Sairaan epäonnistunut olo ton 1-vuotiaan kanssa..
Mun pitäisi lopettaa 1-vuotiaalta aamuyön oimetykset (2 kertaa) jotta alkaisi syödä aamupalaa ja paino toivonmukaan nousta (neuvola, ravitsemusterapeutti) mutta taas sorruin.. EI JAKSA kun pieni vaan itkee ja kinuaa maitoa, jos sen kanssa nousee viideltä niin itkee vaan sylissä sitten eikä todellakaan ota kiinteitä siihen aikaan. No minä taas imetin, aamulla sain sen syömään yhden pinaattiletun ja juomaan piimää. On tosi laiha lapsi. Olen jo onnistunut niin etten päivisin imetä, mutta illalla ennen nukahtamista ja aamuyöstä. Mutta sitten se tarkoittaakin, ettei pieni suostu syömään kunnolla aamu- eikä iltapalaa :/
Kommentit (12)
Iltapalaa ei syö kun tietää että saa maitoa vielä ennen nukahtamista. Ja ilmeisest pitää sitä kaikkein tärkeimpänä. Mieluiten jättäisi muutkin syömiset jos saisi vaan imetä rintaa.
Ei syö koskaan kun linnun annoksia ja painokäyrä mennyt vaan alaspäin. On lähes -20.
neljä reilusti miinuyskäyrillä kasvavaa lasta joita olen imettänyt pitkään. Ja koskaan kukaan ei ole syyttänyt imetystä.
Kuopus on nyt 2v2kk ja imetin häntä öisin ja iltaisin 1v10kk asti.
Aamupuuro maistuu nyt paremmin, iltapuuroa syö kyllä hyvin. Imetän illalla vasta iltapalan jälkeen.
Syökö lapsi hyvin päivällä? Sinuna en jaksaisi stressata! Jos jaksat itse imettää, niin anna mennä vaan.
Meillä ainakin kaikki 4 ovat edelleen laihoja, miinuskäyrällä kulkevia vaikka esikoinenkin on jo 11v! Todellakaan en pidä imetystä siihen syynä, vaan geneettisiä tekijöitä.
Jos lapsi touhuaa ja näyttää terveeltä ja syö ruokaa hyvin, niin luotan kyllä lapsen kykyyn syödä sopivasti.
Meillä yöt ainakin menivät paljon helpommin kun annoin maitoa enkä huudattanut...
Yöimetys on minusta henkilökohtainen päätös, eikä kukaan enää kouluikiäisenä kinua yöllä maitoa.
Minkäkokoinen 1v sinulla on? Ja onko painokäyrä laskenut vai kulkenut tasaisesti?
1-vuotismittauksessa 7,3kg ja painokäyrä -18. Koko ajan ollut hieman laskeva, mutta pituus oli hieman noussut lähemmäs 0 käyrää. Pirteä ja virkeä lapsi.
Imetä sitä lasta päiväaikaan!!!!
1v ei useinkaan vieroitu itse vielä rinnasta eikä ole todellakaan tarviskaan!!
Sen sijaan aamuyö/yö-imetykset eivät ole enää ok tuossa iässä.
En koe hyvänä imettää päiväaikaan, koska lapsi saattaa viskata kiinteitä ruokia menemään ja haluta syliin ja repiä paitaa että anna anna. Eli rintamaito vie tilaa kiinteiltä.
noin radikaaliin imetyksen vähentämiseen, jos jossakin olet epäonnistunut niin sen asian hoitamisessa.
On aivan tavallista ja ennenkaikkea normaalia 1v ikäisen haluta äidinmaitoa/rintaa, en missään tapauksessa suosittele sen lopettamista.
Lisäksi hän saattaa kaivata nykyistä enemmän läheisyyttä joka ilmenee sitten yöaikaan rinnan haluamisena.
Näen että tämä asia korjaantuisi aivan näiden perusasioiden lutvimisella ja korjaamisella, 1v ikäisen ei edes tarvitsisi syödä hirveitä määriä vielä kiinteitä, 1 liha/kala-ateria jollakin kasviksella pvässä, puuroa esim illalla marja-tai hedelmäsosesilmällä ja lisäksi muutama imetyskerta ajoittuen aamuun-iltaan.
En koe hyvänä imettää päiväaikaan, koska lapsi saattaa viskata kiinteitä ruokia menemään ja haluta syliin ja repiä paitaa että anna anna. Eli rintamaito vie tilaa kiinteiltä.
noin radikaaliin imetyksen vähentämiseen, jos jossakin olet epäonnistunut niin sen asian hoitamisessa.
On aivan tavallista ja ennenkaikkea normaalia 1v ikäisen haluta äidinmaitoa/rintaa, en missään tapauksessa suosittele sen lopettamista.
Lisäksi hän saattaa kaivata nykyistä enemmän läheisyyttä joka ilmenee sitten yöaikaan rinnan haluamisena.
Näen että tämä asia korjaantuisi aivan näiden perusasioiden lutvimisella ja korjaamisella, 1v ikäisen ei edes tarvitsisi syödä hirveitä määriä vielä kiinteitä, 1 liha/kala-ateria jollakin kasviksella pvässä, puuroa esim illalla marja-tai hedelmäsosesilmällä ja lisäksi muutama imetyskerta ajoittuen aamuun-iltaan.-8&9-
on kyllä hankalaa se vieroittaminen, kun ei oo sydäntä tai voimia tms. kieltääkään. Meillä vieroittui ku annoin nokkamukista velliä aamulla sänkyyn. siinä tuli aamupalaki samalla ja usein lapsi nukahti sen vellin jälkeen vielä. laita ruokaan voita ja tee puuro täysmaitoon jne. Onhan se lapsesi pieni/laiha/alipainoinen... no jotkut on vaan olemassa vähäruokaisia, mutta sitten pitää panostaa laatuun ja ´siihen että siitä vähästä ravinnosta saa paljon vitamiineja ja rasvoja jne.
Koska lapsen päinokäyrä on alaspäin menevä ja lapsen paino niin vähäinen, ovat neuvola ja ravitsemusterapeutti sitä mieltä että nykyinen(ensin kiinteitä, sitten imetystä) menetelmä ei ole ollut toimiva vaan lapsi täyttää vatsaansa rintamaidolla eikä siinä ole enää riittävästi energiaa lapsen tarpeille. Hänellä ei ole innokkuutta kiinteitä kohtaan, kun tietää että saa kuitenkin rintamaitoa jossakin vaiheessa päivän mittaan. Sillä olen ollut pari päivää imettämättä, siis vain iltaisin ja aamuöisin. Teenkö sitten väärin tässä..? Ravitsemusterapeutin mielestä on välttämätöntä vähentää ja lopettaa imetys.
Puuroja lapsi ei välitä syödä (edes mannaa) ja leivänkin sylkee suusta.
Imetä sitä lasta päiväaikaan!!!!
1v ei useinkaan vieroitu itse vielä rinnasta eikä ole todellakaan tarviskaan!!
Sen sijaan aamuyö/yö-imetykset eivät ole enää ok tuossa iässä.
En ole ap mut tosi mielelläni ottaisin vastaan 1v imetys'neuvoja', meillä kans öisin haluaa useesti rintaa, päivisin pari kertaa. Ap:lle, söiskö makaronia ja jauhelihaa, raejuustoa, banaania, marjoja, viiliä, jugurttia? Nämä meillä menee helpoiten. Mikään kaupan sose? Meillä uppos Muksun 8kk lihaperunalaatikko. Paras neuvo minkä mä saanu on koittaa olla stressaamatta. T.2
Ja jos päivällä söis sit enemmän? T. 13kk pojan äiti jolla sama meininki