Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMISIMPUKAT 2012 -Marraskuu

02.11.2011 |

Kommentit (26)

1/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli taas kontrollissa äitiyspolilla ja kohdunsuuntilanne oli onneksi pysynyt ennallaan. Saan siis jatkaa vuodelepoa kotona. Jee! Ainakin 2 viikkoa, ellei supistukset kovene tai vedet mene.

Supistustenestolääkkeet laskevat verenpainetta entisestään (n.100/60) ja aiheuttaa pahoinvointia. Kokoajan huimaa ja aamuisin oksettaa. Annos tuplatiin muutama päivä sitten ja haittavaikutukset tuplaantuivat myös. Mutta pääasia, että vauva ei ihan vielä tulisi. Vauvan vuoksi tekee kyllä mitä tahansa.

Miro: Mitä sinulle sanottiin viime torstaina? Oletko joutunut osastolle?

Nuunuu: kiva kuulla teistäkin! Ja tsemppiä saikkuiluun!

Missäs muut luuraa?

Aotearoa ja Siru 27+0

Vierailija
2/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei teille kaikille!

Syksy kääntymässä talveksi ja ei enää pitkä aika kääröjemme tuloon maailmaan:)...Aika mennyt nopsaan ja vähän laiskanlaisesti on itse jaksanut kirjoitella tänne, mutta olen usein lueskellut teidän muiden kuulumisia:)..Kovasti pidän peukkuja teidän kaikkien puolesta kenellä hieman haasteita odotuksessa ja toivotaan että kääröt pysyvät vielä pitkään vatsan suojissa!Itsellä raskaus edennyt rauhallisesti ja tuo perheen nuorimmainen pitää huolen ettei ehdi liikaa uutta tulokasta miettiä:)...Ensi keskiviikkona olisi eka ja ainukainen lääkärineuvola..jos kaikki siellä ok:)...Painoa on tullut aika lailla ja kävely jo nyt lyllerrystä..saas nähdä konttaanko helmikuussa?!....Mutta voimahaleja mammoille tasapuolisesti ja vatsa-asukeille myös!:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aoteroa en joutunut osastolle. Hyvä, että sinäkin saat kotona levätä. Ajatus sairaalassa makailemisesta ei kauheesti innosta.

To oli siis ultra ja vauvat oli 1,4 ja 1,2 kg ja voivat hyvin. Mulla on kohdunsuu lyhentynyt kolmessa viikossa 6cm:stä 2,6 cm:n. Supistustenestolääkitys menee nyt jatkuvalla syötöllä ja lepokäsky. Pääsin kotiin kuitenkin. Ens viikolla uusi ultra ja jos auki niin sitten on osastolle jäätävä.

Tai sama ku sulla, jos alkaa supistaa kipeesti tai vedet menee niin heti sinne.

No eilen supisteli kipeesti 15min välein. Sain sen kuitenkin rauhoittumaan, mutta kyllä mä aika hermona olen. Koko ajan kuulostelen jokaista tunnetta.

Pojat kääntyi viime viikolla molemmat pää alaspäin ja vatsa laskeutunut. Saa nähä alkoiko lähtölaskenta :(

Pe olis sokerirasituksessa jonka tuloksia edelleen odotan...

Miro 28+3

Vierailija
4/26 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neuvolas on taas käyty :)viikkoja 27+0. paineet 118/71, hb126. Pissa nyt puhas, Turvotusta jonkun verran ja sainkin stiksit ja verenpainemittarin varmuuden vuoksi mukaan, joilla nyt sit seurailla pari kertaa viikko. raivotarjonnassa pötköteltiin ja painoarvioksi saatiin 1160g. Kaveri oli villkkaalla päällä ja hankala oli mittoja saada, mut ilmeisesti ihan ok käyrillä mennään.

Seuraavaksi olis sit joulukuun alus äp aika, jossa tarkastetaan istukan paikka ja varmistuu synnytyssairaala :) Tääläkin olisi jo saikkua antanut issias ja selkä vaivojen takia, mutta en ottanut vielä vastaan. 2 viikkoa kun jaksaisi niin saisi opiskelut päätökseen ja sitten voisi jäädä valmistelemaan vauvvan tuloa.

Aotearoa ja Miro toivotaan, että vaavit malttavat vielä Ja ennenkaikkea muistakaa totella tohtorien sanaa lepoa! :)

Tuosta mieleeni juolahti.. Viime viimolla opiskelu toverini sai kaksoset. Laskettuaika olisi myös ollut helmikuussa. vauvelit voivat olosuhteisiin nähden hyvin vaikka aikaisin päättivät maailmaan tullakkin.

Täällä on vielä kaikki tekemättä ja periaatteessa hankkimatta. saisi tosiaan nuo opiskelut alta pois niin voisi keskittyä vaatteiden pesuun yms.

Thunder 27+0

Vierailija
5/26 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Vieläkö uusi mahtuu mukaan? Mulla LA 8.2. Toista odotetaan, esikoinen syntynyt tammikuussa 2010.

Hyvinkäällä olisi tarkoitus synnyttää.

Olen 24v. kotiäiti. Edellisessä raskaudessa alkoi verenpaineet nousemaan viikolla 32 ja olinkin sairaalassa vuodelevossa silloin tällöin ja söin verenpainelääkettä. Lopulta sitten päättivät käynnistellä, mutta synnytys käynnistyikin kuin itsekseen 39+3. Synnytyksen kesto oli 1h55min eli todella nopea oli, ponnistuskin kesti vain 5min Saa nähdä miten tällä kertaa käy.

Vielä ei verenpaineessa näy muutoksia, mutta kipeitä supistuksia on. Maanantaina neuvolalääkärissä todettiin että ovat tehneet tehtäväänsä ja kohdun suu oli pehmeä ja 1cm auki, kohdunkaula oli lyhentynyt 3sentistä kahteen. Tässä nyt sitten odotellaan josko supistukset rauhoittuisivat. Hieman hankala vaan lepäillä kun on tuo pieni tyttö kaverina. Kaiken lisäksi mulla on keuhkoputkentulehdus ja aina kun tulee yskänkohtaus, niin aina alkaa supistelemaan. 2.12. vasta on aika äitipolille, paitsi jos supparit pahenee huomattavasti, niin sitten täytyy mennä päivystykseen.

Sande87 ja typy 28+0

6/26 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Sande87! Lisäsin sinut listalle.

Aotearoa

Vierailija
7/26 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi Oululainen odottaja, jos mukaan vielä mahtuu :)

Odotan toista lastani ja ensimmäisen raskauden aikana kirjoittelinkin tänne melko aktiivisesti.

Joten ajattelin nytkin kurkata mikä meno täällä on

ja innostuin jälleen lukemaan teidän tarinoita ja lopulta kirjoittamaankin.

Laskettuaika on siis uudella tulokkaalla 15.02.2012 (esikoinen on syntynyt 11/2009).

Synnyttämään on siis tarkoitus mennä tuonne Oyssiin.

Me käytiin vasta viime viikolla rakenneultrassa (viikolla 26+0) ja ennakkoajatuksistamme huolimatta emme malttaneetkaan olla kysymättä uuden tulokkaan sukupuolta...joten nyt siis tiedämme että tyttöä olisi tulossa taloon. Ihanaa sinällään, kun ensimmäinen on melko vilkas poika :)

Vierailija
8/26 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei. semmoista olisin teiltä muilta odottavilta kysellyt että, onko teillä tietoa onko liian raskas työ vaaraksi sikiölle? esim voiko ilmetä kehitysvammaa tai vastaavaa? Itse olen hyvin raskaassa työssä, olen koittanut neuvolassa ja lääkärille puhua asiasta,he ovat sanoneet että minun pitäisi puhua työnanajan kanssa jos saisin helpompaa työtä. Meillä se ei kuitenkaan oiken ole mahdollista, koska kaikki työkuvat ovat hyvin raskaita. tästäkin mainitsin lääkärille, mutta häntä ei pahemmin näyttänyt kiinnostavan. ilmeisesti kun olen terve eikä mikään vaivaa niin he eivät ota asiaan kantaa.. huolettaa vaan koska työssäni ei ole mahdollista oikein levätäkkään aina kun siltä tuntuisi. ja hyvin usein työaikana olen huoannut pientä veren vuotoa. (tippa tai pari saattaa tulla.) siksi kysynkin onko se vaaraksi??? kiitos jo etukäteen.

donna 25+4

9/26 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JenniAnnu: tervetuloa mukaan! Lisäsin sinutkin listalle.

Sande87: onpa teidän esikoinen tullut vauhdilla maailmaan. Onko sinua jo ohjeistettu jotenkin seuraavaa synnytystä ajatellen? Meidän nelosen synnytys kesti virallisesti 29min, onneksi olin silloin jo valmiiksi sairaalassa, muuten vauva olisi varmasti tullut kotiin. Nyt toivon kovasti, että synnytys kestäisi paljon kauemmin..

Donna83: Meinasin sanoa, ettei raskaasta työstä ole haittaa, ellei se aiheuta supistuksia tai muita särkyjä, mutta tuo verinen vuoto ei kyllä kuulosta hyvältä... Kehitysvammaa tai muita häiriöitä en usko työn aiheuttavan ellet työskentele kemikaalien ym. parissa. Ehkäpä ennenaikainen synnytys voisi olla suurin riski. Harmi tilanne, ja tsemppiä.

Miro: kuinka siellä voidaan?

Omaa napaa: neuvolassa käyty ja kaikki siltä osin hyvin. Verenpaineet pysyneet hyvinä, mutta supistustenestolääkityksestä johtuen pulssi oli 124. Vauvankin syke oli yli 170. Pissa puhdas ja paino oli laskenut viime kerrasta 200g. Yhteensä painoa on kertynyt nyt 3kg. Supistuksia tulee edelleen ihan liikaa (en tiedä auttaako lääkkeet ollenkaan) ja seuraava kontrolli tyksissä on viikon päästä. Olen jo varautunut siihen, että silloin joudun osastolle. Toivon kyllä, että saisin jatkaa edelleen kotona, mutta saas nähdä kuinka käy.

Aotearoa ja Siru 28+0

Vierailija
10/26 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aotearoa: Ei ole ohjeistettu vielä mitenkään. Äitipolille on aika 2.12. ja sitten rv36 vielä toinen. Niin ja siis nämä ajat on ylipainon takia. Katsotaan ultralla ettei vauva kasva liian isoksi. Esikoinen oli 3310g, eli ihan normaali. En tiedä kumpi pelottaa enemmän, se että synnytys on vielä nopeampi ja mahdollisesti ei ehdi sairaalaan vai se että kestääkin tolkuttoman pitkään. Jäkimmäisen ei pitäisi kuullema olla mahdollista jos kaikki on hyvin. Mutta mistäs näistä tietää...

Onko teille tulossa viides lapsi? Mahtaa olla rankkaa kun on noita supistuksiakin. Osaltansa varmasti stressaa. Toivottasti polilla todetaan kaiken olevan ok ja saisit olla kotona mahdollisimman pitkään asukas masussa.

Kukas täällä odottikaan kaksosia? Minkälaiset kakoset on tulossa? Kaveri sai syksyllä erimunaiset, tyttö ja poika. Raskaus ja synnytys meni todella hyvin. Ja vauvat ovat todella "kilttejä", kaikki oli aivan unelmaa. Vaikea uskoa että olisi edes totta.

Sande ja typy 28+5

Vierailija
11/26 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin listaa selatessani, että Thunderilla on päivää aikasemmin laskettuaika ja Oys synnytyssairaalana.

Saa nähdä ollaanko yhtä aikaa synnärillä :)

Täällä flunssaa puskee koko perheellä, joten voimat on ihan loppu...onneksi tuon pojan kanssa saa päiväunet nukuttua. Meinaankin nauttia tästä mahdollisuudesta koko loppuraskauden ajan, koska epäilen, ettei kahden kanssa ole tämä luksus läheskään aina mahdollista.

Muuten täällä jaksellaan ihan hyvin...kun vaan tuo flunssa taistellaan pois.

Vierailija
12/26 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan uusille mukaan.

JenniAnnu. Tosiaan minullakkin on oys synnärinä. Tosin en tiedä vielä varmaksi. Toinen vaihtoehto olisi OAS. Riippuu nyt joulukuun alun äpoli käynnistä. Viimeisin tuli sektiolla, istukan paikka on epäselvä ja painoa on kertynyt raskaus aikana liikaa.. Mutta eihän sitä tiedä vaikka siellä kohdataan :)

donna83: Hurjalta tuo ´tiputtelu kyllä kuulostaa.. muistitko mainita myös vuodoista? lääkärin olisi pitänyt kyllä tuohon reagoida, jos ei reagoi, toisen lääkärin mielipide. syy pitäisi ainakin selvittää...

Täällä selkä jumittaa ja issias vaivaa. Sairaslomalla siis perjantaihin ja silloin uusi lääkäri käynti.

Pitäisi täälläkin rueta vähitellen pesemään vaatetta tulokkaalle, mutta on niin paljon muita asioita mielessä.. Jos sitten joulukuun puolella uusi yritys;)

Thunder 27+6

Vierailija
13/26 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veren tiputtelusta olen maininuut neuvolassa, aijemmin, koska sitä ilmenee hyvin usein.

neuvolasta laittoivat lääkärille.

lääkäri tutki kaikki vaikutti ilmeisesti ihan hyvälle. (en sitten tiedä koska minusta kyseinen lääkäri oli todella kiukkuisella tuulella.)

Seuraavallakin neuvola käynnillä muistaakseni mainitsin asiasta, mutta tuntui etten saanut oiken kunnon vastausta. Ei se minustakaan normaalia ole.

Vierailija
14/26 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin yksityiselle lääkärille. Se kyllä maksaa jonkun verran, mutta sieltä saa ainakin asiantuntevaa apua.

Edellisessä raskaudessa valittelin neuvolassa kun on vähäistä veristä vuotoa ja kuukautisten tyylistä kipua selässä. Neuvoivat terveyskeskuslääkärille. Siellä sitten todettiin että voi olla keskenmeno tai sitten vaan normaalia vuotoa. Että odotellaan rauhassa mitä tapahtuu. No en jäänyt odottamaan, vaan menin yksityiselle lääkärille joka katsoi ultralla. Viikkoja piti olla 11, mutta alkio oli menehtynyt viikolla 8. Olisi ollut kova paikka kuulla tuo niskapoimu-ultrassa. Olin hyvin tyytyväinen yksityisen palveluun. Hintaa taisi olla joku 120€ ultran kanssa.

En nyt tällä tarkoita että sulla olisi mitään vialla, mutta jos yhtään epäilyttää niin suosittelen yksityistä naistentautien- ja synnytysten erikoislääkäriä.

Vierailija
15/26 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! :)

Aetorea täällähän minä. Et haluu tietää miten voidaan :D Jokapaikkaan sattuu, ei pysty liikkumaan enää. Torstaihin asti kärvistelen, koska silloin on "totuuden" hetki. Jäänkö sairaalaan vai en. Jännittää. Mieluummin kotona olen. Kai ne mut sitten jouluksi kotiin päästää koska silloin viikkoja 34 eikä enää estellä jos syntyvät.

Sande87 hep! Minä odotan erimunaisia kaksospoikia.

Sitä kun toivoi iltatähteä (mieluiten tyttöä) niin toki sitä saa 2 poikaa :D Olen ihan tyytyväinen poikiinkin. Voipahan jakaa vaatteita, jos haluaa vaikka pihiksi alkaa. :)

Meillä on onneksi noi vanhemmat muksut niin saadaan hoitajat omasta takaa jos pukkaa tuplakriisikohtaus :)

Tarvii laittaa masukuva, niin saatte nauraa... Mä sanoin miehellenikin, että jos mä ikinä valitin olotilasta, kun odotin meidän ekoja niin mä perun nyt puheeni :D On tää niin paljon rankempaa kantaa kahta. SF-mitta suurempi nyt, kuin silloin kun synnytin edelliset yli 4 kiloset! Kertonee mahan koosta jotain. Heh.

Miro77 + pojjat 29+4

Vierailija
16/26 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miro77: Onnea tuplaodottajalle. Voin vaan kuvitella millainen olo sulla on nyt jo. Mitenkä lääkärissä meni?

Mulla esikoista odottaessa verenpaineet alkoi nousemaan 30+1 ja nyt kun viikkoja 29+2, niin jo ne taas alkoi hiipimään ylöspäin (ei siis vielä olla ylärajoilla, mutta lähellä kuitenkin). Murr! Onneksi ensi viikolla neuvola ja äitipolilla lääkäri. Nyt tuli jo itku, että miten maltan jättää esikoisen, jos joudun osastolle verenpainelääkkeen aloitusta varten. Samoin huolettaa jo synnytyksen jälkeinen sairaalassa oleminen. Miten voikin tuntua näin pahalta?!

Me ei olla tehty mitään hankitoja vauvaa varten, koska kaikki on vielä esikoisesta tallella. Tuplarattaat pitäisi ostaa, mutta en vielä tiedä millaiset olisi meille parhaimmat.

Sande87 ja typy 29+2

Vierailija
17/26 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa!

Kiitti sande ja tsemppiä alakuloon. Se on aika normaalia surra etukäteen, jos joutuu pienen esikoisen jättämään iskän vahtiin.

Mua ei itketä lasten jättäminen (ovat 14, 10 ja 8v) vaan eläinten jättäminen :D Kun minä tiedän parhaiten miten nekin ruokitaan ym. Oikeesti nää kyl osaa hoitaa niitä, mutta mä nyt oon tämmönen panikoija oudoista asioista.

Joo'o kotio pääsin. Kovasti olivat osastolle ottamassa, mutta mä lupasin maata kotona kiltisti (not). Kohdunsuun tilanne ei kauhean hyvä ollut, joten sain kortisoonipiikin vahvistamaan vauvojen keuhkoja eilen polilla ja tänään kävin terkkarilla hakemassa toisen. Viikon päästä takas polille ja sit osastolle, jos tilanne huono. Ellen siis nyt ennen saa kovia supisteluja tai vuotoa.

Hyviä puolia on, ettei tarvi maata kuin 32 viikolle asti eli n. viikko, jos osastolle joudun. Sen jälkeen saavat syntyä, jos syntyvät :)

Pojat olivat 1,7 ja 2 kiloisia. Voi rakkaus, onneksi jo noin isoja. Vielä kun saisi huijattua ne pysymään sisällä pari viikkoa edes.

Hormoonit sekaisin, unet sekaisin ja pääsekaisin. Mitään uutta ei siis täällä :D

T. Miro77 ja pojjat 30+1

18/26 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelin taas uuden pinon uuden kuukauden kunniaksi.

Aotearoa

Vierailija
19/26 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on marraskuu eikä lunta näy. 3 kk laskettuun aikaan. Toivona olisi päästä ensi vuoden puolelle edes kuitenkin :)

Nyt on meilläkin suurin osa tavaroista hommattuna. Eilen haettiin tuplarattaat, joita onkin muuten vaikea löytää, jos tietää mitä vaunuilta haluaa... Ei saa samaan pakettiin kaikkea toivomaansa, joten viilasin vaatimuksia sen verran, että tärkeimmät on nyt sitten mukana vaunuissa.

Rattaat ostin uutena, turvakaukalot kaverilta edullisesti. Ovat olleet vain heidän pienillä, joten ovat lähes uudet.

Vaatteita olen ostanut kirppiksiltä lähinnä 50-56-62cm kokoja. Isompia ostellaan sitten, kun niiden aika on ja toivotaan tietysti sukulaisilta joululahjana vaatteita :)

Vauvat voi hyvin ja potkut on kovia. Viikon päästä taas ultra. Ovat silloin varmasti yli 1000g. Ihania pieniä. Kovasti ollaan malttamattomia, että aika saisi mennä nopeempaa. Mies enemmän, ei jaksais odottaa, että saa vauvat syliin. Mä en ihan vielä ole valmis luopumaan unistani. Nyt jo valvon öitä, milloin supistusten milloin liitoskipujen takia.

Toivottavasti kaikilla asiat hyvin. Olisi kiva jos tännekin kirjoittelisitte kuulumisia, ettei mene ihan yksin puheluksi :)

T. miro77 + pojjat 26+6

20/26 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi Miron yksinpuhella. Meilläkin alkaa olla tavarat kasassa vauvaa varten. Turvakaukalo on vielä ostamatta. Vaatteita (tosin siskojen vanhoja) pursuaa kaapeista vähän liikaakin ja kestovaipatkin on jo viikattuna odottamassa. Minunkin puolesta voitaisiin olla pari kuukautta pidemmällä. Minullakin supistaa liikaa ja lääkäri on määrännyt täyslevon, onneksi vielä kotona eikä sairaalassa. Seuraava käynti Tyksissä on ensi maanantaina. Saas nähdä mitä siellä sanotaan.

Ompunpomppu: kiva kun jaksoit tulla kertomaan meillä kuulumisianne. Inhottava juttu, kun jouduit vielä kaavintaankin. Muutenkin on varmasti ihan tarpeeksi rankkaa :( Kovasti voimia teille ja onnea uuden vauvan yritykseen.

Aotearoa ja Siru 25+3