Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä mammasta?

Vierailija
28.10.2011 |

Tuttuni vei 8 kk ikäisen lapsensa hoitoon aloittaessaan työt, jotka vaativat silloin tällöin myös ylitöiden tekemistä. Lisäksi hän käy usein iltaisin kuntosalilla. Kaiken tämän lisäksi hän on lähdössä ilman lasta viikon ulkomaanreissulle. Ihmetyttää vain miksi lapsi piti hankkia, kun selvästi muut asiat ovat tämän äidin mielestä kiinnostavampia ja tärkeämpiä. Kun itse olin lapsi, oli yhtä juhlaa kun äiti tuli työpäivän jälkeen kotiin, ja kyllä hänen seurassaan sitten halusi illan viettää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on myös enemmän lapsen kanssa?

Vierailija
2/6 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni vei 8 kk ikäisen lapsensa hoitoon aloittaessaan työt, jotka vaativat silloin tällöin myös ylitöiden tekemistä. Lisäksi hän käy usein iltaisin kuntosalilla. Kaiken tämän lisäksi hän on lähdössä ilman lasta viikon ulkomaanreissulle. Ihmetyttää vain miksi lapsi piti hankkia, kun selvästi muut asiat ovat tämän äidin mielestä kiinnostavampia ja tärkeämpiä. Kun itse olin lapsi, oli yhtä juhlaa kun äiti tuli työpäivän jälkeen kotiin, ja kyllä hänen seurassaan sitten halusi illan viettää.

Onko hän yksinhuoltaja? Muuten sopii minuun, tosin meillä mies oli kotona kunnes lapsi oli 11 kk. Ja ulkomaanmatka oli työmatka. Kuntosalillakin käyn pari kertaa viikossa.

EI muut asiat ole kiinostavampia ja tärkeämpiä, mutta lapsi ei ole ainoa kiinnostava asia. Täysin eri asioita. Ja lapsella on isä, joka hoitaa siinä missä minäkin.

Jos vastakkain olisi työmatka/harrastaminen ja lapsen henki, ei olisi mitään valitsemista. Jos taas vastakkain on nuo ja lapsen oleminen viikon ilman äitiä mutta rakkaan ja luotettavan ihmisen kanssa, valinta on minulla se, että elän muutenkin kuin lapsen kaútta/kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Tämä asia siis ihmetyttää minua lähinnä siksi, että eihän niitä lapsia ole mikään pakko hankkia, jos tuntuu että kiinnostus ei riitä. Jos itse päättäisin yrittää hankkia lapsen, pitäisi minun olla hyvin varma siitä, että haluan laittaa hänet elämässäni etusijalle.

Vierailija
4/6 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tulee monelle ehkä uutisena, mutta juuri missään muualla maailmassa kuin jossain Suomessa ja Ruotsissa äidit eivät hengaa vuositolkulla kotona. Voin sanoa, että esim. Ranskassa, missä itse asun, ko. äitiä pidettäisiin varsinaisena kanaemona ja superäitinä, sillä suurin osa äideistä palaa töihin lapsen ollessa alle 6kk vanha, usein jopa 3-4kk. Yli puolen vuoden kotona olo on todella harvinaista, sitä tekee ehkä n. 5 prosenttia äideistä.

En sano tätä sillä, ettäkö tässä olisi jotain hienoa tai tavoittelemisen arvoista, päinvastoin. Silti, _vähän_ perspektiiviä näihin mamma kyttää toista- juttuihin.

Vierailija
5/6 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy töissä? Useimmat joutuvat käymään töissä. Kaikilla ei ole rikasta miestä joka elättäisi koko porukan kunnes lapsi täyttää 3 v. (tai 18 v.)

Tekee ylitöitä? Joissakin työpaikoissa joutuu tekemään ylitöitä. Aika monessakin.

Käy kuntosalilla? hmmm. Onkin tosi inhottavaa kun äiti pitää huolta myös itsestään ja jaksaa ehkä sen takia paremmin viettää sitä aikaa sitten lastensa, miehensä ja ystäviensä kanssa.

Lähtee ulkomaanmatkalle? Tarkoittaako äitiys oikesti sitä, että mitään ei voi tehdä ilman lasta? Lapsella o0n varmaan isäkin, joka myös rakastaa ja pitää huolta lapsestaan. Ei se lapsi varmaan yksin sinne kotiin jää? Mukavaa, että on mahdollisuus matkustaa.

Herätys ap, onko hormonit sekaisin kun tuommoisia mietit. Kuulostaa ihan normielämältä. Varmasti lapsi on se elämän ydinasia, mutta miellyttävässä elämässä saa olla kyllä muitakin kiinnostavia ja tärkeitä asioita kun ainainen lapsenhoito.

Vierailija
6/6 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai sillä lapsella isäkin, joka nyt sattumoisin voi olla täysin tasaveroinen huoltaja ja hoivaaja äidin lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän