Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten keski-ikäinen nainen VOI

Vierailija
28.10.2011 |

eläytyä ja puhua kirjassa pikkupojan äänellä (Sinikka Nopola) tai miten keski-ikäinen mies voi todellakaan eläytyä nuoren satuolennon, hobitin, sielunelämään? Ihan paskaa kaikki, kaikkien pitää kirjoittaa VAIN faktaa OMASTA elämästään!!!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai saako omasta lapsuudestaan kirjoittaa vaikka ei siitä kunnolla kukaan muista?

Vierailija
2/6 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjahyllystä kaikki mikä ei ole kirjailijan omaa elämäkertaa. MItä ne oikein kuvittelevat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän kirjat ole pelkästään elämäkertoja, vaan kirjailijat yhdistelevät ajatuksia sieltä ja täältä. Ja kyllä minä voin kirjoittaa kirjan 10-vuotiaan pojan näkökulmasta, koska minä sellaisen kanssa elän. Mutta en voi kirjoittaa kirjaa 80-vuotiaan miehen näkökulmasta.

Mutta olen samaa mieltä. Jos keski-ikäinen mies kirjoittaa nuoren naisen näkökulmasta, ei kirja ole vakavasti otettava.

Vierailija
4/6 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjahyllystä kaikki mikä ei ole kirjailijan omaa elämäkertaa. MItä ne oikein kuvittelevat...

Hirveätä kusetusta!

Vierailija
5/6 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kirjoittaja voi kirjoittaa 80-vuotiaan näkökulmasta, voi olla myös kertojana vaikka kansakoulun opettaja, muurahainen tai postilaatikko! Kirjoitin viimeksi jutun, jossa minä-kertojana olin peili.

Tällaisia kirjoitusharjoituksia tehdään paljon harrastelijaporukoissakin, eläydytään erilaisiksi ihmisiksi tai esineiksi, kehitellään kertojan ääni ja persoona. Pitää myös päättää onko äänessä minä-kertojana ja vai ulkopuolisena tarkkailijana jne. Ihan kirjoittamistekniikoita, perusjuttuja. SEkin on valinta ja tehokeino missä aikamuodossa teksti kirjoitetaan.

Vierailija
6/6 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kirjoittaja voi kirjoittaa 80-vuotiaan näkökulmasta, voi olla myös kertojana vaikka kansakoulun opettaja, muurahainen tai postilaatikko! Kirjoitin viimeksi jutun, jossa minä-kertojana olin peili. Tällaisia kirjoitusharjoituksia tehdään paljon harrastelijaporukoissakin, eläydytään erilaisiksi ihmisiksi tai esineiksi, kehitellään kertojan ääni ja persoona. Pitää myös päättää onko äänessä minä-kertojana ja vai ulkopuolisena tarkkailijana jne. Ihan kirjoittamistekniikoita, perusjuttuja. SEkin on valinta ja tehokeino missä aikamuodossa teksti kirjoitetaan.

Mina harrastan kirjoittamista ja tiedän tekniikat. SILTI en pidä uskottavana kirjaa, jossa eläydytään muurahaiseksi. Se voi olla hyvä lukuelämys, mutta uskottava se ei ole. Eikö tästä ollut kysymys?