Paras matkakohde USA:ssa lapsiperheelle?
Kommentit (10)
aina mukavat ilmat, ei sadepaivia. Merta ja vuoria. Paljon nakemista, maailmankuulu elaintarha, Legoland, Sea World, taistelulaivoja satamassa jne.
Wisconsin Dells, "Amerikan vesipuistokeskus" ja siihen yhdistettyna kaupunkikohteena Chicago. Siella on "Museum campus" samassa kimpassa akvaario, observatorio ja luonnonhistorian museo jossa on kaikkea muumioista totemeihin ja ihan oikea Tyrannosaurus Rexin luuranko.
Jos kuuma paiva sattuu voi menna rannalle joka on ihan kaupungissa. Samoin Milennium Puisto sylkevine patsaineen ja se Bean. Alle tunnin ajon paassa on suuri huvipuisto vempaimineen (Gret America).
New York on enemman aikuisten kohde.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 18:50"]
Wisconsin Dells, "Amerikan vesipuistokeskus" ja siihen yhdistettyna kaupunkikohteena Chicago. Siella on "Museum campus" samassa kimpassa akvaario, observatorio ja luonnonhistorian museo jossa on kaikkea muumioista totemeihin ja ihan oikea Tyrannosaurus Rexin luuranko.
Jos kuuma paiva sattuu voi menna rannalle joka on ihan kaupungissa. Samoin Milennium Puisto sylkevine patsaineen ja se Bean. Alle tunnin ajon paassa on suuri huvipuisto vempaimineen (Gret America).
New York on enemman aikuisten kohde.
[/quote]
Nykissä on tarjontaa ihan kaiken ikäisille.
Minnehän ap. matkusti, on niin vanha avaus?
Havaiji on unohtumaton elämys kaiken ikäisille.
USA on melkoisen laaja alue. Mutta perinteinen paikkahan on Florida ja siellä mm. Disney world.
Tähän kysymykseen on kyllä lähes mahdoton vastata :)
Kerro ensin vähän matkustajista, minkä ikäiset lapset, kiinnostuksen kohteita yms.
Ihana kävelykaupunki (kannattaa ottaa osissa, monella matkalla), mielettömästi nähtävää ja koettavaa.
Minkä ikäisiä lapsia? Mikä kiinnostaa?
Florida on klassikko Disneylandeineen ja rantoineen. Kalliovuorilla tai Appalakeilla pääsee vaeltamaan ja näkemään mieletöntä luontoa ja maisemia. New England on idyllistä merihenkistä aluetta. Luoteessa on (talvi)urheilijan paratiisi Seattle ja Kanadan Vancouver. Oregonkin on hienoa aluetta. Kalifornia on omalla tavallaan hieno, samoi länkkäriseudut Texas-New Mexico-Arizona.
eli lasten iät 4 ja 6 vuotta. Nyt olisi siis pitkästä aikaa mahdollisuus lähteä johonkin pidemmälle, ja USA kiinnostaisi ainakin meitä vanhempia.
Mä olen asunut ennen lapsia USAssa ja suosittelisin kans joko San Diegon ympäristöä (zoo, sea world jne) tai sit NY. Myös Florida (Orlandon alue) ja Miami sopivat, mutta Floridassa pitkät ajomatkat shopping malleihin muualla kuin Orlandossa. Keski-Länsi myös kivaa, Michigan, kuten Mackinac Island ja vastaavat, siellä ihania pikkukaupunkeja suurten järvien alueella, kesällä vaikkapa Traverse City. Myös kaakossa itärannikon Myrtle Beach ja ehkä Virginia Beach. Sitten Bostonin alueen rannat. Minulla 1 v ja nyt ollaan käyty vain Floridassa ja NY:ssa perheen kanssa.Toimii.
Ensikertalaisille suosittelisin itse New Yorkia lapsiperheelle: monipuolinen kaupunki, josta löytyy puistoja leikkipaikkoineen, museoita, eläintarhaa, shoppailua yms. Kesällä voi tehdä päiväretken Long Islandille rannalle.
Majoitusta kannattaa miettiä tarkkaa, koska New York ei ole halpa paikka yöpyä. Itse olemme yöpyneet nelistään (2 aikuista, 3 v. ja vauva) suihkuhuoneellisessa yhden queen-sängyn huoneessa, johon mahtui juuri tuo sänky, raattaat, jääkaappi ja pöytä - muuta ei koettu tarvitsevamme, koska vain nukuimme huoneessa.
Jos taas olleenkaan tykkää ajaa, kannattaa myös harkita auton vuokraamista. USA:ssa auton vuokraaminen ja bensa on halpaa ja nähtäväähän riittää. Lisäksi isot Outlet -alueet ovat kaupunkien ulkopuolella.
Vinkki vielä lennoista - varatkaa ainakin toinen lennoista yölentona. Lapset nukkuvat suurimman osan lennosta ja pääsette helpommalla.