Oksettaa viedä lapsi päiväkotiin :(
Huomasin että lapsen kaverilla on syyliä käsissä. Yök. Miten helposti nuo tarttuu, ovat kuin paita ja peppu nämä kaverukset, jatkuvasti yhdessä.
Siis anteeksi nyt mutta mua oksettaa, tarttuvat tietysti koko meidän perheeseen jos yksi ne saa, vai miten nämä menee???
Inhosin jo lapsena syyliä, enkä ole päässyt tästä kammosta. :(
En pelkää märkärupea, täitä tms. kuitenkaan.
Kommentit (7)
kertokaa miten pääsee syyläfobiasta? Ahdistaa ja pelottaa. Auttaako käsien desinfiointi ja pesu? Pitääkö kävellä käsi kädessä vai riittääkö että leikkii samalla lelulla että tarttuu?
Viekää mut hullujenhuoneelle...
Oli syyliä käsissä ainakin koko ala-asteen ajan, varmaan jo päiväkodissakin ja oltiin siis päivittäin yhdessä ainakin kymmenen vuotta. Muistan vieläkin miltä sen kaverin syylälääke haisi, semmoinen mitä laitettiin monta kerrosta ja revittiin pois. Ja asiaan..ne syylät ei koskaaan tarttuneet minuun..pusuista, yhteisistä leikeistä, leluista ja käsikkäin kävelyistä huolimatta.
olet ihana! :) Ihana kirjoitus, eihän se lapsen vika ole... enkä haluaisi että omaa lasta kartettaisiin syylien takia.
Tulleet uimahallista. Ovat olleet tosi sitkeitä eikä olla päästy niistä eroon, nyt näyttää kyllä lupaavalta kun ovat lähes hävinneet mutta en uskalla vielä iloita. Kuitenkin kesti vuosia että tarttui sisarukseen ja heti kun huomattiin niin hoidettiin ja lähtivät häneltä kertalaakista pois. Kolmannella lapsista ei ole ollut ainakaan vielä.
Itselläni on sellainen ajatus asiasta että joillekin niitä tulee ja jostain syystä eivät lähde kovin helpolla poiskaan. Toisille ei tartu tai lähtevät helpolla. Ehkä toisilla on parempi vastustuskyky niille?
Ja syylät ovat vaarattomia mutta toki ikäviä. Paljon inhottavampia ja tarttuvampia ovat olleet ontelosyylät meidän perheessä. Nekin uimahallituomisia luullakseni.
mulla oli syylä sormessa slle kouluikäsenä,eikä se kyllä tarttunut kehenkään. ei edes sisarruksiini.
minä taas pelkään täitä ja kihomatoja! hyyyyiiii!!!
tavalliset syylät eivät tartu, vaan ovat viruksen aiheuttamia, muistaakkseni sukua herpekselle ja vesirokolle. Aikansa syylät ovat ja yks kaks lähtevät pois. Älä ala karsastaa lasta syylien takia.
Niitä on aikansa ja sit häipyvät. Yleensä syyllä vasta vähän vanhempana, kouluiässä.