HELMISIMPUKAT 2012 -Marraskuu
Kommentit (26)
Eilinen äitiyspolikäynti toi huonompia uutisia. Kohdunsuun tilanne on hälyyttävä. Suu on pehmentynyt ja auennut, kanava on lyhentynyt ja suppiloitunut. Supistustenesto lääkitystä lisättiin ja ensimmäisen kortisonipiikin sain eilen kypsyttämään vauvan keuhkoja jos synnytys lähtee käyntiin lähiaikoina. Tänään pitää hakea toinen annos. Viikon päästä on seuraava kontrolli ja jos jotain muutoksia on vielä tapahtunut kohdunsuulla, niin sitten täytyy jatkaa makailua osastolla. Supistuksia tulee kyllä vielä estolääkityksestä huolimatta. Nyt täytyy vaan olla tosi varovainen ja toivoa parasta.
Hyvinä uutisina kerrottakoon, että vauvan painoarvio oli tasan 800g ja sukupuoli pysyi edelleen tyttönä. Siellä se pieni ultrassa venytteli ja valloitti taas kerran sydämeni!
Aotearoa ja Siru 26+1
Hei pitkästä aikaa!
Voi kurjuus Aotearoa, että tilanne on noin hälyttävä!! Toivotaan että estolääkitys tehoaisi ja myös kortisoni kypsyttäisi vauvan keuhkoja. Kunpa lepo auttaisi eikä ensi viikolla vielä osasto kutsuisi.
Mirolle myös jaksuja kasvavan masun kanssa! Hurjan kokoisia nämä asukit alkavat olla :).
Itselläkin vatsa on vihdoin alkanut kasvaa. Vauveli on monta viikkoa tosi aktiivinen, nyt on ilmeisesti koko alkanut rajoittaa masussa touhuamista, kun liikkeet on nyt muuttuneet. Vein äippärahahakemuksen Kelaan viime viikolla ja nyt odottelen pakkausta :). Olen myös ostanut pari muovipussillista pieniä pojan vaatteita kaappiin odottamaan pesua ja viikkausta. Rattaita ja kaukaloakin on jo katsottu, tarkoitus on ostaa ne joulukuussa. Ja miettiä sänkyratkaisua, se aiheuttaa vähän muutoksia meidän makkariin ja nekin olisi hyvä hoitaa joulukuussa.
Lapset on niin innoissaan vauvasta joka päivä, että se on liikkistä! Molemmilla on vielä tosi voimakas vauvojen ja pienten lasten "fanitusvaihe" meneillään, tykkäävät touhuta pienten kanssa ihan yli kaiken. Eilen oli naapurin 1,5 vuotias kylässä ja esikoinen, kohta 9 vee, halaili häntä oikein urakalla :).
Loma alkaa kuuden viikon päästä! Jään joululta lomalle ja tammikuun puolesta välistä äippälomalle. Ihanaa :).
Sailis 25+3
Toivottavasti aetoroa pikkuisesi pysyisi vielä jonkin aikaa masussa ja kasvaisi ja voimistuisi hieman. :) Jokainen päivä minkä pysyy masussa on aina plussaa. Itsellä kans ajoittain supistelua ja parina päivänä tosi kivuliatakin supistuksia, jotka sitten vähän ajan päästä levolla helpottaneet. Viikko sitten lääkärineuvolassa kaikki kuitenkin sisätutkimuksessa hyvin. Ja paino arvio tuolloin neuvolassa oli 940g :). Kaikki muuten menny hyvin.
Vauvan huone meillä jo valmiina kun muutettiin uuteen taloon ni sinne laitettiin sitten, pinnasänky, hoitopöytä ja imetystuoli. (Pinnasänky siirretään kyllä sitten kun vauva syntyy niin meidän huoneeseen). Tänään kävin lastentarvikkeesta varaamassa vaunut ja ens kuussa haetaan ne sitten ja turvaistuin ajateltiin sitten katsoa samalla. Vaatteita tullut aika paljon kerrytettyä pojulle :) Ja mummu neuloi ihanat villavaatteet. Ei ois enää pitkä aika, mut toisaalta odottavan aika on piiiitkä :D Jaksamisia kaikille kyllä se lopulta palkitaan! :)
mutukk ja kirppu 27+3
Aotearoa toivotaan, että avautuminen lakkaa.
Mulla on ollut nyt monta päivää supisteluja ja estolääkkeitä menee. Torstaina on onneksi ultra jossa sitten nähdään kohdunsuun tilanne. Pelottaa kyllä kovasti, että avautuminen on alkanut. Minä joudun näillä viikoilla yli 100km päähän sairaalaan makailemaan jos siihen tarvii mennä :( Saattaa hieman yksinäistä kyllä olla sitten.
Eikun tsemppiä meille ja muille odottajille :) Vielä muutama viikko niin saa vauvan suoraan kainaloon eikä tarvi teholle mennä. Meillä tavoite uuden vuoden yli. Enempää en toivo. :)
Miro77 ja pojat 27+4
Tervehdys taas pitkästä aikaa, ihan unohtunut tänne kirjotella kuulumisia kun tuolla facebookin puolella tulee enemmän oltua.
Aotearo toivottavasti vauva pysyy vielä mukana mahollisimman pitkään. Jarrusukat jalkaan ja jaksamista! :)
Meillä viikkoja 26+6 ja pientä stressiä pukkaa. Hirveesti on kasaantunu hankintoja ja kodin pientä pakollista "sisustusta" tähän joulun alle ja tämmösenä stressiheikkinähän minä olen ihan helisemässä. Voi tätä rahanmenoa. Onneksi on tullut hamstrattua jo vaatteet ja tavarat aika laitta valmiiksi, ja hirveästi saanut käytettynä. Tänään tuli myös tuo äitiyspakkauskin niin pääsee pesemään ja viikkaamaan vaatteet valmiiksi. Huokaisen vasta sitten kun olen saanut asiat suht järjestykseen.
Stressaaminen ja huhkiminen ei tietty tee hirveen hyvää, varsinkaan kun eilen paljastu että kohdunkaula oli pehmentynyt viikossa. (onneksi vielä kiinni) Nyt pitää sitten yrittää laitella paikkoja ihan hissukseen ja lepäillä välillä. Aikaahan mulla tässä saikulla on. :)
Minäkin sain sairaslomaa äitiysloman alkuun asti (joka muuten alkaa kuukauden päästä!) supistelujen takia. Sain myös estolääkityksen. Lepokäskyä en ole saanut, mutta senhän sanoo jo järkikin, että aina, kun pystyn niin lepäilen ja rauhallisesti yritän ottaa.
Kaikki vauvojen vaatteet on vielä pesemättä pusseissa. Pitää niitä alkaa pikkuhljaa pesemään, kun koskaan ei tiedä milloin joutuu osastolle.
Toivotaan, että Aotearoa saat lepäillä myös kotona eikä tarvi osastolle mennä. Se on aika tylsä paikka :)