Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En anna eskarilaisen meikata enkä värjätä hiuksia

Vierailija
29.10.2011 |

Tästä on nyt keskusteltu meillä paljon. Kun osa lapseni eskarikavereista saa esim. kokeilla meikkejä, lakata kynnet ja sävyttää/raidoittaa/värjätä hiuksia.

Mielestäni 6v on liian pieni esim. hiustenvärjäyskokeiluihin. Muut voivat tehdä mitä tahtovat, mutta itse en tähän vielä suostu.

Miten te suhtaudutte näihin kokeiluihin?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuutosluokkalainen "murkku". Kyseinen tytteli on nyt alkanut meikata ja rajata silmiä tummasti, koska "se kuuluu tyyliin". En jaksa puuttua siihen, mitä mieltä olette?

Vierailija
2/33 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin halpoja luomivärejä ja huulikiiltoa vasta viidennellä, ei kiinnostanu meikit sitä ennen.. Turhat kemikaalit vain kertyy lapsen ihoon. Ja miksi ihmeessä lapsen pitäisi meikata? Lapset on kauniin ja terveen näköisiä muutenkin. Ketä yritetään meikkaamisella miellyttää, kavereitako? Ei ole hyvä lapsen itsetunnolle, että ei koe kelpaavansa omana itsenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä enää iso ero yläkoululaiseen? Mutta eskarissa tai sitä ennen on musta niin outo juttu, etten ymmärrä. Paitsi jotain tälläytymiskokeiluleikkejä.

Vierailija
4/33 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on nyt keskusteltu meillä paljon. Kun osa lapseni eskarikavereista saa esim. kokeilla meikkejä, lakata kynnet ja sävyttää/raidoittaa/värjätä hiuksia. Mielestäni 6v on liian pieni esim. hiustenvärjäyskokeiluihin. Muut voivat tehdä mitä tahtovat, mutta itse en tähän vielä suostu. Miten te suhtaudutte näihin kokeiluihin?

Ihan sama kuin ne pikkutytöt (ja pojatkin) saattavat kotona peilin edessä tepastella äidin korkokengissä, mutta heille ei osteta korkenkiä joilla kulkea päiväkodissa. Samoin näen että se pikkutyttö voi kokeilla meikkejä kotona, mutta ei meikkaa ja kulje meikattuna.

Hiusvärejä voi olla sellaisia hiuksen päälle suihkutettavia/laitettavia värejä jotka lähtevät pesussa pois. Tälläisiä voi kokeilla varmaan vaikka vappuna, mutta ei varsinaisesti värjätä hiuksia samoilla aineilla kuin aikuiset.

Eli ap ei minusta ilmaissut tätä asiaa oikein tai sitten hän on todella tiukkapipo. Toisaalta voihan hän asua ihan jossain muussa maassa kuin Suomessa. Täällä kun ei näe eskarilaisia päiväkodeissa meikeissä ja hiusväreissä kuin naamiaisissa:)

Vierailija
5/33 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

värjätä hiuksia. Kotona saa kokeilla meikkejä. Mutta kodin oven ulkopuolelle ilman meikkiä!

Vierailija
6/33 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuutosluokkalainen "murkku". Kyseinen tytteli on nyt alkanut meikata ja rajata silmiä tummasti, koska "se kuuluu tyyliin". En jaksa puuttua siihen, mitä mieltä olette?

Meikki tummuu, eikä miellytä kyllä kuin teinin omaa silmää. Anna kokeilla. Kyllä se meikki vähitellen vaalenee.

Vierailija
7/33 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kyllä. :) Ihanan vihreää. Ja välillä haluaa ponnarit/letit... Ja joskun kun äiti meikkaa, tupsutellaan hänellekin "näön vuoksi" hiukan puuteria ja poskipunaa. Hauskaa leikkiähän se vain on. :) (Huulipunaakin on saanut kokeilla ja luomiväriä. Mut eipä niistä ole ihmeemmin innostunut. :))

Vierailija
8/33 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin joku ehtii kuitata että kasvatan homoa pojasta, niin toissailtana samainen 6-v julisti mulle että "Äiti, mä tykkään tyttöjen tisseistä, ne on kivoja". :D

(Juu, voihan se tietty olla että haluais itelleen sellaset. :P Joku kuitenkin huomauttaa.)

Vierailija
9/33 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antanut meikata. Hiusvärien kanssa sama juttu. Välillä kysyy, mutta perusteluni ovat hänelle riittäneet :)

Kynsilakkaa saa käyttää.

Vierailija
10/33 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta.

Minä en nimittäin näe kynsilakkaa meikkaamisena, enkä pidä sitä pahana. Päiväkodin laitosapulaisella (56 v) taas oli ihan päinvastaiset ajatukset. No, huulirasvan/kiilteen vielä hyväksyn, mutten sitten muuta vielä vuosiin.

Vierailija
11/33 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea kynsilakka ja huulikiilto ok, mutta muuten not!

Itse syntynyt -72 ja meikkasin sekä värjäsin hiuksia kolmannelta luokalta alkaen. Korvikset luvattiin 15v joten kuudennella luokalla tein itse hakaneulalla ;D . Vieläkin ihan toimivat. Toisaalta sitten tais olla ysi luokka kun oli naturelli vaihe enkä meikannut pariin vuoteen.

Nykyisellään en meikkaa kuin juhliin tms. jos sinnekään ja tätä jatkunut jo parikymmentä vuotta.

Vierailija
12/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tod antaisi eskarilaiselle lupaa mihinkään noista. Alaluokkalainen saa mennä ulos huulikiillossa ja 6 luokalla ehkä ripsivärissä.

Vierailija
13/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää vaaleaa kynsilakkaa silloin tällöin kun muistettiin lakata. Huulikiiltoa (lähes väritöntä) sai laittaa juhliin. Siinä meidän eskarilaisen meikkailut.

Vierailija
14/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä on? Ja aika monilla kavereillaankin on.

Nyt vasta 5, eikä tietenkään meikkaa eikä hiuksiä ole värjätty. Väreissä on kemikaaleja, joille en aio antaa tyttöni altistua vielä pitkään aikaan.

Mutta kynsilakka?

Vierailija
15/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 20 vuotta sitten keskusteltiin saako meikata yläasteen ysillä ja nykyään keskustelu on siirtynyt alle kouluikäisiin.Harmi.Mä en myöskään anna lakata kynsiä,sotkea hiuksia enkä muutakaan.Muutenkaan en antais kokeilla mun meikkejä,inhottaa kaupoissakin kun pennut lääppii niitä testereitä.

Vierailija
16/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä eskarilaisen kynnet lakattiin joskus, mutta muut kokeilut olisin kieltänyt, varsinkin hiusten värjäämisen.

Vierailija
17/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kysyi voisiko hiuksia värjätä. Sanoin, että aikuisena vasta, koska hiusvärit ovat myrkkyä, joka imeytyy elimistöön. Tyytyi tähän vastaukseen.

Kynsilakkaa on laittanut sillon tällöin ja meikkejä on saanut leikissä kokeilla, mutta ei lähteä kodin ulkopuolelle meikkiä kasvoissa. Huulikiilto on ok.

Vierailija
18/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten siinä en näe ongelmaa kylläkään,ellei nyt jotain huoranpunaista laita.

Hiusvärit ovat myrkkyjä aikuisellekin ja imeytyvät verenkiertoon päänahasta joten niille ehdoton ei.

Vierailija
19/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapset, sekä tytöt että pojat, tykkäävät kyllä, kun kynnet lakataan. Minulla ei ole myöskään kynsilakkoja, mutta sitten onkin tosi hienoa, jos jossain kylässä saa lakata.

Mutta mistään meikkamisista tai hiusten värjäyksistä ei ole ollut puhetta. Eikä kukaan tytön luokalla sellaisia harrasta.

Vierailija
20/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 20 vuotta sitten keskusteltiin saako meikata yläasteen ysillä ja nykyään keskustelu on siirtynyt alle kouluikäisiin.Harmi.Mä en myöskään anna lakata kynsiä,sotkea hiuksia enkä muutakaan.Muutenkaan en antais kokeilla mun meikkejä,inhottaa kaupoissakin kun pennut lääppii niitä testereitä.