Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan tyhmää pelätä moottoritielle liittymistä?

Vierailija
29.10.2011 |

Olen ajanut ajokortin vuonna -98 ja nyt vasta hankittiin auto. Mua hirvittää ajaa moottoritietä; se vauhti on ylipäänsä liian kova, mut liittyminen liikennevirtaan on jotenkin todella stressaavaa. Samaan aikaan pitäisi kiihdyttää, hallita auto ja löytää väli johon mahtuu.

Nykyään ajelenkin aina pääteitä jos vain voin, mut meneehän siinä enemmän aikaa. Olenko mä ainoa, joka tällä tavalla arastelee moottoriteitä? Menettkö te kaikki muut vain reippaasti ja rohkeasti sinne liikenteen sekaan, niin ettei yhtään hirvitä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hirvittää ajaa moottoritietä; se vauhti on ylipäänsä liian kova,

että suomalaisella moottoritiellä on liian kova vauhti?

Salli mun nauraa. Valtaosa ajaa hädin tuskin yli satasta -ei siis todellakaan kovaa.

Kiihdytät vaan autosi liikennevirran nopeuteen, laitat vilkun vasemmalle ja liityt sekaan.

Vinkki: ajat vaan jonkun auton taakse lähituntumaan. Siinä on turvaväli johon takuulla mahtuu. Sitten kaasua vähentämällä pikku hiljaa kasvatat turvavälin nopeuden ja kelin edellyttämälle tasolle.

Vierailija
2/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama vaiva. Vihaan moottoriteitä ja myös niille liittymistä.

Tiedän kuitenkin, että tämä korjautuisi harjoittelulla. Ajoin aiemmin tosi pitkää työmatkaa ja tänä aikana musta tuli varma ja hyvä kuski, jolloin moottoritietkin olivat vain nautintoa, kun sai ajaa lujaa ja ohitella rennosti. Valitettavasti vaikutus lakkasi, kun työt loppui ja nyt olen ihan yhtä onneton ja pelkäävän kuski kuin aiemminkin. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuha-kaikaan...

Vierailija
4/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kortin jo -87, mutta olen ajanut vasta reilut 2 vuotta. Tykkään vauhdista.

Menen moottoritielle itsevarmana, katson jo kaukaa onko takaa tulijoita paljon ja vilkutan kunnolla, että tulen huomatuksi. Kiihdytän niin paljon kuin vain ehdin päästäkseni samaan vauhtiin muiden kanssa ja tungen väliin.

Tiedän, että muiden ei kuulu väistää minua, mutta käytännössä kaikki antavat aina tilaa vaihtamalla kaistaa tai vaikka vähän jarruttamalla. Teen niin itsekin.

Ohitteken mielelläni niin kauan, että löydän oman vauhdin kolon.

Vierailija
5/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään sitä, etten pääsekään mihinkään väliin ja menen paniikkiin. Ja sit käy huonosti. Kun loppuunsa ne motareiden kiihdytyskaistat ei ole pitkiä ja sillä välin pitäisi johonki runtata itsensä. Ongelmaa ei ole jos liikennettä ei ole paljon, mutta ruuhka-ajat... Luoja!

Vierailija
6/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla liian vähän ajokokemusta valitettavasti, sitä tuo vain on.

Ajamalla vain enemmän karttuu kokemus, myös moottoritiellä ajosta.

Bensaahan siinähän vain kuluu, mutta muuten ei saa tuota ajokokemusta.

Ajokokemusta on myös ylläpidettävä, ajamalla riittävästi vuosittain.

Vierailija
7/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

motarilla ajavat. Silloin sujahdat helposti liikenteen mukaan pieneenkin rakoon.

Vierailija
8/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kortti vuodelta -90. Ajelen yleensä vain täällä omassa pikkukaupungissa ja kyllä pelottaa jos joutuu liittymää motarille ja ajamaan kovaa, kyllä on niskat jäykkinä ; ( ja harjoituksen puutetta on

Vierailija
9/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalia pelätä liikenteessä tilanteita, johon oma kokemus ja taidot eivät riitä. Kunhan et hanki itsellesi kammoa, ettet uskalla edes harjoitella. Itse jouduin heti ajamaan "kaikkialla", kun pääsin rattiin. Teki hyvää, mutta kyllä aluksi sai tosissaan keskittyä.

Käy ajamassa aluksi noita liittymiä hiljaisempaan aikaakaan, vaikka sunnuntaiaamuisin, niin on helpompi totutella, kun ei ole niin paljoa muuta liikennettä. Kyllä se siitä, kun harjoittelee.

Vierailija
10/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se vauhti motarilla on liian hiljainen :)

Vierailija
11/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aja moottoritiellä enää ollenkaan. Mä sain niin järkyttävän kammon, kun tuntui niin mahdottomalta päästä sinne sekaan, aina meni vähän niinkuin tuurilla..

Itse moottoritiellä ajaminenkin hiljalleen alkoi pelottaa, kun pari kertaa joku meinasi kylkeen tulla kiihdytyskaistalta, vaikka takanakin olisi ollut vapaata, mutta kun oletti vain automaattisesti vissiin että minä väistäisin vasemmalle.

Mä inhoan liikennettä muutenkin niin, että ajan etupäässä myöhään illalla ja öisin.

Eipä mulla kyllä kovin usein ole toisaalta edes asiaa lähikaupunkiin, jossa ne lähimmät moottoritiet ovat, ja liekö tuosta mitään hyötyä liittyä sen 7 km matkalle sinne motarille.

Vierailija
12/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo kokemuksen puutteesta ainoastaan. Kannattaa silti jatkaa ajoharjoittelua, sillä siitä pelostakin pääsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän