Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostelkaa tämä menuu; "pikkujoulumenu"

Vierailija
01.11.2011 |

Tulossa yksi pariskunta viikko ennen joulu akyäilemään eikä haluat jouluruokia syödä.

Kaikki pidämme tulisista ruuista sekä äyriäisistä.

Oma muunnelma Tom Yam Kung keitosta;

kookosmaitoa, äyriäisiä, chiliä yms Thaimausteita

Paella;

kanaa, chorizomakkaraa, paljon äyriäisiä, valkoviini-kookosmaito pohja, pieneksi murrettua nuudelia

Sorbetteja eksoottisten hedelmien kera

Luin jostain, että tuohon paellaan voisi käyttää shampanjaa... Onko kukaan kokeillut?

Juomaksi ajattelin tarjoilla kuoharia sekä riesling valkkaria.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän raskaalta makumaailmalta

Vierailija
2/6 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuohon toiseen ruokalajiin pitää änkeä niin paljon, siis sekä kanaa, chorizoa että äyriäisiä? Vaikuttaa lähinnä makujen sekamelskalta. Itse voisin ajatella, että riittäisi, että ruoassa on yksi pääasia, esim. kana ja jotain, mikä sen kanssa sopii. En välitä itse chorizosta enkä tunne hyviä makuyhdistelmiä sen kanssa mutta se kuulostaa musta liialta. Mille oikeastaan haluat, että toka ruoka maistuu?

Samaa mieltä kuin toka, ei ideaa että kookosmaitoa on molemmissa ruoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaisin paellasta kanan ja makkaran vihanneksilla, eli äyriäisten lisäksi esim. paprikaa, sipulia, parsakaalta, pavun ituja ja tomaattia. Aika raskasta (ja pahaa) jos on vaan erilaisia lihoja ja nuudelia.

Jälkkäri kuulostaa ihanalta.

Vierailija
4/6 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku- ja pääruoka ei käy mitenkään yhteen! Mites olis taikkualkukeiton jälkeen taikku pääruoka- chicken satay tms? Jälkäri kuulostaa hyvältä.

Vierailija
5/6 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni. Jälkiruoka ok, mutta molemmissa muissa ruuissa sekä kookosmaitoa että äyriäisiä. Pitäisin ehkä mieluummin tuon keiton ja keksisin pääruuaksi jotain muuta. Thaimaustettua kanaa?

Vierailija
6/6 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sekoitat thai ja espanjalaista keittiötä? Voihan keittiöitä fuusioida, mutta ehdotuksesi ei vaan sovi.

Miksi tunget paellaan kookosmaitoa, ei kuulu espanjalaiseen paellaan?? Ja nuudelia? Paellahan tehdään riisistä. Kuvailemasi ruoka on mielestäni mielummin thai pyttipannu, kuin paellaa. Lisäksi alkuruoassasi on jo kookosmaitoa, keksi jotain erilaista.

Teetkö sorbetit itse? Jos, niin hyvä.

Älä tuhlaa kuohuviiniä pyttikseen, tarjoa mielummin aperitiiviksi.

Itse en pidä rieslingistä, noihin pöperöihin kävisi olut paremmin kaveriksi tai sitten se kuohari läpi aterian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä