Tulevat remontit Kiinteistöllä ei ole yhtiökokouksen hyväksymää kunnossapitosuunnitelmaa.
Tarkoittaako tuo asunnon mahdolliselle ostajalle ongelmia? (Kyseessä asuntoilmoitus, kohdassa tulevat remontit. Putkiremontteja ynnä muita ei talossa ole vielä tehty...)
Kommentit (9)
ei ole tehty ja se pitää tehdä. Ja toivottavasti sen tekee sitten kunnon asiantuntija, joka kirjoittaa kunnon raportin kiiinteistön kunnosta ja suosittaa millä aikataululla mitäkin pitää tehdä.
AIka paljon nyt pystyt itsekin päättelemään, jos kiinteistö on vanha ja putkiremppaa ei ole tehty niin totta kai se tulee vastaan jossain vaiheessa ja jos julkisivu on ränsistynyt niin sekin tulee vastaan, samoin ikkunat ehkä pitää vaihtaa jossain vaiheessa. avaamalla silmät näet aika paljon.
mutta hänhän tekee töitä hallituksen alaisena. Eli jotain mätää tilanteessa on. Voi olla merkki laiminlyödyistä remonteista joten kannattaa selvittää tarkkaan mikä on tilanne ja mistä suunnitelman puuttuminen johtuu!
mutta hainkin juuri sitä, että miksi ihmeessä ei suunnitelmaa ole tehty ja voiko siinä lopulta käydä jopa niin, että ne, jotka vaativat vaikkapa putkiremppaa tehtäväksi, joutuvat sen maksumiehiksi tai jos tarpeeksi pitkään lykätään, niin voisiko joku taho vaikka velvoittaa teettämään sellaisen esim. uhkasakon nojalla...
Haiskahtaa kyllä riitaisalta taloyhtiöltä (kun eihän kukaan kai niin välinpitämätön voi olla - vanha talo kyseessä).
Taitaa olla isännöitsijän vastuulla tuo kunnossapitosuunnitelman laatiminen mutta hänhän tekee töitä hallituksen alaisena. Eli jotain mätää tilanteessa on. Voi olla merkki laiminlyödyistä remonteista joten kannattaa selvittää tarkkaan mikä on tilanne ja mistä suunnitelman puuttuminen johtuu!
Kyllä tuo on ihan hallituksen vastuulla, isännöitsijä tekee vain mitä käsketään - JOS käsketään.
Suunnitelma (yleensä PTS) on ollut pakollinen jo pian 1,5 vuotta joten jos sellaista ei ole taloyhtiössä tehty, se on tosiaan merkki huonosta hallinnosta. Itse pysyisin kaukana tuollaisesta yhtiöstä jos mahdollista.
ei ole tehty PTS:ää ja yhtiön kunto on paska vaikka on vasta reilu 20 vuotta vanha. Eipä tajuttu tätä kun ensiasuntoa ostettiin. Kertoo mielestäni siitä (meillä tästä kyse) että yhtiössä idiootteja jotka yrittävät pihdata pennosiaan kuin viimeistä päivää. Eivät ymmärrä normaalin kunnossapidon päälle kiinteistön arvon säilyttämiseksi.
Eli kiertäisin kaukaa. Minä vain rukoilen että joku ostaa meiltä tämän joskus pois...
Tiedän, että tämä on supervanha ketju, mutta nostan silti. Olen etsimässä asuntoa ja törmäsin talonyhtiön isännöitsijäntodistuksessa tähän: "Yhtiöllä ei ole yhtiökokouksen hyväksymää suunnitelmaa rakennusten ja kiinteistöjen kunnossapidosta sekä uudistamisesta". Jos olen oikein ymmärtänyt, mikään laki ei ko. suunnitelmaa vaadi, mutta onko silti iso varoitusmerkki jos tällaista ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että tämä on supervanha ketju, mutta nostan silti. Olen etsimässä asuntoa ja törmäsin talonyhtiön isännöitsijäntodistuksessa tähän: "Yhtiöllä ei ole yhtiökokouksen hyväksymää suunnitelmaa rakennusten ja kiinteistöjen kunnossapidosta sekä uudistamisesta". Jos olen oikein ymmärtänyt, mikään laki ei ko. suunnitelmaa vaadi, mutta onko silti iso varoitusmerkki jos tällaista ei ole?
Asunto-osakeyhtiölaki sanoo, että taloyhtiön hallituksen täytyy esittää yhtiökokoukselle korjaussuunnitelma seuraaville viidelle vuodelle. Eri asia sitten on, jos hallituksen mielestä ei tarvitse tehdä mitään. Olen nähnyt taloyhtiöitä, joissa tehdään pelkkiä selvityksiä korjaustarpeista, mutta mitään ei korjata.
Meidän taloyhtiö oli tuollainen. Isännöitsijä vaan sanoi, että pts perustuu hänen pitkään kokemukseen isännöinnistä ja joka budjetissa oli varattu noin 20 000 € korjauksiin.
Ja paskat. Meille kertyi hirveä korjausvelka. Vaihdettiin sitten isännöitsijä, tehtiin remontit ja nyt on suunnitelma, jota noudatetaan.
Naapuritaloyhtiöllä on edelleen se meidän vanha isännöitsijä hommissa ja niiltä puuttuu pts.
Kierrä kaukaa tuollaiset yhtiöt.
Pysyisin kaukana.