Kuinka juhlavat vaatteet pitää vauvalla olla juhlissa?
Nyt ois ristiäiset tulossa, ja mietin miten juhlavasti oma vauva pitäisi sinne pukea. Meillä vauva puklailee niin paljon, ettei vaatteet varmaan pysy edes puhtaana kovin kauan. Käykö, jos vauvalla on vaan samettihousut ja tavallinen body, ja siinä päällä slipoveri? Ja sitten, kun noi on puklattu, niin ihan tavalliset vaatteet?
Kommentit (13)
Otat vaan siistejä vaihtovaatteita(eli puhtaita). Meillä vauvalla tuli vaipasta kakat läpi heti juhlien alussa ja piti ottaa vauvalta kallis puku siis heti pois ja oli sitten juhlissa normivaihtovaatteissa. Harmittaa..
ollut vauvalla kauluspaita (eli kauluksellinen body) farkut, suorathousut, tai samettihousut, slipari ja kravatti sekä väriin sopivat nahka tossut, koska itse näin haluan. En katsele juhlissa muiden vauvojen vaatteita sillä silmällä, mut vähän vierastaisin raitatrikoo potkareita juhlavaatteena
jos vauva on paljon sylissä, katso, ettei vaatetta ole silloin liikaa tai liian paksuja. Mut normaalit, siistit vaatteet käy hyvin. Ja jos esim. vauva on tyttö, sellainen puuvillamekko, missä on body samassa, on aika passeli vaate.
Mieti nyt, kun siellä otetaan kuviakin ja lapsi sitten katselee niitä isona ja ihmettelee, että miksi muut on juhliksissa.
Mieti nyt, kun siellä otetaan kuviakin ja lapsi sitten katselee niitä isona ja ihmettelee, että miksi muut on juhliksissa.
puku päälle ja nappaskengät jalkaan?
Nykyisin kun on vauvallekin saatavana juhlavia vaatteita.
Olen pukenut työttövauvalle mekon ja sukkahousut. Poikavauvalle sellaisen yhteinäisen puvun, jossa puvunhousut, kauluspaita ja liivi sekä solmi/rusetti valmiina toisissaan kiinni.
Vauvaoillekin on saatavilla sellaisia kauniita ruokaliinoja /kuolalappuja joita voi laittaa kaulaa siksi aikaa kun pulkua on odotettavissa.
Varavaatteet on myös aina olleet juhlavat, harvoin niitä tosin olen joutunut vaihtamaan.
Itse olen sitä mieltä, että vauva on vauva vaatteista riippumatta enkä ole hankkinut erityisiä juhlavaatteita vaan käyttänyt siisteimpiä normaalivaatteita ja niitä pitänyt mukana useamman vaihtovaatteen, ettei tule kovin paljon juhla-puklukuvia ja pysyy sitten myös aikuisten vaatteet puhtaana, kun pitelevät vauvaa.
Nuo sammarit ja slipoveri kuulostavat oikein mainioilta riittävän juhlavilta vaatteilta. Jos ne menee likaiseksi, niin ei tietenkään voi olla toisia juhlavaatteita varalla. Vaan sitten toivoo, että edes housut jäisi puhtaaksi ja pelkkä paidan vaihtaminen riittäisi. Eli jos vaatteita joutuu vaihtamaan, niin sammarit ja valkoinen tai väriin sopiva body pelittää taas ihan hyvin.
Mutta kyllä minä oon vauvoillekin juhlavaatteet hankkinut. Mulla on pistänyt silmään kyllä, jos joku vauva on vaikka häissä ihan vain arkisissa trikoovaatteissa. Mutta toki ymmärrän, että joku valitsee pukea vauvan niin juhlaan.
puku päälle ja nappaskengät jalkaan?
Tehdäänhän niitä vauvoillekin.
ota mukaan useampi vaate kerta, jotta voit tarvittaessa vaihtaa puhdasta päälle. Mielestäni pikkuvauvalla ei tarvitse olla kovin juhlavaa, mutta muita kunnioittean puhdasta päällä.
Yhtä juhlavat, kuin muillakin eli tilanteen mukaan.
on kohta tulossa häät, ja ajattelin pukea vauvalle yksivärisen paidan ja housut. Molemmat on ihan trikookangasta. En ala vauvalle ostamaan jotain kertakäyttöisiä juhlavaatteita. Lisäksi mä valitsen vauvan vaatteet aina hänen mukavuuttaan ajatellen.
milestäni vauvalla pitää olla mukavat vaatteet. Juhlia varten voi meittiä hieman väritystä ja kankaan materiaalia, niin että vaikuttaa asu kuitenkin siistiltä. Ja useampi vaatekerta mukaan, niin että voi vaihtaa.
Vauvallakin ruokatahrat vaatteissa tai väreiltään yhteensopimattomat vaatteet tuntuvat juhlissa epäsopivilta. Taaperoikäiselle vasta hankkisin jotain kauluspaitaa /mekkoa tms..