Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:Miten tärkeää kodin esteettisyys on sinulle?

Vierailija
30.10.2011 |

En puhu nyt trendikkyydestä vaan siitä että kodissa on asukkaan mielestä kaunista, harmonista ja tunnelmallista.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voisi kuvitella asuvani esim jossain ihan perusasunnossa missä ei olisi mun silmiini mitään kaunista. Mä rakastan oman kotini isoja ruutuikkunoita, pariovia, takkaa yms.

Vierailija
2/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vain jaksa aina tarpeeksi siivota, eivätkä muutkaan täällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on helppo pitää siistinäkin kun se on järkevästi, vaikkakin kauniisti sisustettu, ja tavaroille on omat paikkansa.

Vierailija
4/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jonkinlainen harmonisuus on minulle tärkeää ainakin, en muuten välitä kovin paljon sisustamisesta. Mutta haluan että mieli lepää kun olen kotona. Inhoan sellaista että joka paikka pursuaa tavaraa, pölyisiä koriste-esineitä, täysiä kirjahyllyjä, lehtipinoja siellä täällä, ahdasta eikä mikään sovi yhteen. Ahdistaa kun käy sellaissa kodeissa.

Vierailija
5/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään noin yleisesti vaaleista sävyistä, tekstiileistä, kukista, kynttilöistä jne. Ennen koiraa ja lapsia ostin joka viikko kotiin kimpun kukkia, tykkäsin vaihdella verhoja jne. Sitten otettiin koira, joka on sotkuisin, karvaisin ja kuolaisin olento ikinä. Sinne meni sen tien vaaleat matot ja sohvat, viltit, tyynyt jne. Kaiken pitää nykyään olla järkevää, helposti pestävää ja kestävää.

Sen jälkeen saatiin sitten lapset, joiden mukana meni kukkaset ja kynttilät sekä aika ja rahat, jotka muuten käyttäisin kotiin. Nyt meillä on aina puhdasta ja siistiä, mut mitenkään sisutettua ei tosiaankaan. Toisaalta tykkään kovasti, kun tavaraa ei ole liikaa. Äkkiähän tämä pikkulapsiaika menee, ja sen jälkeen saan taas laittaa kotia miten haluan.

Vierailija
6/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluaisin joskus varmaan panostaa siihenkin kun lapset isompia ja olis rahaa ja aikaa. Mutta omassa kodissani olen tarkka siitä että tavarat on mahdollisimman hyvin pois näkösältä. Siis se sotkuinen kaappi ei ahdista ollenkaan niin paljon kun jos on jotain läjiä pöydillä. Kengät pitää olla telineessä, matot suorina yms. Heti ruokailun jälkeen pitää pöydät ja tasot siivota tyhjäksi ja tiskit koneeseen.

Tiedän että monista kotimme on varmaankin paljas ja alaston. Ei ole juuri verhoja eikä mattojakaan kun yksi olkkarissa ja kynnysmatot. Ja koriste-esineet, valokuvat yms minimissä. Mutta makunsa kullakin, me viihdytään näin. Valokuvat/taide seinillä olis ok kun saisi aikaiseksi laittaa. Mutta ei missään pitkin poikin pöytiä. Kaikki krääsä ja roikkuvat jutut ovat pannassa. Vaatenaulakot ja kenkätelineet haluan pitää mahd. tyhjänä, laitan vain ne vaatteet joita käytetään. Muut ovat kaapissa pois näkösältä. Tämä ei varsinaisesti ole käsitykseni harmoniasta. Nauttisin jos olisi esim. vähän kivemmin värejä käytetty ja vaikka sohvatyynyt(joita niitäkään ei meillä tietenkään ole) ja joku seinän väri sopisivat yhteen. Jos sisustaisin niin vähän sellaista kodikkuutta haluaisin lisää.

Mutta käytännössä ne sohvatyynyt ovat aina sotkussa tai koirien karvoissa tai lattialla viskottuna, lasten majaleikeissä jne. Joten en ole niitäkään nyt hankkimassa. Ehkä tämä nyt on lähimpänä harmoniaa mihin tässä päivittäisessä elämässä yllän. Sohvatyynyt hankin sitten joskus kun saavat olla ojennuksessa;-)

Vierailija
7/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siitä, että tavaroilla on oma paikkansa ja kotona on siistiä. Välillä toki on sotkuista, mutta siivous on helppoa, kun tavaraa ei ole liikaa. Näin syksyllä poltamme kynttilöitä joka ilta.

Vierailija
8/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on melkein mahdoton rentoutua, jos koti on jotenkin epätasapainossa, rumat värit, tavaroilla ei paikkoja yms. Kaipaan seeseisyyttä, harmoniaa, kauneutta ja tunnelmaa...

...joskus tämä menee liian pitkälle. Saattaisi olla tärkeämpää katsoa asioita pitkällä tähtäimellä tai tehdä jotain muuta, mutta toisinaan en hoksaa järjestelyiltäni tätä.

Tämä oli minulle puhutteleva kysymys juuri tänään, koska hetki sitten ihastelin ja ihmettelin kuinka epämääräiseen järjestykseen jätin keittiön työtason ja menin pelaamaan lasten kanssa lautapeliä, eik yhtään häirinnyt. Päin vastoin, tunsin olevani rentoutunut ja jotenkin oudosti tämä sotkuinen pöytä oli tämän rennon mielialani ilmentymä. =)

Vierailija
9/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi ikinä asua rumassa (omasta mielestäni) kodissa.

Vierailija
10/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieniä lapsia ja koiriakin mutta kodin pitää olla kaunis ja viihtyisä, ulkoa ja sisältä. Meillä on ihana iso puutalo josta saan jollain tapaa tosi paljon energiaa, tämä meidän koti on tosi tärkeä harrastus minulle. On ihanaa tehdä joku mieletön löytö nettihuutokaupasta tai kirpparilta, ihanaa hypistellä rakkaita omia tavaroita, ne eivät välttämättä ole rahallisesti kalliita mutta kauniita minun mielestäni. Siivoaminenkin palkitsevaa kun kaikki kauniit esineet pääsevät siistissä kodissa loistamaan. Ostan kukkia joka viikko kauppareissulta ja aina mietin sisustusjuttuja ja kivoja kommervenkkejä kotiin. Tykkään sisustaa yksityiskohtaisesti niin että joka nurkka on mieluinen, lapset ja koirat saavat meillä silti temmeltää vapaasti, rakastamani vanhat huonekalut kestävät kyllä ja niissä on jo kolhujakin valmiiksi.

Yksi kohta minunkin kodistani löytyy jota tosissani kammoan, miehen "oma" harrastushuone tietokoneineen, tikkatauluineen ja biljardipöytineen on aivan kamala loukko ja ainoa paikka kodissamme jossa minulla ei ole valtaa sisustuksen suhteen, sen oven tyydyn vaan pitämään kiinni:D

Vierailija
11/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en välitä sisustamisesta muutenkaan