Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikas sukulainen ei tuonut ristiäislahjaa

Vierailija
31.10.2011 |

Lähisukulaiseni, erittäin varakas mies, tuli jo toisen lapsemme ristiäisiin ja söi hyvällä halulla kakkuja. Lahjaa ei tuonut, kuten ei edellisellekään lapsellemme. Ei vaan pysty ymmärtämään... Kyseessä on siis miljonääri, jolla ei ole omaa perhettä. Ei nyt odotettukaan mitään kultaista kehtoa mutta olisihan voinut ostaa vaikka kympin helistimen tai jotain. Nyt ei voi miettiä muuta kuin että vaikuttiko asiaan sittenkin se että lapsi on tyttö... olisikohan poikavauvalle tullut lahja? Tämä henkilö pitäisi taas kutsua joulunviettoon meille... tekisi mieli jättää kutsumatta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä seudulla ei ole tapana viedä ristiäislahjaa?

Olen ollut monissa ristiäisissä täällä Pirkanmaan seudulla, myös lasteni risitäisissä, ja aina kaikki tuovat lahjan. Ei sen tarvitse iso olla, mutta itse en ikinä maailmassa kehtaisi mennä juhliin ilman lahjaa.

Vierailija
2/9 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä elämääsi ja anna toisten elää omaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä haittaa yhtään. Joulu ja synttärilahjat tulee kyllä =)

Vierailija
4/9 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis muut kuin kummit

aika uusi juttu on eikä varmaankaan selvää kaikille

olet ahne juntti

Vierailija
5/9 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perheettömällä miljonäärillä on huonot sosiaaliset taidot, kotikasvatus on unohtunut, jäänyt saamatta tms.

Älä kutsu jouluksi, ap, ja lähetä lasku ristiäisissä syömistään kakuista.

Ap:lle raha tuntuu olevan aika tärkeä asia. Avauksen eka sana on rikas, sitten tulee varakas, kolmanneksi miljonääri, sitten kultainen kehto, sen jälkeen kympin helistin.

Ei tavuakaan siitä mikä tunnesuhde ap:llä on miljonääriin, miksi mies kutsutaan perhejuhliin - lahjojen ja perinnön toivossako vain?

Vierailija
6/9 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos olen kummi tietysti. Ja hyvällä halulla syön kakkua ja muuta ja rikaitakin ollaan. Ei joka paikkaan tarvitse raahata lahjuksia. Itse aina toivon, ettei kukaan tuo mitään lahjoja meille. Usein laitan sen jo korttiinkin. Luulen, että tuyolle sukulaismiehellesi ei ole todellakaan tullut edes mieleen, että pitäisi lahja vauvalle hankkia. Ensinnäkin hän on mies ja toisekseen, ei ristiäisiin mitenkään kuulu viedä lahjaa. Paitsi kummilahja tietenkin.

Ja mitenkä tuo rikkaus tähän liittyi kuitenkaan. Olisiko se ollut ok, jos köyhä sukulainen olisi tullut ilman lahjaa?

Vierailija
7/9 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paikalle tulevat tuovat lahjan. Eihän synttäreillekään tuo lahjaa vain kummit!?? Itse en kehtaisi mennä ristiäisiin ilman lahjaa.

Tällä palstalla on ennekin tullut esille se, että osa ajattelee, että ristiäisiin tuo lahjan vain kummit, joten ehkä tällä miehelläkin on se käsitys. Tai sitten vain hieman puutteelliset sosiaaliset taidot.

Minusta pääasia kuitenkin on, että kutsutut ovat paikalla, ei se, mitä he tuovat. Joskus oikein toivon, ettei niitä lahjoja tuotaisi niin paljon, kun sitä krääsää van kertyy ja kertyy. En tekisi asiasta nuneroa.

Vierailija
8/9 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielstäni kuuluu tapoihin viedä lahja.

Itse jopa lähetin lahjan eräisiin ristiäisiin joihin emme päässeet.

Eikä tähän vaikuttanut tippaakaan se että molemmat lapset oli poikia.

Vierailija
9/9 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla vaan rikkaan sukulaisen rajojen perässä. Kutsuit tämän sukulaisen vaan siksi, että hän toisi kalliin lahjan. Oikeasti et pidä sukulaisestasi yhtään. Kummithan vaan yleensä tuo ristiäisiin lahjan ei muut. Olisit pyytänyt kummiksi niin olisi saattanut lahjakin tulla. Ihmeellistä kitinää.