Millaisia töitä tai kursseja työkkäri tarjoaa/osoittaa akateemisesti koulutetulle?
Yrittääkö löytää oman alan työtä, vai tuleeko sieltä kuinkakin nopeasti jotain sihteerin hommia?
Kommentit (8)
Ei ne siellä etsi erikoisesti mitään oman alan hommia vaan kaikki on samalla viivalla.
Mistä teille on tullut sellainen hassu kuvitelma, että työvoimatoimisto tarjoaa töitä?
Minä olen sitä päivää odottanut jo 30 vuotta. Kyllä se päivä kerrran nähtiin, taisi olla v. 1987 jos en aivan väärin muista.
Akateemiselle ei tarjota sitäkään vähää, jos ei ole jotenkin aivan epätoivoinen tapaus. Kurssejakaan ei ole kuin poikkeustapauksissa, paitsi joillekin työnhakukursseille on osallistunut akateemisiakin.
Yrittääkö löytää oman alan työtä, vai tuleeko sieltä kuinkakin nopeasti jotain sihteerin hommia?
Ei ne siellä etsi erikoisesti mitään oman alan hommia vaan kaikki on samalla viivalla.
kaikille tarjotaan vain siivousta ja puhelinmyyntiä? Luulisi että nekin paikat siinä tapauksessa loppuisi kesken ja moni asiantuntijuutta vaativa työ jäisi sitten ikuisesti vaille tekijäänsä. Vai tarjoaako ne koulutetun hommia sille kouluttamattomallekin?
Jotain huhuja olen kuullut, että joku olisi joskus saanut, mutta mitään todisteita minulla ei ole...
puheisiin on luottamista, niin työkkäristä ei juurikaan tarjota töitä/koulutusta akateemisesti koulutetuille, koska "työllistymismahdollisuudet ovat muutenkin niin hyvät"...
Onneksi omakohtaista kokemusta ei vielä ole.
eli mitä olet laittanut niille tiedoksi. Minulla on ammatti- ja korkeakoulututkinto ja kun olin jonkun aikaa (2-3 kk) työttömänä niin sieltä tuli jokin kurssiehdotus. Kyllä se liittyi ammattiini, mutta olisi ollut minulle jokseenkin turha, koska olisin voinut olla yhtä hyvin sen kurssin vetäjä... Koskaan sieltä ei ole töitä tarjottu.
Toistaiseksi mulle ei ole tarjottu yhtään mitään. Kohta neljä kk työttömänä.