g, eli jos laskettuun päivään menee niin ei odotettavissa kovin hentoista vauvaa vaan varmasti yli 4 kilon menee. Polille taas kontrolliaika torstaina.
Ihanaa tosiaan kun joulu lähestyy, taidankin laittaa jo noita " joulu" valoja ikkunoihin kun on niin pimiää. Nyt vaavi myllää kaameesti masussa ja taitaa lihakeitto kiehua yli joten hyvää vointia kaikille ja palataan!!!
Neuvolalääkärissä siis käyty...
*Kohdunsuu vähän pehmennyt ja kiinni
*Pituutta jäljellä vielä 2.5cm
*Painoa nyt 76.8kg,eli 16.8kg tullu yhteensä. 1300g/18pv
*pissi puhdas
*verenpaine 129/76
*SF-mitta 33cm, menee keskikäyrän yläpuolella hieman
*pääalaspäin on
*syke heitteli tasaisesti 139-150 hujakoilla
Oma olo ihan ok, kyljet meinaa vaan revähtää hirmu helposti. Selkä on aika kipeä välillä ja alapäähän vihloo. Ei kiva! Tänään kun kävelin, tuntu todella ilkeeltä alapäässä, vauva varmaan porasi yhä alemmas päätään tai sit heilutteli päätään..
Seuraava neuvola onkin sit 18.11....
SaJuTu 36+6 VASTA!!! Mä oon VARMASTI TÄÄLLÄ VIIMESENÄ!!!! yhyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!
PS; Onnea kaikille vaavin saaneille sekä tositoimiin menijöille;) KUMPA ITEKIN PIAN... tuskin..
Hyvin nukutun yön jälkeen vielä sain aamupäivällä tirsat otettua. Nyt illemmalla äityi tuo issiaskipu oikeaan pakaraan niin ettei oikein liikkeelle pääse. Liitoskivuista on tässä muutenkin kärsitty niin että sekaan vaan.
(.) hiljaista on. Pitänee koittaa saada jotain eloa masuun ettei tarvitse huolestua.
Meillä meni auto huoltoon ja saamme sen kuulemma vasta perjantaina joten nyt olisi vaavilla otollinen aika kun joutuu taksin soittamaan mikäli tulee yöllä lähtö synnärille.
Jaksamisia pallomahoille !
katzuska&bebe, 39+6
...(.) ei kuulu mitään.
Kävin synnytyspelkopolilla. Käynti oli ihan ok, ei maata mullistava.
Kävin myös ihotautilääkärillä ja lääkkeet tuli.
Kävin myös jumpassa, mikä onnistui kuten aiemminkin.
Yön nukuin hyvin eikä tarvinnut pyöriä ja piehtaroida tyynyjen kanssa tai käydä vessassa.
Kävin myös ostamassa suklaata. Voi juma, meni iso levy ihan sekunnissa. Oli hyvää.
Kävin myös vaakalla. Pari kiloa niin olen edellisten lasten syntymän aikaisissa painokiloissa.
Kävin myös jalkahoidossa. Kivat lakatut varpaankynnet olis nyt synnyttämään, jos menis, mutta ehtii lakatut kynnet karista. Se menee adventtiin tämä vauvatapaus.
Nyt vois käydä saunassa ja sit vois käydä nukkumaan ja naukumaan isäntää hoitamaan mua. Ai jai.
Vointeja itsekullekin säädylle!
Onnitteluni vavin saaneille!
Ei ollu lapsivettä, vaikka vaikea uskoa. Mutta kaippa se on pakko uskoa kun ammatti-ihmiset testaa moneen kertaan.
Synnärille se neuvolan täti passitti.
Siellä makoilin puolisen tuntia ktg:ssä (ei supistuksen supistusta) mutta vauvalla hyvät käyrät. Ultran teki lääkäri, vilkas oli vauva. Potki napanuoraa niin ettei arvojen mittauksesta oikein tullut mitään.
Meinasi iskeä paniikki, kun mies sai " synnyttämään menevien isien" -kengät jalkaansa heti kättelyssä.
oi rapuäiti ja marica28 olen hiukan kade teille. Mutta tsemppiä molemmille!
Onnea kipe73:lle!
JA paljon VOIMIA kaikille kärvistelijöille!
10kaks ja asukki 38+6
Tarkotus oli äsköseen kirjottaa vielä muutama juttu....
Niin eilen suihkussa huomasin sen ekan klöntin ja arvelin sen olevan limatulppaa ja äskön kans pissillä tuli samanlainen.
On kyllä pissittänytkin oikeen urakalla tänään. KOKO AJAN!!!!No onneks sentään tulee jotain eikä vaan ruokalusikallista niinku aiemmin.
Muuten jos jollain on ummetusta niin kandee syödä maapähkinöitä!!toimii suoli kun semmosen pari sataa grammaa vetäsee.
Iski joku hirvee jouluhimo niin oon mutustanut rusinoita ja pähkinöitä ja katellu verhoja ja siis ihan TEIDÄN VIKA! no ei mut tulee väkisinkin joulunen olo ku kaikki puhuu valoita ja tortuista yms.
(on muuten pari taikina pakettia jo pakkasessa =))
Tänään kävin hakeen itelleni sen TENS- laitteen. Olikos jollain kokemuksia siitä? Miulla viimeks kävi suppairt selkään niin joskohan se tää laite auttas?Pankaa kommentteja.
Ja hei tänään Tasan 38
pilponaatti
Ja viikkoja kasassa 39+4 tällä mammalla...