Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapset olla päiväkodissa vain 3 päivää viikossa?

Vierailija
02.11.2011 |

Niin että maksaisi vain niistä 3 päivästä? Tarkoitus olisi siis tehdä osa-aikatöitä 3 päivää viikossa ja muuten lapset kotona.

Netistä löysin tällaisen, mutta se ei ihan selventänyt tilannetta:

Osapäivähoidosta, jonka hoitoaika on enintään viisi tuntia päivässä, peritään kuukausimaksuna 60 % perheelle määräytyvästä kokopäivämaksusta, kuitenkin enintään 152,40 €/kk. Mikäli lapsi on hoidossa koko- ja osapäiviä, otetaan huomioon se hoitomaksussa vain, mikäli osapäiviä on vähintään puolet sovituista hoitopäivistä. Tällöin laskutetaan koko- ja osapäivähoitomaksusta suhteutettu hoitomaksu. Muutoin peritään kokopäivämaksu.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli sopimus 10pv/kk.

Vierailija
2/13 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on lapsi hoidossa kolmena päivänä max 7 h ja se maksaa muistaakseni 140 euroa. Mulla on sen verta isot tulot, että en saa tuloihin perustuvia alennuksia. Kun teki viittä päivää, niin maksettiin noin satanen enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksetaan nyt tuo 152,40. Lapsi voi olla maksimissaan viitenä päivänä max viisi tuntia kerralla, mutta käytännössä esimerkiksi tällä viikolla on yhden kokonaisen iltapäivän ja tänään kolme tuntia.

Eskarilainen, joka saa nyt itse päättää, meneekö leikkimään kaverien kanssa vaiko tuleeko kotiin opiskelemaan siskon kanssa.

Jos olen sairas, mies työmatkalla, sisko pahasti sairas tms. niin on sitten mahdollisuus pitää hänet siellä joka päivä.

Vierailija
4/13 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on lapsi hoidossa kolmena päivänä max 7 h ja se maksaa muistaakseni 140 euroa. Mulla on sen verta isot tulot, että en saa tuloihin perustuvia alennuksia. Kun teki viittä päivää, niin maksettiin noin satanen enemmän.

Vierailija
5/13 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on vapaapäivien määrä 9/kk. Eli lapsi on päiväkodissa keskimäärin 3 päivää viikossa. Joskus, jos on poikkeustilanne, voi olla neljäkin päivää ja sitten seuraavalla viikolla vain kaksi jne. Usein päivät sovitaan samoiksi ryhmässä eli lapsi on esim aina yleensä hoidossa ma-ke. Meillä päiviä voi myös vaihdella, jos on retkiä tms. Jokaisesta vapaapäivästä saa muistaakseni 4 % alennuksen kuukausimaksusta. Ja kuukausimaksuhan määräytyy tulojen mukaan.

Vierailija
6/13 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sopimus olla joko 11 pvä, 16 pvä tai kaikki kuun hoitopäivät. Eikä hoitopäivien tarvitse olla esim. 3 pvä viikossa vaan kunhan kalenterikuukaudelle osuu esim. 11 pvä .

Vierailija
7/13 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy ilmoittaa säännölliset vapaapäivät ja niiltä vapaapäiviltä saa hoitomaksuun tietyn prosenttialennuksen.

Esim. oma lapsemme on hoidossa ma-ke, joten säännöllisä vapaapäiviä ovat to ja pe. Hoitomaksu on n. 180 €/kk (vaihtelee hieman, sillä torstai- ja perjantaipäiviä on eri kuussa eri lukumäärät).

Vierailija
8/13 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis periaate sama, eli saa tietysti olla vain sen kolme päivää. usein perhepäivähoitajille ei suunnata lapsia jotka vain osan viikkoa hoidossa, toki tässäkin poikkeuksia.

Meillä oli kuopus vantaalla jonkinaikaa 3 päivää viikossa hoidossa. Maksettiin niiltä päiviltä ainoastaan.

Muutettiin keski-suomeen, täällä oli 15 päivää kk tai 10 päivää kk ns vaihtoehdot. No meillä oli lapsi 15 päivää kk hoidossa, siitä maksettiin sitten.

Vierailija
9/13 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on perhepäivähoitaja onnistuuko vaan 2-3 päivää viikossa??

Vierailija
10/13 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa oon miettinyt. Vuorolista tulee kahta viikkoa ennen ja aina kolmeksi viikoksi tiedän työt. Vapaapäivät voi olla koska vain ma-pe välillä. Onnistuuko esim. 6-8 tuntia hoitoa per päivä kolmena päivänä viikossa? Ite tekisin pitkää työpäivää nuo hoitopäivät ja mies vähän lyhyempää. Miten hakemukseen voi ilmoittaa vapaat, kun ei työnantajakaan niitä pysty etukäteen jo nyt tietämään?

Miten noi hinta-alennukset menee?

Vierailija
11/13 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten älytöntä, kun hallitus jauhaa äitejä töihin, niin miksei päivähoitoa kehitetä työelämälähtöiseksi?? Nyt tuntuu, että työt pitäisi järjestellä päivähoidon mukaan... Eikö sen pitäisi olla just toistepäin?

Vierailija
12/13 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vuorotyö, ja vapaasti sovittavissa ovat vapaapäivät. Meillä määritelty, että 8pv kuukaudessa vapareita. Viikkoa etukäteen pitää ilmoittaa. Vähentävät maksua, en kyllä osaa tarkkaan sanoa kuinka paljon.

Vierailija
13/13 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä sopimusvaihtoehtoja taitaa olla 11pv/kk, 16pv/kk tai sitten ns. joka päivä. Sen lisäksi vielä päivittäinen hoitoaika alle tai yli 5h. Maksut sitten hoidon määrän ja teidän tulojen mukaan.

Meillä oli lapsilla tuo 16pv/kk ja sitten yli 5h/pv, vaikka harvoin olivat yli 5h. Halusin silti sen, ettei tarvitse stressata hakujen kanssa itseään, että jos joku päivä venyykin just 30 min yli viiden tunnin.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi