Äitini ei kunnioita sitä että lapset eivät syö sianlihaa
Vaan voisi omasta mielestään antaa lapsille sianliharuokia, meidän mielipiteistä välittämättä.
Miten tässä tulis toimia? En osaa olla tarpeeksi "tiukka" äidilleni.
Kommentit (54)
Mikä tässä nyt on ongelma? Et voi velvoittaa kaikkia muita syömään vakaumuksenne mukaan. Onhan se epäkohteliasta väkisin tunkea pöytään varsinkin lapsille sellaista mitä he eivät voi syödä. Mutta toisaalta eikö ole jo pienestä pitäen hyvä opetella tunnistamaan ne ruuat joita ei voi syödä. Jos kaikille kuitenkin löytyy riittävästi syötävää niin eihän tuossa nyt varsinaista ongelmaa ole. Eiväthän muutkaan erikoisruokavaliota noudattavat vaadi että koko pöydässä ei saisi olla mitään mitä he eivät saa syödä.
Jos taas teille ei löydy mitään ruoka niin sitten voit kyllä asettaa ehtoja. Joko ette mene ollenkaan kyllän tai laitat itse ruuat tai sitten äitisi laittaa muutakin kuin läskisoosia.
jolloin syödään sianlihaa oikein reilusti. Kunpa kinkusta löytyisi tällä kertaa myös läskiä jonkin verran. Muina aikoina sianlihaa syödään ns. normaalisti.
vaikka itse syövät sianlihaa, saavathan juoda alkoholiakin kun olemme kylässä, vaikka itse emme käytä alkoholia ollenkaan.
Äitini tajoaa leikkeleitä lapsille, vaikka tietää että emme syö sianlihaa.
En usko, että lapset siinä mitään menettävät vaikka eivät sikaa syökään. Toki, kun joitakin vuosi menee, ja haluavat sitä syödä niin antaa mennä vaan
ap
sianlihaa jo nyt. Sinä et kunnioita lastesi toivetta, eikä äitisi sinun. Tasapeli.
mitä lihaa hän tarjoaa. Kun sanon, että se on sitä lihaa mitä ei syödä, niin lapset ymmärtävät asian.
Koulussakin on sianliharajoite, eivät syö sitä koulussakaan.
miten haluaisit meidän toimiva. Lähettävän lapsenne kotiin vai katsovan vierestä kun muut syövät makkaraa. Toivottavasti et oleta meidän ostamaan lapsillenne omia herkkuja, paitsi tietysti silloin jos tulevat kutsuttuina vieraina.
Tekisin varmaan niin, että kysyisin etukäteen että onko tarjolla sikaa vai muuta. Sitten veisin varmuuden vuoksi kalkkunaleikepaketin ja muutakin ruokatavaraa mukanani, että olis omat pöytään, jos tarjolla on vain kinkkua.
Muln exä oli juutalainen, ja kun asuimme yhdessä niin sianlihaa emme itse koskaan ostaneet. Hän ei ollut niin uskonnollinen, joten söi jos sitä jossain kyläpaikassa tarjotaan, ihan kohteliaisuussyistä. Jee, mä taas pidän etenkin pekonista ja grillausta kyljestä...nams!
mistä tällaisia erikoisuudentavoittelijoita sikiää? Käsitän vielä jotenkin sen, että itse jättää lihan syömättä jostain naurettavasti "vakaumussyystä", mutta että lapsiltakin pitää kieltää makkara äidin mielenterveysongelman takia?
Kasvissyönti on eri asia, koska se perustuu eettiseen ja moraaliseen velvoitteeseen, ei satuolentojen ohjeisiin.
Eihän sitten ole ongelmaa jos lapsesi ymmärtävät ettei äitisi tarjolle laittamaa lihaa saa syödä ja pöydässä on muutakin tarjolla.
olisi suotavaa ettei mummo tarjoaisi possua jatkossa, jos kerran asiasta on mainittu, eikä mummolla ole dementiaa. Tuskin he joka päivä muutenkaan possua syövät, joten kai sen pari päivää vuodessa kun olette siellä käymässä, niin voi muutakin tarjota? Itse ainakin omille vanhemmilleni osaan sanoa jos jokin mättää, ja voisin vaikkapa tarjoutua ensikerralla tekemään jotain ruokaa, niin mummo voi senkin ajan viettää lastenlasten kanssa.
vaikka itse syövät sianlihaa, saavathan juoda alkoholiakin kun olemme kylässä, vaikka itse emme käytä alkoholia ollenkaan.
Äitini tajoaa leikkeleitä lapsille, vaikka tietää että emme syö sianlihaa.En usko, että lapset siinä mitään menettävät vaikka eivät sikaa syökään. Toki, kun joitakin vuosi menee, ja haluavat sitä syödä niin antaa mennä vaan
ap
Jos äitisi ei usko pyyntöjä niin sitten täytyy vain sanoa ilkeämmin, ei kai siinä muu auta. Tai sitten vain kärsivällisesti kerta toisensa jälkeen sanot lapsille, että noita ette voi syödä. Äitisi on typerä jos tyrkyttää noita lapsille mutta jos ovat vain pöydässä tarjolla niin sitten minusta asia olisi ok.
Eihän niillä lapsilla sitä vakaumusta ole. Äiti nyt vaan on päättänyt, että lapsetkaan eivät syö. Jos lapset haluavat kinkkua syödä, niin heillä ei mitään henkilökohtaista vakaumusta ole. Vakaumuksen sisäistänyt lapsi ei itsekään halua kiellettyjä ruoka-aineita syödä.
ja kotona syömme kasvispainoitteista ruokaa ja lapset myös vaaleaa lihaa. Nautaa syövät koulussa ja voivat syödä sitä myös kylässä. Sika kuuluu ns.epäpuhtaisiin ruokiin.
No, jokatapauksessa, isovanhempien kuuluu noudattaa vanhempien toiveita.
Ja lasten kavereita olemme tietysti tiedottaneet asiasta.
toivoisin sinun, 28, tarjoavan lapselleni vaikka voileivän, tai jos se on hankalaa, niin sitten sanoa, että tässä on possua, teidän perheessä ei syödä sitä. Näin ainakin itse tekisin vastaavalle vieraalle. En ole ap.
Ihmiset ovat uskonnon takia lihattomalla tai possuttomalla ruokavaliolla, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Hindut, muslimit, juutalaiset ja osa kristityistä. Minusta hienoa että Suomessa on uskonnonvapaus, sitä kunnioitan vaikka itse syön kyllä melkein mitä vaan! Vanhemmat tietenkin määräävät oman lapsensa " vakaumuksen" ja jos siitä ei ole muuta haittaa kuin ruokavalion rajoittaminen, niin se pitäisi jokaisen hyväksyä. Kovin lakihenkiset uskontokunnat ovat hieman epäilyttäviä, mutta onneksi Suomessa lapset kuitenkin useimmiten avat käydä yleistä koulua, etteii heitä täysin eroteta yhteiskunnasta.
tuo uskontohomma on ok, ruokarajoite, mutta helppo sellainen
Perheessä ei käytetä alkoholia, se on aika harvinaista nykyään ja kuinka ihanaa lapselle
syötiin mitä vieraille tarjottiin. Nykyisin oletetaan muistavan ja kunnioittavan valtavaa määrä vieraiden ruokavaliorajoituksia. Mielestäni tämä ei ole järkevä kehityssuunta.
että SINÄ et halua. AP:n lapsetkin nimenomaan haluavat, niin miksi eivät saisi ottaa?
että SINÄ et halua. AP:n lapsetkin nimenomaan haluavat, niin miksi eivät saisi ottaa?
vaikka kysymys onkin aika hölmö; koska se on minun vakaumukseni, lapseni seuraavat sitä. Jos teini-ikäisenä eivät tähän uskontoon halua kuulua tai muuten haluavat syödä sianlihaa niin mulla ei ole sitten tähän asiaan mitään sanomista. Voinko kieltää täysi-ikäistä lastani käyttämästä alkoholia vaikka itse olen absolutisti? En tietenkään. Tämän nyt pitäisi olla selvä.
Kun menen äidilleni niin mulla on oikeus toivoa, ettei hän tarjoa "otappas tosta makkaraa" koska tietää, että se on vakaumukseni vastaista.
Itse hän voi toki syödä/juoda mitä haluaa
Minunkin lasteni elämä on pilalla kun en anna heidän syödä sikaa!!! XD