Voi itku tätä elämää..
Miten tähän pisteeseen onkin tultu.. Rakastan miestäni, mutta en ole enää varma onko meidän yhdessäolo hänelle hyväksi. Miehestäni on tullut laiska ja saamaton, niin yhteiselon kuin itsensä suhteen. Ainoa asia mitä hän nykyisin omatoimisesti tekee on työ, harrastukset ja lasten kanssa leikkiminen.
Mieheni ei saa huolehdittua omasta terveydestään, lääkäriin ei vain mene. Hän on lihonut ja kärsii potenssiongelmista. Hän ei välitä epäsiististä parrasta. Ei hoidata hampaitaan. Saattaa tulla haisevana nukkumaan.
Vastuu kodista ja lapsista on minun harteillani. Mieheni ei ole oma-aloitteinen ja joudun häntä komentamaan, jotta hänestä olisi joskus apua tässä kaoksessa. Hän lupaa tehdä asioita, mutta jättää usein tekemättä. Makaa sohvalla ja nukahtaa telkkarin ääreen.
En haluaisi erota, mutta en enää tiedä kauanko jaksan tälläistä. Lapset eivät tästä tilanteesta kärsi, koska minä yritän pitää langat viimeiseen asti käsissäni, jotta heillä olisi kaikki tarpeellinen ja siistit oltavat.
Kommentit (3)
Tosin mies on nyt aloittanut laihduttamisen, mikä on hieno juttu, mutta ostaakin vaan itselleen ruokaa jääkaapin täyteen. Meidän perheen ruokakulttuuri (yhdessä syöminen) on romuttunut täysin.
Mä olen miettinyt vaihtoehdoiksi joko asumuseroa, jossa mies asuisi yksinään ja opettelisi elämään kunnolla tai ainakin näkisi toimintansa jäljet. Jos asuntoasia ei järjesty, otan lapset isompaan makuuhuoneeseen kanssani (toinen on vauva, toinen 3v) ja mies saa muuttaa peleineen, telkkareineen ja tietokoneineen lastenhuoneeseen. Tällöin omia tavaroitaan, pyykkejään ja muuta juttua hän ei saisi tuoda huoneestaan ulos.
Eikä todellakaan tunnu tasa-arvoiselta tämä avioliitto :(
masennuksesta, mutta vaikea on kiristämälläkään saada kuntoon, tai väkisin hoitaa. En tiedä, ero tuskin asiaa auttaa, muuten kuin että ehkä mies yrittäisi hakeutua sinne hoitoon, jos pelkää menettämistä liiaksi.
kaikki tämä, mitä tänne vuodatit. Käske ensin ryhdistäytyä, ettei sinun tarvitse alkaa tosissaan harkita eroa. Sitten pakota hänet lääkäriin vaikka kirveellä uhaten. Oireet (saamattomuus, potenssiongelmat, väsymys) täsmäisivät muunmuassa testosteronivajeeseen, johon voi saada lääkityksen ja sitten kaikkien elämä piristyy.
Jos ukko ei saa itseään niskasta, niin ota sinä "niskapers"-ote ja tee jotain. Se "niin hyvässä kuin pahassakin" vaatii joskus toimenpiteitä.