Kunnioitatko kummilapsesi äidin joululahjatoivetta, vai ostatko mitä itse haluat?
Haluaisin ostaa pulkkaan lampaantaljan, tai viedä satukirjoja tms. pysyvämpää.
Kummilapseni äiti toivoi lahjaksi sukkia ja sukkahousuja.
Kommentit (17)
ja lisäksi sukat ja sukkahousut.
Mä en kysy lahjatoivetta, jos mulla on itsellä ajatus, mitä aion ostaa. Jos mulla ei ole ideaa ja saisin toiveen, luultavasti myös ostaisin toiveen mukaan. Mun kummilasten vanhemmat eivät kerro lahjatoiveita kysymättä.
Kunnioittaisi toivetta ja veisin ainakin yhdet sukkahousut ja vaikkapa kirjan lisäksi. Ehkäpä äiti toivoo niitä sen vuoksi, että rahat on tiukoilla? Tai sitten ei halua mitään turhaa.
Mutta itse ainakin yritän kummeille (kysyttäessä, en muuten) mahdollisimman edullisia vinkkejä. En kyllä yleensä mitään vaatteita tms, mutta jotain pientä mistä tiedän, että lapsi sillä hetkellä tykkää paljon.
Lapseni kummitäti kysyy aina mitä pitäisi ostaa lapselle. Sanon kyllä ihan ylimalkaisesti jotain edullista.
Taannoin oli tiukkaa rahasta kun saimme uuden kummilapsen ja kysyin jotain kummilahjasta.. ehdotti todella kallista lahjaa (siihen tilanteeseen) jota emme pystyneet edes ostamaan. Että pitää varmaan vähän varoa mitä ehdottaa tosiaan toiselle.
Itse olen kotihoidon tuella, eikä ole varaa pistää 30 enempää kummilapsen lahjaan.
eli minulta on turha pyytää lapselle ruokaa, vaatetta tai hammaslääkärikäyntiä. Ostan leluja tai kirjoja tai vaikka pulkan, jos siltä tuntuu.
kysyn tarvittaessa kummilasten äideiltä toiveita lahjojen suhteen.
Mutta jos haluan ostaa jotakin niin yleensä olen miettinyt lahjat niin, että äitikin on tyytyväinen.
Eivät ole lahjatoiveita esittäneet pyytämättä.
Sinun tilanteessasi ostaisin sen mitä olit ajatellutkin ja sitten vaikka ne sukkikset lisäksi.
aina ostanut sen, mitä on toivottu paitsi sen kerran, kun kummilapsen äiti sanoi, että pitäisi ostaa polkupyörä. sitä en ostanut. ei ole mahdollista ostaa viidelle kummilapselle sen hintaista lahjaa.
mutta en kysy erikseen jos ei ilmaise.
niin toivoisin, että ne jotka lapsilleni ostavat lahjoja, kysyisivät ensin toiveita ja ostaisivat sen mukaisesti. Ärsyttää sellaiset turhat krääsät ja lelut, jotka on luokkaa yhden tai kahden illan ilo. Sinun tapauksessa voisit ostaa satukirjan (en tiedä, minkä ikäinen lapsi, mutta meillä tykkäävät satukirjoista, joissa on lyhyitä satuja jokaiselle vuoden päivälle) ja sitten sukkia/sukkahousut.
osta mitä tykkäät ja lisäksi ne sukkikset.Ehkä äiti ajatteli että ovat tarpeelliset/soveliaan hintaiset pyytää lahjaksi?
Minä en enää lahjatoiveita kysele, kahden kummilapseni perheessä on toivottu todella kalliita lahjoja, siis vanhempien suulla.
Ostan mitä itse haluan, yleensä vaatteita ja lelun tai kirjan. Lahjoihin on aina oltu tyytyväisiä.
Jos nimenomaan on toivottu heidän taholtaan sukkahousuja tms. niin ilmeisesti rahasta tiukkaa ja tulevat tarpeeseen. Johtopäätös: osta ainakin ne sukkahousut ja sitten jos varaa on esim. se talja ( jos ei jo ole!)
Jos taas olet kysynyt lahjatoivetta ja on ilmoitettu sukkahoust niin se lienee ehkä sanottu siksi, että on suht edullinen ja järkiostos. Johtopäätös: osta mitä haluat.
KAIKKEIN PARAS kummilapsellesi on lisäksi tavaran lisäksi tarjota aikaa: vie esim. pulkkamäkeen sen ihanan lampaantajan lämmittäessä pulkassa!
me kans välillä kysytään mitä vois ostaa, ja yleensä sillo annetaan mitä toivotaan, ne tajuavat olla pyytämättä liiallisuuksia :) jouluisin yleensä ostetaan joku lelu, sen kummemmin kysymättä toiveita.. se on vain vaikeaa,, ku niillä on kaikkea ja ne saa ite hommattua kaiken :)
Itse kysyn aina, mitä lapsi TARVITSEE. Useimmiten lapset tarvitsevat pulkkaa, sukkiksia, paitoja, kyniä+paperia ja muuta halpaa ja käytössä kuluvaa. Jos eivät tarvitse mitään, kysyn mitä lapsi tykkää tehdä ja sen perusteella jotain. Ja jos ei siihenkään saa vastausta enkä keksi mitään, annan pari kymppiä rahaa, että voivat vanhemmat ostaa mitä lapsi haluaa.
jos hintataso on kohtuullinen. Mutta enpä ole ikinä mitään lahjalistaa saanut ja aina on lahjat kelvanneet.
äiti pyytää jos kerran toiveen esittää.