Mulla on viikon loma, muulla perheellä ei. Missä on lämmintä ja mihin kannattaa mennä,
kun pääsen töistä tiistaina 22.11. klo 18 ja töissä pitää olla takaisin maanantaina 28.11. klo 10.
Haluan maksimoida matkan pituuden. Ideaalein tilanne olisi ottaa matkalaukku töihin, sieltä suoraan lentokentälle ja tulla lomalta suoraan lentokentältä aamulla töihin.
Voin lähteä ihan mihin vaan. KUNHAN on todennäköistä, että lämpötila on yli +20 ja aurinko paistaa.
Koska matkustan yksin, olen valmis mihin tahansa joustoihin.
Ehtisin esim. Sydneyyn (perillä to, pe, la ja lähtö su), Bangkokiin (perillä ke, to, pe, la, lähtö su).
Oliskos jossain lähempänä varmaa aurinkoa ja lämpöä. En lähde Kanariansaarille.
Kommentit (10)
Kiitos!
Jos Dubain pakettimatkat tuntuvat kalliilta, niin sinne on helppo räätälöidä itsekin matka. Sinne pääsee montaa kautta halvemmillakin lennoilla ja hotelleja siellä riittää pilvin pimein. Ei välttämättä tarvitse edes etukäteen varata, vaan kun astelee lentokentälle niin jo tuloaulassa on kymmenittäin varaustiskejä jotka tarjoavat kaikenhintaisia hotelleja.
Jos varaat itse hotellin, niin tason sijasta kannattaa kiinnittää enemmän huomiota sijaintiin. Keskimäärin siellä 1-2 tähden taso on eurooppalaista 3 tähteä ja 3 tähteä jo melkoisen hyvä hotelli. Välimatkat ovat pitkät ja kaupungissa on alueita, jotka ovat puhtaasti arabi/inkkarialueita, joten jos sellaisille ei halua, niin varaus sataman ja Jumeirah Beachin liepeiltä. Toki noilla arabialueilla on myös halvempaa, mutta siitä hyvästä saa kuunnella rukouskutsuja aamusta iltaan. (korvatulpat mukaan)
Rannat ovat hyvät, joskaan länsimaisia palveluja siellä ei ole eikä esim. alkoholia voi ostaa. Mutta sosiaalitilat ovat huippusiistit ja limpparia ja mehuja saa.
Ja pääasia että lämmintä piisaa.
Shoppailumahikset ovat Dubaissa loistavat, on kallista (kaikki 20 ostoskeskusparatiisia) ja halpaa (feikkitavarakortteli Al Karama).
Varaan aina lennot ja hotellit itse. Olen tottunut matkustaja, en kestäisi mitään ryhmämatkoja muiden suomalaisten kanssa.
Ehdin jo katsoa ne Dubain lennot. Sinne ei mene järkeviä lentoja noilla päivämäärillä. Tällä hetkellä Sydney on ykkösvaihtoehto, vaikka se aikaeroineen ja pitkine lentoaikoineen onkin aika älytön.
ap
on lähempänä ja sieltä löytyy tosi kivoja paikkoja jos lähtee Goan turistirysistä esim. taksilla (halpaa) etelämmäksi.
Mites esim. Miami? Ghana? Mä lähtisin noin lyhyeksi aikaa jonnekin, missä aikaero ei ole ihan hullu kuten jus Australiassa tai Thaimaassakin jo.
mitä tarkoitat sillä, ettet kestä mitään ryhmämatkoja suomalaisten kanssa, eli ei siis pakettimatkoja? Itse olen matkustanut pakettimatkoilla ja omatoimisesti, ja kyllä molemmilla tavoilla on ollut koneessa enimmäkseen suomalaisia (jos ei ole jatkolentoja), mitä väliä sillä on, mitä kansallisuuksia samalle lennolle sattuu.
mitä tarkoitat sillä, ettet kestä mitään ryhmämatkoja suomalaisten kanssa, eli ei siis pakettimatkoja? Itse olen matkustanut pakettimatkoilla ja omatoimisesti, ja kyllä molemmilla tavoilla on ollut koneessa enimmäkseen suomalaisia (jos ei ole jatkolentoja), mitä väliä sillä on, mitä kansallisuuksia samalle lennolle sattuu.
ja kuljetus lentokentältä jollain bussilla hotelliin. En halua sellaista. Menen aina reittilennolla ja julkisilla hotelliin.
Olen nyt tämän aamun katsellut lentoaikatauluja. Kun haluan maksimoida loma-ajan pituuden, alan kallistua tuohon Sydneyyn. Kaiken lisäksi se lentomatka on jo minulle lomaa, nautin maisemista (yölläkin, ellen nuku), tykkään olla lentokoneessa, lentokentillä, tykkään jopa syödä lentokoneruokaa.. En siis "menetä" lentomatkoihin käytettyä aikaa, vaikka matkustaisin 24h putkeen maapallon toiselle puolelle.
Sydneyn lennot menisivät aika loistavasti. Lähden töistä klo 18, lento lähtisi samana iltana ja olisi 6.05 Sydneyssä torstaiaamuna. Minulla olisi täysiä lomapäiviä Sydneyssä torstai, perjantai ja lauantai. Sunnuntaina lähtö olisi vasta 18.05 ja saapuu Suomeen maanantaiaamuna klo 06.35. Ehdin siis jopa käydä suihkussa kotona ennen töihin menoa.
Jos ei parempaa löydy, lähden Sydneyyn.
ap
tätä aiemminkin. Siis pariksi päiväksi maapallon toiselle puolelle. Pystyn siihen, eikä se väsymys haittaa ollenkaan.
Intiakin kiinnostaisi, mutta vähän mietityttää lähteä yksin sinne (naisena).
Miamiin menee niin huonosti lentoja näin lyhyellä ajalla, että ehtisin olla siellä vain kaksi päivää. Kuuden jälkeen ei enää pääse lähtemään jenkkeihin, josta pitäisi taas jatkolennolla mennä.
ap
Intia mietityttää naisena? En ymmärrä. Olen ollut siellä nuorena reppureissaamassa enkä kyllä kokenut ongelmia.
Lähtisin noista vaihtoehdoista Intiaan.
Intian ja Suomen aikaero on vain 3,5 h ja sinne on lyhyempi lento. Helsingin ja Sydneyn aikaero on 7 tuntia ja itään päin mentäessä ainakin itselleni aikaero on paljon pahempi kuin toisin päin.
Olen ollut kahdesti Australian itärannikolla ja molemmilla kerroilla pari ekaa päivää on olleet todella, todella vaikeita aikaeron takia. Vaikka esim. Shanghaissakin aikaero on 6 h, sekään ei jostian syystä ole niin paha kuin tuo Australia.
Mites muu Thaimaa?
Nyt tulee äkkiseltään mieleen Dubai. Meidän perhe oli siellä keväällä äkkilähdöllä ja mukavaa oli. Kaupunki, jossa on kaikkea kaikille.