Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opinnot, perhe ja keikkatyö.. :(

Vierailija
29.10.2011 |

Perheeseen kuuluu mies ja lapsi + minulla on vuosi opintoja jäljellä. Nyt yhdestä harjoittelupaikasta minua pyydetään lähes joka viikonloppu töihin päivän varoitusajalla. Itseäni ahdistaa ihan hirvittävästi se, että päivän varoitusajalla ilmoitetaan, että olisi töitä ja mitään vkloppu suunnitelmia ei voisi tehdä, jos ottaisi tarjotut työt vastaan. Sitten vielä päälle kaikki koulutehtävät ja haluaisin viettää aikaa perheenkin kanssa ja rentoutua. Lopputulos olisi, että mulla ei olisi vapaa-aikaa ollenkaan.

Nyt sitten koen huonoa omaatuntoa, jos en ota töitä vastaan (tullaan hyvin toimeen ilman lisätuloakin). Koen myös hirveää ahdistusta siitä, että jos otan keikkatöitä vastaan (kyseisen paikan työ ei ole mitenkään minua kiinnostavaa) niin sitten minulla ei ole vapaa-aikaa ollenkaan. Näen, että ainut ratkaisu on lopettaa keikkätyö, mutta se taas sitten sulkisi mahdollisen kesätyön pois kuvioista (ainakin olettaisin näin). Koen myös, että mieheni painostaa minua ottamaan näitä töitä vastaan, vaikka ei sitä suoraan sanokaan. Keikkatyön tekeminen samalla hankaloittaa minun työttömyysetuuden saamista kelasta, sillä joudun aina odottamaan palkkakuitit, että voin ilmoittaa työttömyysajan päivät. Nytkin, jos oisin tälle vklopulle ottanut töitä vastaan niin työttömyysetuuden nostaminen venyisi 3 viikkoa ja se on pitkä aika :(

Viime yönä valvoin taas pari tuntia siksi, että pohdin tätä kuviota. Pakko tässä on jokin ratkaisu tehdä, sillä tämä stressaa minua ihan hirveästi. Onko ketään muita vastaavassa tilanteessa? Ymmärtääkö kukaan minun tuntemuksiani?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin keskittyä opiskeluun ja perheeseen, tehdä silloin tällöin töitä, mutta töihin soitetaan melkein kokoajan, eikä vapaata juurikaan jää. Ja työttömyysetuutta joutuu odottelemaan, tai sitä ei saa ollenkaan, jos tehnyt "liikaa! töitä/kk.

Vierailija
2/5 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin keskittyä opiskeluun ja perheeseen, tehdä silloin tällöin töitä, mutta töihin soitetaan melkein kokoajan, eikä vapaata juurikaan jää. Ja työttömyysetuutta joutuu odottelemaan, tai sitä ei saa ollenkaan, jos tehnyt "liikaa! töitä/kk.

lopettaa keikkatyön tekemisen? Itse olen aina ollut (liiankin) tunnollinen ja ollut valmis auttamaan muita, mutta nyt tuntuu, että minun on aika opetella sanomaan ei ja tehdä niin kuin itsestä parhaalle tuntuu.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, haluan pitää jalkaa oven raossa. Kuinka helppoa olisikaan vain käydä töissä ja olla perheen kanssa. Nyt joutuu käydä koulussa, tehdä etätehtäviä ja lukea kokeisiin kotona, sekä käydä töissä ja olla perheen kanssa.. usein mietin miksi rupesin tähän :(

Vierailija
4/5 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä aikaa? Vai opiskeletteko työttömyyspäivärahalla?

Vierailija
5/5 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaehtoisessa koulutuksessa, en siis saa ollenkaan opintorahaa.