Mitä mieltä tälläisesta illalismenusta?
Onko ok. jos laitan kahdenlaista ruokaa, eli pastaa lohi-mascarponekastikkeella ja arabialaista pitakanaa?
eli siitä saa valita, ei pääruokaa, jälkiruokasi hedelmäsalaatia vaniliakastikkeella.
Juomana viini.
vieraat ovat kaikki naisia.
Kommentit (35)
mitä muuta maustetta se muistuttaa mielestsi?
Oletko vamra että intialaisessa etoo juuri se kumina?
ap
mutta en muuta. Haluan että kaikki syövät sitten ruokaa eikä napostella mitään etukäteen.
ap
mitä muuta maustetta se muistuttaa mielestsi?
Oletko vamra että intialaisessa etoo juuri se kumina?ap
Olen varma. Aasialaisen ruoan kurssilla sitä käytettiin viimeksi ja kys. ruokaa maistoin ihan vähän ja se tuttu, kamala maku siinä oli. Ei kai kaikkien edes tarvitse tykätä kaikesta?
...jos joutuisin kotikutsuilla valitsemaan kahdesta ruoasta jomman kumman. Mielummin saisi olla ruokaa tarjolla sen verran, että molempia voi ottaa, tai sitten vain yksi ruokalaji.
IHmiset ymmärtävät kyllä, että kun tulee jonkun kotiin illalliselle, ei välttämättä ole se tarjottu ruoka omaan makuun (jos on jotain voimakkaita epämieltymyksiä esim mausteiden suhteen). Eli sikäli en pelkäisi tarjota jotain vähän eksoottistakaan.
ja molempia ruokia saa syödä, ihan mielellään molempia pitääkin ottaa.
ap
käymme usein yhdessä etnisissä ruokaloissa.
ap
ja juustokumina (jeera) ovat kaksi eri maustetta ja maistuvat aika erilaisilta, käytetäänkin aika erilaisiin ruokiin.
ja kananapalat keitetään aluksi sipulien ja mausteiden (7.- maustetta, paprikaa, pippuria, suolaa) kanssa, laitetaan uuniin. Pitaleivät halkaistaan kastetaan kanan keitinliemessä, laitetan uuniastiaan ja uuniin vähäksi aikaa n. 10 -15 min. Otetaan pois, kana laitetaan leivän päälle + paahdettuja pähkinöitä päälle.
Vieraani eivät ole mitään makkara-peruna ihmisiä muutenkaan. Tykkäävät eksoottisesta ruoasta.
ap
kuminaa/juustokuminaa ja aina pelkään että joku niitä tarjoiluihin laittaa. Syön kyllä muuten kaikkea eksoottista ja vaikka pässin kiveksiä :)
ja juustokumina (jeera) ovat kaksi eri maustetta ja maistuvat aika erilaisilta, käytetäänkin aika erilaisiin ruokiin.
ja kananapalat keitetään aluksi sipulien ja mausteiden (7.- maustetta, paprikaa, pippuria, suolaa) kanssa, laitetaan uuniin. Pitaleivät halkaistaan kastetaan kanan keitinliemessä, laitetan uuniastiaan ja uuniin vähäksi aikaa n. 10 -15 min. Otetaan pois, kana laitetaan leivän päälle + paahdettuja pähkinöitä päälle.
Vieraani eivät ole mitään makkara-peruna ihmisiä muutenkaan. Tykkäävät eksoottisesta ruoasta.
ap
kuminaa/juustokuminaa ja aina pelkään että joku niitä tarjoiluihin laittaa. Syön kyllä muuten kaikkea eksoottista ja vaikka pässin kiveksiä :)
Ainoa, mikä tökki, on tuo sanasi "vanilia". Se on jotenkin pikkulasten kieltä... ei illallismenua suunnittelevan aikuisen :)
Ainoa, mikä tökki, on tuo sanasi "vanilia". Se on jotenkin pikkulasten kieltä... ei illallismenua suunnittelevan aikuisen :)
kyllä minä tiedän että se on VANILIJA, mulla on muitakin kirjoitusvirheitä tässä syystä että olen töissä ja on vähän kiirettä. Koitan kirjoittaa nopeasti, korjaamatta virheitä.
ap
kyllä minä tiedän että se on VANILIJA, mulla on muitakin kirjoitusvirheitä tässä syystä että olen töissä ja on vähän kiirettä. Koitan kirjoittaa nopeasti, korjaamatta virheitä. ap
:-D Koitapa seuraavalla kerralla kirjoittaa ihan oikein, vaniLJA.
kyllä minä tiedän että se on VANILIJA, mulla on muitakin kirjoitusvirheitä tässä syystä että olen töissä ja on vähän kiirettä. Koitan kirjoittaa nopeasti, korjaamatta virheitä. ap
:-D Koitapa seuraavalla kerralla kirjoittaa ihan oikein, vaniLJA.
pitää osata kirjoittaa oikein? sähän ymmärsitä mitä tarkoitan? heh heh.
ap
Lisäisin alkudrinkin (lasi kuoharia vaikka) ja sen kanssa pähkinöitä, oliiveita tms, samalla voit itse viimeistellä tarjoilun. Mun mielestä tämä pre-illallisvaihe on usein hauskin, kaikki ovat innoissaan ja alkudrinkki vielä vauhdittaa tunnelmaa!